Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai, kia eigenaars met een 1.6 gdi aanwezig? intresse rotrex compressor.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai, kia eigenaars met een 1.6 gdi aanwezig? intresse rotrex compressor.

Beste mensen,

Ikzelf heb een hyundai veloster 1.6 gdi. Uiteraard gaan de reacties komen waarom een rotrex compressor plaatsen er bestaat toch een veloster turbo? Volledig akkoord maar toen ik mijn veloster kocht was er nog geen veloster turbo en heb ondertussen al zoveel aan mijn wagen verandert dat ik niet alles weer weg doe en hem verkoop. Nu heb ik echt wel iets intressant gevonden-> http://www.rotrex.com/Home/Superchar...ence/Kits_Cars

Eigenlijk een doorgezaagde turbo met een aandrijfpolie aan de andere kant. ik weet dat er een hyundai i40 rond rijd met deze kit in het buitenland. Het bestaat en het werkt. Voordeel van deze kit (supercharger) is dat het motor gedrag net zoals bij een N/A motor heel lineair verloopt. Bij turbo krijgt de motor een boost op bijna alle toerentallen. Nadeel van een turbo is het zogenaamde turbo gat, daar heeft een compressor geen last van. Ik ben in contact met een nederlands bedrijf die deze supercharger kits ontwikkelt. Nu wou ik eens polsen hoeveel intresse er hiervoor is. De kit indien ze ze ontwikkelen past uiteraard op alle 1.6 gdi motoren. Ik denk daarbij aan kia proceed , hyundai veloster, i40, i30, ix35 enz.

Opgepast u zal de kit niet op de site vinden daar die firma maar een kit op de i40 heeft geplaatst. Maar de nederlandse firma zou er eventueel wel een willen ontwikkelen indien meer intresse dan ik alleen uiteraard.

Dit is een zeer goede motor maar mist net dat beetje extra koppel en eind vermogen. Dit zal met deze eventuele kit volledig opgelost zijn.

Bedankt voor jullie tijd, Mvg Nick
    Last edited by ; 09/02/2014, 12:57.

Mmm, denk niet dat er veel zijn die proefkonijn willen spelen met hun auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Mmm, denk niet dat er veel zijn die proefkonijn willen spelen met hun auto.
      Beste,

indien deze kit er zou komen als er genoeg intresse zou zijn zal ik allicht proefkonijn spelen met mijn wagen. ;-)

Comment

Presies weinig intresse. Alhoewel dit een zeer lage druk applicatie zou zijn en dus weinig kans tot motorschade.....

Voordeel mooier koppel meer vermogen maar reageert zoals originele n/a motor. Gaat ook niet aggresiever rijden. Enkel met meer kracht en langere adem. Ga mb power nog is contacteren.

Mvg Nick

Comment

Gezijt hier niks mee gezien het niet mag in België. Daar geraak je gewoon niet mee door de keuring.

Comment

Ken iemand me ne swift 220 pk geen probleem keuring. Alsook amper zichtbaar. ;-) zeker omdat er al ander inlaat op zit enz.

Comment

Ge moet er gewoon chanse mee hebben met de keuring, den enr gaat er iet op zeggen den andere smijt er met zijn klak naar.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Idd zo is da. Als ge ene hebt die slecht gezind is dan vind die wel iets da ge moet terug komen. Al paar keer me klanten hun auto's gemerkt lichten niet ok controleren staan haar just. Bellen ah ja sorry kom nog ma is langs. Goe gekeurd. Schandalig is het.

Comment

Working...
                X