Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2014?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenWaarom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenMinder belastend voor uw koppeling en vliegwiel....rij eens tegen 30 per uur in 3de of hoger en geef dan maar eens volgas dan voel je toch zelf dat het niet gezond is...
Zit meestal toch niet onder de 2000 RPM, tenzij autostrade in 6e ofzo, en dan nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenIk heb al 3 nieuwe auto's vanaf 10000km laten chippen en nog nooit problemen met iet gehad en ik ontzie men wagens zeker niet, men ibiza'ke evo2 daar ben ik mee aant breken geweest, nooit warm gereden, nooit na laten draaien altijd maar gaas geven! 1x in noodloop gegaan omdat er teveel turbodruk zou geweest zijn. op men vorige leon cupra had ik ook nog een andere turbo(fin) en fmic en verstuivers, ook nooit problemen gehad! Met deze leon rij ik ook al 60000km gechipt zonder problemen, ik snap niet hoe sommige mensen hun wagen zo naar de klote kunnen rijen...1 ding heb ik altijd wel gedaan, nooit volgas geven onder de 2000 toeren, max half gas geven en altijd optijd terug schakelen, soms als men vriendin tegen 60 km per uur in 6de tegen 1000toeren wilt gas geven, geef ik ze altijd tegen haar voeten dat ze moet terug schakelen naar 3de!
Het heeft volgens mij toch veel met de bestuurder te maken, geef me morgen eender welke wagen en ik kan de koppeling en vliegwiel binnen de week kapot rijden!
Een voorbeeld is men neefke, hij heeft een ook een seat leon 19tdi 90 pk, in de week kwam ik hem tegen en zijne uitleg was = hee jom ik heb de mijne geboxt, ni normaal trekke van 1000toere en blijven gaan....ok hij denkt dus nu dat hij schumi is en met een raket aant rijen is daarstraks kwam ik hem terug tegen en zei hem dat er iets scheelt aan zen toerenteller want die gaat wel omhoog maar hij maakt geen snelheidi
Ik dacht in meneigen, amai het heeft nog lang geduurd
Allee ik wil eigenlijk concluderen dat het toch wel aan het manneke zelf ligt dat er mee rijd want ik ken mensen genoeg en zelfs 60+ die hun wagen laten chippen en nog nooit problemen hebben gehad ,eigenlijk is chippen op maat een afwerking die erbij komt als je performance tuning wilt op je wagen...
Bij BMW heb je op geen enkel onderdeel nog garantie als ze weten dat hij gechipt is. Zelfs niet op uw GPS.
ECU's worden geblokkeerd, maar iedereen vergeet dat je een wagen koopt en dat deze wagen op die manier eigendom blijft van de fabrikant.
Stel dat ik nu mijn F-serie kost wat kost wil chippen en mij niets aantrek van een eventuele garantie? Wat nu? Wie is eigenaar van den auto???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenHet heeft volgens mij toch veel met de bestuurder te maken
, geef me morgen eender welke wagen en ik kan de koppeling en vliegwiel binnen de week kapot rijden!
Een voorbeeld is men neefke, hij heeft een ook een seat leon 19tdi 90 pk, in de week kwam ik hem tegen en zijne uitleg was = hee jom ik heb de mijne geboxt, ni normaal trekke van 1000toere en blijven gaan....ok hij denkt dus nu dat hij schumi is en met een raket aant rijen is daarstraks kwam ik hem terug tegen en zei hem dat er iets scheelt aan zen toerenteller want die gaat wel omhoog maar hij maakt geen snelheidi
Ik dacht in meneigen, amai het heeft nog lang geduurd
Hoogbegaafdheid zit precies in de familie bij jullie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenProficiat jongen. Dit geeft aan dat jij een onfeilbare, ongelofelijk competente toprijder bent. Waarom jij nog geen wereldkampioen F1 bent is mij een compleet raadsel.
Hoogbegaafdheid zit precies in de familie bij jullie.
Da zijn nogal kerels bij mij in de familie , die durven iets vertellen senne, da kunde nogal mee lache se!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEen beproefde techniek van de chiptuners in dit topic: plaats zo veel mogelijk postings nadat er negatieve reclame werd geplaatst. Hun loopjongentjes werken er gretig aan mee...
