Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Software upgrade F20/21/30/31 16d (2.0 engine) to 18d NOW POSSIBLE @ ATH !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Software upgrade F20/21/30/31 16d (2.0 engine) to 18d NOW POSSIBLE @ ATH !

    Na maanden (zacht uitgedrukt ) onderzoek en ontwikkeling van onze ingenieurs (ja ja, die zijn er nog steeds ), zijn we erin geslaagd de begrenzing van de 16d motoren (2.0l blok) van de F-modellen te verwijderen.
    Met een software-update kunnen we de 16d motoren upgraden naar 18d specs.
    In combinatie met onze HCU (heinz control unit) kunnen we zelf, veilig, 170pk/385Nm realiseren.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    lijken mij mooie waardes .

    benieuwd wanneer de concurrentie/collega's dit compleet onderuit zullen halen
    BMW X5 45e

    Comment


    • #3
      De F10/11 is dan ook te chippen?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        De F10/11 is dan ook te chippen?
        Dat zie ik voor het eerst niet gebeuren.
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ATH Bekijk Berichten
          Na maanden (zacht uitgedrukt ) onderzoek en ontwikkeling van onze ingenieurs (ja ja, die zijn er nog steeds ), zijn we erin geslaagd de begrenzing van de 16d motoren (2.0l blok) van de F-modellen te verwijderen.
          Met een software-update kunnen we de 16d motoren upgraden naar 18d specs.
          sinds ca 2011 zijn er al tuners die dit aanbieden, het is niet meer dan het programmeren van een originele BMW file van een 18D in een 16D, ook in Belgie zijn er al heel wat tuners die dit aanbieden, denk maar aan Shiftech, Apec,....
          Je hoeft daar geen ingenieur voor te zijn , zelfs heel wat BMW garages bieden dit (officieus) aan , dat jullie dit combineren met een powerbox is ook niets nieuws, de meeste tuners pakken het overigens een stuk slimmer aan dan jullie, ik zal je een geheim vertellen, dan leer je mss nog eens iets, programmeer eens een BMW performance tuningfile en daarna jullie HCU powerbox ( Heinz Control Unit ).

          Als jullie daar maanden aan gewerkt hebben, dan zegt dat wel veel over het niveau van jullie "ingenieurs" ( en als die er nog steeds zijn, post hier dan eens diploma en arbeidscontract )

          Comment


          • #6
            Als iedereen het kan , toch raar dat er nooit een tuner dit effectief aangeboden heeft ....
            En toch ook raar dat alle klanten die bij u komen met hun 116d en 316d F-serie terug naar huis worden gestuurd, en als ze dan naar hier komen wij ze wel kunnen helpen

            Iedereen die dus graag 170pk en 380nm koppel in hun 16d (2liter moter) wil , wees welkom :-)

            Comment


            • #7
              Dit wordt een leuk topic.

              Comment


              • #8
                tuners-catfight part 2316854

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  sinds ca 2011 zijn er al tuners die dit aanbieden, het is niet meer dan het programmeren van een originele BMW file van een 18D in een 16D, ook in Belgie zijn er al heel wat tuners die dit aanbieden, denk maar aan Shiftech, Apec,....
                  Je hoeft daar geen ingenieur voor te zijn , zelfs heel wat BMW garages bieden dit (officieus) aan , dat jullie dit combineren met een powerbox is ook niets nieuws, de meeste tuners pakken het overigens een stuk slimmer aan dan jullie, ik zal je een geheim vertellen, dan leer je mss nog eens iets, programmeer eens een BMW performance tuningfile en daarna jullie HCU powerbox ( Heinz Control Unit ).

                  Als jullie daar maanden aan gewerkt hebben, dan zegt dat wel veel over het niveau van jullie "ingenieurs" ( en als die er nog steeds zijn, post hier dan eens diploma en arbeidscontract )
                  En weeral stel ik mij de volgende vraag:

                  Wat als jij zegt allemaal waar is, en dat dit allemaal zever is en niets meer dan belachelijk gefoefel.

                  Dan moeten er toch serieus problemen opduiken na een tijd, want het zijn geen ingenieurs en dan had heinz, shiftech, apec, dvx, en consoorten al lang failliet geweest, want het zijn prutsers.

                  toch?
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    En weeral stel ik mij de volgende vraag:

                    Wat als jij zegt allemaal waar is, en dat dit allemaal zever is en niets meer dan belachelijk gefoefel.

                    Dan moeten er toch serieus problemen opduiken na een tijd, want het zijn geen ingenieurs en dan had heinz, shiftech, apec, dvx, en consoorten al lang failliet geweest, want het zijn prutsers.

                    toch?
                    Jij zou toch moeten weten hoe het werkt? Bewijs maar eens dat de problemen achteraf komen door de tuning ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #11
                      das waar, das deftig opgelost geweest en we hebben mekaar de hand kunnen schudden.

