Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes mbt verlaging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Enkele vraagjes mbt verlaging

    Hallo, ik ben aan het overwegen om verlagingsveren van Eibach aan te kopen om deze op men toekomstige nieuwe wagen te plaatsen (Skoda Octavia RS). Nu vroeg ik me af of:

    - Ik verplicht ben men auto meteen te laten keuren na plaatsing van de nieuwe veren. Op de site van de Belgische distributeur van Eibach veren, Meyer, staat het volgende te lezen mbt de keuring http://www.mayer.be/nl_homologatie_eibach.htm ... Er staat echter niet of het voertuig onmiddellijk dient gekeurd te worden of dat dit met de vermelde documenten mag gebeuren bij de eerste controle

    - Indien het voertuig onmiddellijk gekeurd moet worden, moet ik dan elk jaar opnieuw naar de controle gaan of is dit niet nodig?


    Ik heb reeds geprobeerd een antwoord te vinden via Google maar zonder succes.



    Alvast bedankt :-)

  • #2
    Je hebt dacht ik 2maand de tijd. 1x ge gekeurd zeit voor u verlaging is het enkel nog gewoon uw periodieke keuringen, je moet niet elk jaar opnieuw gaan voor de verlaging, enkel elke keuring moet je 11euro ,dacht ik, bijbetalen voor uw tuningverslag.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • #3
      Bedankt. Heb ook net gelezen dat vele mensen de witte letters van de veren halen en dat de controleurs dit niet eens opmerken aangezien het ook zwarte veren zijn. Eibach zou ook niet zo overdreven verlaagd zijn dat dit heel hard opvalt.

      Comment


      • #4
        Als het inderdaad gewone zwarte zijn maak je veel kans dat ze het niet zien.
        In theorie moet je wagen na het plaatsen van de veren een geometriekeuring ondergaan.
        Hier bekijken ze je uitlijning en je hoogte. (éénmalig)
        Daarna moet je, zoals Ibifaho zegt, elk jaar opnieuw een toeslag betalen.
        Tijdens de periodieke keuring zouden ze in principe ook altijd opnieuw de afstand van je centergat tot je spatbord moeten meten.

        Comment


        • #5
          Mijn vriendin had vroeger op haar colt czc h&r veren zitten van -35mm maar deze waren ook gwn antraciet en ze kwam er onopgemerkt mee door de keuring. De lettertjes enzo stonden er zelfs nog op. Ik zou gewoon wachten met de keuring en na 4 jaar zien of ze er iets op zeggen, dan kunde alsnog geometrie keuring laten doen.
          - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
          - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.


          - 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

          Comment


          • #6
            Even dit topic gebruiken voor een vraag van mij.

            Ik heb vandaag mijn auto een beetje (2cm extra) laten verlagen, en dus moet die normaal gekeurd worden.
            Maar op mijn keuringsverslag staat bij opmerkingen van tuning al wielen en ophanging vermeld, blijkbaar omdat ik een gewone A4 Avant met S-Line ophanging heb. Zou ik nog eens moeten gaan of gewoon afwachten tot volgend jaar?

            Comment


            • #7
              Ge moet nog is gaan. Maar ik zou gewoon wachten tot ge zoiso moet gaan.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Ge moet nog is gaan. Maar ik zou gewoon wachten tot ge zoiso moet gaan.
                Was ik ook aan het denken, misschien wel eens laten uitlijnen.

                Comment


                • #9
                  Uitlijnen zoiso. Al is et maar dat u banden niet onnodig slijten.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment

                  Working...
                  X