Het is heel eenvoudig, hier bij de rijschool bij ons rijden ze met BMW 1-reeks en ( 116d ) en elke 20.000-30.000 km ongeveer moeten die koppeling en vliegwiel vervangen ( weet ik van de technieker bij BMW Gregoir ) , echter dit is een onderdeel waarvan iedereen ervan uit gaat dat dit toch zeker 200.000 km ( 10x langer ! ) moet meegaan, conclusie rijstijl speelt een grote rol. Sommigen hier op het forum noemen dat "niet kunnen rijden" , ik noem het eerder onbewust misbruik ( men weet vaak niet beter , men heeft het zo geleerd en doet het al 10 jaar zo ) , dat is niet hetzelfde als bewust misbruik ( doen sommige mensen wel eens met firmawagens ).
Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat jij niet kan rijden of dat je je wagen al dan niet bewust of onbewust misbruikt, ik denk eerder dat de theorie van je tuner , die zegt dat je een fabricage-fout had of een iets zwakker vliegwiel dan het gemiddelde , wel kan kloppen , bij elke dealer staat het vol wagens met problemen, en die zijn zeker niet allemaal getuned, er zijn namelijk ook fabricage toleranties en fabricage-fouten , dus ik zou zeker niet onmiddellijk veronderstellen dat "omdat de wagen gechipt is, het wel aan de tuning zal liggen".
En dat brengt ons meteen naar het topic van de dag, hoe weten tuners hoe ver ze kunnen gaan, er zijn veel methodes en duidelijk veel verschillen tussen tuners, maar weet dat je mag berekenen wat je maar wil, je mag ook bakken ervaring hebben of alle technische documenten van de fabriek, de 3 zaken die ik hierboven beschreven heb namelijk rijstijl, fabricage toleranties en fabricage fouten kan je niet berekenen, die zullen altijd een onbekende factor zijn.
prettig weekend
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenAls er iets met de wagen is, is het volgens de garages steeds de fout van een tuning. Dan stel ik me even de vraag hoe het komt dat deze mannen altijd werk hebben aan wagens die niet getuned zijn.
Bij BMW heb je op geen enkel onderdeel nog garantie als ze weten dat hij gechipt is. Zelfs niet op uw GPS.
ECU's worden geblokkeerd, maar iedereen vergeet dat je een wagen koopt en dat deze wagen op die manier eigendom blijft van de fabrikant.
Stel dat ik nu mijn F-serie kost wat kost wil chippen en mij niets aantrek van een eventuele garantie? Wat nu? Wie is eigenaar van den auto???
Sommige "beunhazen" in uw wereldje vernielen nogal wat ECU's en daar heeft BMW nu eindelijk een oplossing voor gevonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenAls er iets met de wagen is, is het volgens de garages steeds de fout van een tuning. Dan stel ik me even de vraag hoe het komt dat deze mannen altijd werk hebben aan wagens die niet getuned zijn.
Bij BMW heb je op geen enkel onderdeel nog garantie als ze weten dat hij gechipt is. Zelfs niet op uw GPS.
ECU's worden geblokkeerd, maar iedereen vergeet dat je een wagen koopt en dat deze wagen op die manier eigendom blijft van de fabrikant.
Stel dat ik nu mijn F-serie kost wat kost wil chippen en mij niets aantrek van een eventuele garantie? Wat nu? Wie is eigenaar van den auto???
Ik heb direct vertelt tegen mijn garagist dat men wagen gechipt is, en dat maakt niks uit voor hem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIk ga niet akkoord met de (algemene) gedachtegang dat tuners een file kopen en dan een beetje aanpassen.
Dit gebeurt vrij veel de dag van vandaag. Deze "flashers" groeien als "championnekes" uit de grond.
Bij deze is er dan nog een verschil dat sommigen aanpassingen doen en anderen helemaal niet.
Maar dit mag niet veralgemeend worden.
Wat betreft de technische gegevens van wagens moet je weten dat de echte tuningwereld vrij klein is.
Tuners praten met elkaar en delen dergelijke gegevens.
Wij hebben onze specialisatiemerken en daar houdt Davy zich mee bezig. Voor de andere merken heb ik persoonlijk nog mijn contacten van het verleden (ben zelf product manager geweest) maar we geraken niet aan alles. Wij hebben bevoorbeeld een freelance hoofdtechnieker van VW en deze krijgt alle gegevens mee in een opleiding. De weg naar ons moet dus niet uitgelegd worden.