                      Maar ik heb ook al verhalen gehoord en gelezen op meerdere fora over bepaalde tuners, die wel degelijk iets serieus fouts hebben gedaan, maar toch nog altijd ontkennen dat het hun fout is en de fouten verdoezelen zonder dat de klant het weet of er pas veel later via via achter komt.


                      Maar dat was niet persee mijn vraag. Ik bedoelde eerder dat Bruno nu al direct na 2uur de post van Heinz weerlegd, zonder dat hij inside info heeft (denkik dan toch ).
                      Als Heinz dan zo'n prutser is, net als DVX door hun werd (wordt) aangevallen. Hoe komt het dan dat die mannen nog altijd serieus werk hebben?
                      Last edited by kefkie; 07/01/2014, 15:08.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #12
                        Last edited by ; 07/01/2014, 18:07.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          das waar.


                          Maar ik heb ook al verhalen gehoord en gelezen op meerdere fora over bepaalde tuners, die wel degelijk iets serieus fouts hebben gedaan, maar toch nog altijd ontkennen dat het hun fout is en de fouten verdoezelen zonder dat de klant het weet of er pas veel later via via achter komt.
                          Tja dat is zoals met veel dienstverlenende bedrijven zeker. Sommigen moeten het hebben van klanten die terugkomen en andere proberen enkel en alleen mensen te vangen die voor de eerste keer de stap zetten. Na verloop van tijd gaan die laatste wel uit de markt en komen er nieuwe die hetzelfde doen.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            Als jullie daar maanden aan gewerkt hebben, dan zegt dat wel veel over het niveau van jullie "ingenieurs" ( en als die er nog steeds zijn, post hier dan eens diploma en arbeidscontract )
                            Inderdaad, post hier eens jouw superieur hollands diplomke dat volgens jou 1000x beter is dan de échte diploma's van bijvoorbeeld een BMW-ingenieur uit bijvoorbeeld Beieren (D).

                            Comment


                            • #15
                              Tuningkid is back in the house!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                Inderdaad, post hier eens jouw superieur hollands diplomke dat volgens jou 1000x beter is dan de échte diploma's van bijvoorbeeld een BMW-ingenieur uit bijvoorbeeld Beieren (D).
                                gebruik google, dat staat al op een Frans forum , en ik die dacht dat jij alles wist ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ATH Bekijk Berichten
                                  Als iedereen het kan , toch raar dat er nooit een tuner dit effectief aangeboden heeft ....
                                  En toch ook raar dat alle klanten die bij u komen met hun 116d en 316d F-serie terug naar huis worden gestuurd,
                                  omdat wij geen powerboxen doen !

                                  Ps ipv hier op het forum te lullen, naast u staat op dit moment een vriend van Ibrahim met een 335D , jullie slagen er maar niet in om zijn snelheidsbegrenzer te verwijderen, stuur hem maar naar mij , ik heb de fout in jullie file al gevonden

                                  Ps 2 als je foto's op facebook post van ombouwen die jullie doen , zie dan wel dat we de foto's niet terug vinden bij jullie duitse ingenieur

                                  DKR_Heinz.jpg
                                  Last edited by ; 07/01/2014, 19:19.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik denk toch dat dit vrij duidelijk bij ons is hoor Bruno :-) :-) :-)
                                    informeer u mss iets beter in het vervolg
                                    IMG_0877.jpgIMG_0864.jpgIMG_0866.jpgIMG_0867.jpgIMG_0869.jpg


                                    En het unlocken van 16d naar 18d geeft ook al 25-30pk en 60nm (16d heeft gemeten op een testbank +-120pk en 270nm en een 18d heeft gemeten +-145-150pk en 320-330nm)
                                    Dit is al een kleine tuning op zich waar veel klanten al tevreden mee zijn
                                    Raar dat je dat dan ook niet kan aanbieden

                                    By the way , proficiat met het vinden van de snelheidsbegrenzer, wij hebben die namelijk express er laten inzitten omdat die jongen graag plankgas 300km/h rijdt met zijn auto
                                    En gelukkig maar, want onlangs is zijn v-max eruit gehaald door een andere tuner en is zijn turbo erdoor gevlogen, dus hopelijk voor u was jij dat niet want dan heb je denk ik een niet-tevreden klant erbij :-)
                                    Last edited by ; 07/01/2014, 18:51.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ATH - BrunoL: 1 - 0

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik vind dat tuningkid deze moet fluiten

                                        Comment

                                        Working...
                                        X