Dan komt het erop aan om u als concullega te gedragen en niet als concurrent.
En ja, soms komt een tuner met geen enkel andere tuner overeen en dan lijkt het dat een tuner alle info alleen verzamelt. Wat onmogelijk is! Je moet nog tijd hebben om een wagen te herschrijven en te slapen natuurlijk.
Laat staan van het gezin thuis ook de nodige aandacht te geven.
Wat de files betreft is een heel ander verhaal.
In het verleden hielpen wij af en toe wel iemand, maar daar zijn we nu vanaf gestapt.
Tuners die alles zelf maken proberen hun persoonlijke files kost wat kost te beveiligen. Files die andere mogen "hebben" worden gewoon aangeboden in de verkoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenJe moet verbaasd zijn dat je hier veel onbegrip krijgt, je doet hier net alsof rijstijl er niets mee te maken heeft, maar die heeft er alles mee te maken en dat weten de meeste forum-leden ook, vandaar alle negatieve reacties op je posts.
Het is heel eenvoudig, hier bij de rijschool bij ons rijden ze met BMW 1-reeks en ( 116d ) en elke 20.000-30.000 km ongeveer moeten die koppeling en vliegwiel vervangen ( weet ik van de technieker bij BMW Gregoir ) , echter dit is een onderdeel waarvan iedereen ervan uit gaat dat dit toch zeker 200.000 km ( 10x langer ! ) moet meegaan, conclusie rijstijl speelt een grote rol. Sommigen hier op het forum noemen dat "niet kunnen rijden" , ik noem het eerder onbewust misbruik ( men weet vaak niet beter , men heeft het zo geleerd en doet het al 10 jaar zo ) , dat is niet hetzelfde als bewust misbruik ( doen sommige mensen wel eens met firmawagens ).
Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat jij niet kan rijden of dat je je wagen al dan niet bewust of onbewust misbruikt, ik denk eerder dat de theorie van je tuner , die zegt dat je een fabricage-fout had of een iets zwakker vliegwiel dan het gemiddelde , wel kan kloppen , bij elke dealer staat het vol wagens met problemen, en die zijn zeker niet allemaal getuned, er zijn namelijk ook fabricage toleranties en fabricage-fouten , dus ik zou zeker niet onmiddellijk veronderstellen dat "omdat de wagen gechipt is, het wel aan de tuning zal liggen".
En dat brengt ons meteen naar het topic van de dag, hoe weten tuners hoe ver ze kunnen gaan, er zijn veel methodes en duidelijk veel verschillen tussen tuners, maar weet dat je mag berekenen wat je maar wil, je mag ook bakken ervaring hebben of alle technische documenten van de fabriek, de 3 zaken die ik hierboven beschreven heb namelijk rijstijl, fabricage toleranties en fabricage fouten kan je niet berekenen, die zullen altijd een onbekende factor zijn.
prettig weekend
Bruno
Autorijden is niet alleen weten waar ge voorrang hebt en naar welke richting ge uwe pinker moet opzetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenZe zouden beter eerst de mensen eens fatsoenlijk moeten leren schakelen en gas geven!
Autorijden is niet alleen weten waar ge voorrang hebt en naar welke richting ge uwe pinker moet opzetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenJe moet verbaasd zijn dat je hier veel onbegrip krijgt, je doet hier net alsof rijstijl er niets mee te maken heeft, maar die heeft er alles mee te maken en dat weten de meeste forum-leden ook, vandaar alle negatieve reacties op je posts.
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenHet is heel eenvoudig, hier bij de rijschool bij ons rijden ze met BMW 1-reeks en ( 116d ) en elke 20.000-30.000 km ongeveer moeten die koppeling en vliegwiel vervangen ( weet ik van de technieker bij BMW Gregoir ) , echter dit is een onderdeel waarvan iedereen ervan uit gaat dat dit toch zeker 200.000 km ( 10x langer ! ) moet meegaan, conclusie rijstijl speelt een grote rol. Sommigen hier op het forum noemen dat "niet kunnen rijden" , ik noem het eerder onbewust misbruik ( men weet vaak niet beter , men heeft het zo geleerd en doet het al 10 jaar zo ) , dat is niet hetzelfde als bewust misbruik ( doen sommige mensen wel eens met firmawagens ).
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenHiermee wil ik zeker niet zeggen dat jij niet kan rijden of dat je je wagen al dan niet bewust of onbewust misbruikt, ik denk eerder dat de theorie van je tuner , die zegt dat je een fabricage-fout had of een iets zwakker vliegwiel dan het gemiddelde , wel kan kloppen , bij elke dealer staat het vol wagens met problemen, en die zijn zeker niet allemaal getuned, er zijn namelijk ook fabricage toleranties en fabricage-fouten , dus ik zou zeker niet onmiddellijk veronderstellen dat "omdat de wagen gechipt is, het wel aan de tuning zal liggen".
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenEn dat brengt ons meteen naar het topic van de dag, hoe weten tuners hoe ver ze kunnen gaan, er zijn veel methodes en duidelijk veel verschillen tussen tuners, maar weet dat je mag berekenen wat je maar wil, je mag ook bakken ervaring hebben of alle technische documenten van de fabriek, de 3 zaken die ik hierboven beschreven heb namelijk rijstijl, fabricage toleranties en fabricage fouten kan je niet berekenen, die zullen altijd een onbekende factor zijn.
Ook een prettig weekend gewenst verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenVergeet nooit dat gij ook als "champignon" zijt begonnen door uw file's bij ATH te gaan kopen.....
De aap komt uit de mouw. Je wordt al specifieker.
Bij ATH dus :-) Moet ik anders even de mails opsturen waar ATH aan ONS vraag om voor hen iets te maken? (your adress please:-) )
Ik hoop voor u dat uw naam niet stijn of mike is...
Het zou wel eens kunnen kloppen he :-). Nooit iets tegen ATH in uw posts. Enkel tegen ons (ah ja, we willen niet meer helpen) en tegen Bruno (de reden ken iedereen dankzij u).
Bijkomend weet je dat ik ook bij Bruno op de Nayer heb gezeten en nadien iets anders ben gaan doen (whatever).
Je kent iets van ECU's, maar zit vol jaloezie... (whatever)
Je spreekt over de afbetaling van onze lening van het gebouw. Enkelen, waaronder jij, wisten dit (Whatever)
Al een jaar insinueer je dat we files kopen.
Dit gecombineerd dat we weinig winst maken moet duiden op mooie kosten.
Kan je een factuurtje doorspelen van een file die we ergens (ATH of waar dan ook) kopen? (Whatever) Of kopen we deze files volgens u ook in het zwart? :-) (je bent voorspelbaar)
Toch strange dat onze files helemaal andere grafieken genereren dan die bij ATH
Final close:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
En hiermee geef je zwart op wit toe dat je in feite natte vingerwerk uitvoert. En dat verhaaltje van weten hoe ver je zou kunnen gaan, berekeningen maken, ervaring hebben slaat niet meer aan bij mij.
Ook een prettig weekend gewenst verder.
Wij gaan dan ook heel ver om dit vast te stellen, zowel opzoekingswerk in de gegevens van de fabrikanten, maar ook heel wat eigen berekeningen en testen ( proefondervindelijk ) want deze laatste geven toch wel een zeer realistisch beeld, ook ervaring en statistiek spelen een grote rol, hoe denk je dat ze bij de constructeurs levensduur van onderdelen in kaart brengen ? Die hebben ook statistieken met daarop de levensduur van onderdelen, ze kunnen aan de verkoop van wisselstukken makkelijk zien hoelang een onderdeel gemiddeld mee gaat.
Waarom denk je dat een tuning zo duur is ? Ja inderdaad, de ontelbare uren ontwikkeling die erachter steken op betrouwbare winsten te halen.
Maar zoals ik al zei, fabricage-fouten, fabricage toleranties en rijstijl, daar kan een tuner niets aan doen. Sommige mensen komen nooit boven de 1500tr/min ( mijn eigen moeder is hier het beste slechte voorbeeld van ) , daar waar de meesten hier op het forum wel begrijpen dat je een moderne diesel best wel in toeren mag rijden, maar ja, ga dat maar eens uitleggen aan mijn moeder, die rijdt al 30 jaar probleemloos zo rond, enfin tot recent haar DPF verstopt was, tja de auto's van nu zijn ook niet meer die van 20 jaar geleden, maar ga dat maar eens uitleggen. Als jij ervan uit gaat dat fabricage-fouten niet bestaan, dan stel ik voor dat je eens een garage binnenstapt en naar de werkplaatsverantwoordelijke vraagt, meestal is dat zo'n oudere man die uren kan vertellen over wat hij de voorbije 30 jaar al heeft meegemaakt van fabricage-fouten ;-)
Ik begrijp je wel, je rijd eerst 60.000 km probleemloos rond, je laat hem tunen en dan komen er problemen en ga je er natuurlijk vanuit dat het aan de tuning ligt, begrijpelijk , ik had ooit eens een klant ( echt gebeurd ) die had ca 240.000 km en 2 maanden na tuning had die een foutmelding van EGR klep, ja je kan het al raden, dat was de fout van de tuning, hij had namelijk 240.000 probleemloze kilometers afgelegd in 8 jaar tijd en sinds de tuning..... Kortom dat je 60.000 km probleemloos had gereden is geen garantie, stel je had de tuning niet gedaan, dan had je vermoedelijk op 90.000km ofzo ook dezelfde problemen tegen gekomen.
Ik hoor je ook zeggen dat je al 20 jaar probleemloos rondrijdt met verschillende wagens, dat is super , maar als je morgen pech hebt dat je een minder wagen koopt, dan kan dat best eens veranderen en dat ligt niet aan de tuning, ik heb klanten die al 20 jaar probleemloos met tuning rondrijden, dat is toch ook geen garantie.... Mijn grootvader heeft ooit 500.000km gereden met zijn Mercedes , zijn laatste Mercedes viel na nog geen 300.000km half uit elkaar, hoe komt dat ? Toch zeker niet omdat de kwaliteit van Mercedes achteruit is gegaan zeker ? Neen dat kan toch niet ?
Speciaal voor jou deze zeer bekende spreuk : "in het verleden behaalde resultaten, geven geen garanties voor de toekomst" , deze regel is bij wet verplicht aan te geven bij sommige financiële producten, dat de wetgever dit verplicht laat vermelden is omdat er spijtig genoeg nog steeds mensen zijn die dit niet begrijpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenHeb eens gevraagd in de garage of er veel wagens binnen komen met kapotte koppelingen en vliegwielen en hij zei dat het aan de lopende band is dat hij die moet vervangen! Dat zou een ziekte van deze tijd zijn volgens hem.
Ik heb direct vertelt tegen mijn garagist dat men wagen gechipt is, en dat maakt niks uit voor hem...
En dan toch nog wat extra koppel in het lagen toerenbereik uit die blokken proberen knijpen om toch een beetje een "rijdbare" auto te hebben.
Daar moet iets kapot gaan, en fabrikanten maken zelf een "zwakke" schakel, die "eenvoudig" vervangbaar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkidBeste "champignon", mails waarin louter wordt gevraagd WAAR GIJ uw files koopt bij specifieke gevallen is niet hetzelfde als vragen of jij
even een file kunt "ontwerpen", wetende dat jij géén files ontwerpt, (whatever)
JIJ kent niets van ecu's, maar zit vol haat....(whatever)
Neen, ik ben die aap in de mouw !
Altijd gedacht dat jij dit huurde........ (whatever)
Kzou met jouw risicovak trouwens niet teveel op je naam zetten Geert
Ik weet zelfs dat jij géén ingenieur bent. Straf hé ?
Wat contant werd/wordt betaald is nooit op factuur gezet, dus ik kan je helaas géén factuur voorleggen.
Heeft te maken met uw instellingen van die Superflow, niets meer, niets minder.
Ik werk me kapot om op te bouwen wat ik tot nu toe heb (en is niet alleen autotuning).
Jij komt hier even je best doen om iedereen vanalles te laten geloven door insinuaties.
Zoals iemand al gepost heeft zit het in mijn karakter om niet van dit forum weg te gaan omwille van u.
Al meermaals nodig ik je uit om u eens als een echte vent te gedragen en niet als een type, zoals afgebeeld op de foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDat die haat er is, is normaal. Je zou voor minder.
Ik werk me kapot om op te bouwen wat ik tot nu toe heb (en is niet alleen autotuning).
Jij komt hier even je best doen om iedereen vanalles te laten geloven door insinuaties.
Zoals iemand al gepost heeft zit het in mijn karakter om niet van dit forum weg te gaan omwille van u.
Al meermaals nodig ik je uit om u eens als een echte vent te gedragen en niet als een type, zoals afgebeeld op de foto.
Comment
Comment