Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GT86

    Na bijna anderhalf jaar in het bezit te zijn van men GT86 ben ik een beetje op het vermogen uitgekeken, vooral het koppel ontbreekt dus is mijn vraag of iemand toevallig weet of er een Belgisch bedrijf is dat aan turbocharging (van gt86's) doet?

    Grtz!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Yannis Bekijk Berichten
    Na bijna anderhalf jaar in het bezit te zijn van men GT86 ben ik een beetje op het vermogen uitgekeken, vooral het koppel ontbreekt dus is mijn vraag of iemand toevallig weet of er een Belgisch bedrijf is dat aan turbocharging (van gt86's) doet?

    Grtz!
    Bij mijn weten niet, hou wel rekening met het feit dat die turbo eraf moet voor de keuring. Denk ook wel dat je de verkeerde auto hebt gekocht als je meer vermogen wilt, daar draait het namelijk niet om bij een GT86.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Bij mijn weten niet, hou wel rekening met het feit dat die turbo eraf moet voor de keuring. Denk ook wel dat je de verkeerde auto hebt gekocht als je meer vermogen wilt, daar draait het namelijk niet om bij een GT86.
      +1
      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

      Comment


      • #4
        Leuke wagen voor een 18 jarige
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

        Comment


        • #5
          16-jarige, al anderhalf jaar hé
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            16-jarige, al anderhalf jaar hé
            Ja een beetje raar allemaal
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #7
              Bof. Die berekening valt wel goed te krijgen. Voorlopig rijbewijs op 17 en nu bijna jarig en hop, twee jaar tijd. Maar het is echt geen auto die ik aan die leeftijd zou koppelen. Maar bij een midlifecrisis past em goed
              30 jaar Mr Yuge!

              Comment


              • #8
                Denk dat ge voor turbocharging/compressor in het buitenland moet zijn.

                Comment


                • #9
                  Over de grote plas zijn er redelijk veel 16-jarige met een FR-S dus...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • #10
                    Man,
                    18 en een GT86.
                    Je mist het punt van een GT86, die is bedoeld om bochten mee te pakken en er plezier aan te beleven aan nog degelijke snelheden.
                    Niet om aan de lichten strepen te trekken ofz.

                    Comment


                    • #11
                      Mijn Elise is ook om bochten te pakken en toch heb ik er een compressor laten op zetten...
                      2011 Porsche Boxster S Black Edition

                      Comment


                      • #12
                        Mja, nu de vooroordelen geuit zijn (kan deugd doen hoor..) is er vast wel nog iemand met een antwoord
                        30 jaar Mr Yuge!

                        Comment


                        • #13
                          Aan de topicstarter, ik zou eerder richting UK zoeken.
                          2011 Porsche Boxster S Black Edition

                          Comment


                          • #14
                            Turbo => Fensport
                            Compressor => Abbey Motorsport
                            Last edited by Onehp; 17/03/2014, 23:23.
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • #15
                              op een ander topic van BRZ/GT86 was er een tuner van Litchfield.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • #16
                                Lichfield (edit: de kompressorkit voor de BRZ/GT86 dus) lijkt een fata morgana, reklame hier en daar (evo), maar nog niemand op het britse forum die een andere dan die persauto met hun kit heeft gezien...
                                Last edited by Onehp; 19/03/2014, 12:10.
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                  Lichfield lijkt een fata morgana, reklame hier en daar (evo), maar nog niemand op het britse forum die een andere dan die persauto met hun kit heeft gezien...
                                  Bedoelt ge dat Litchfield BRZ een fata morgana is of Litchfield in hun geheel? Ik vermoed het eerste. Meer een PR oefening dan echt iets waar ze veel mee bezig willen zijn.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sorry, het eerste, ze zijn vooral bezig met een massa GT-R's...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bedankt voor de reacties allemaal!
                                      De bedoeling van de GT86 is inderdaad om lekker bochten mee te pakken, dat heb ik al gemerkt: die auto stuurt echt fantastisch!
                                      De reden van die turbo - of supercharger is om buiten het bochtenwerk ook wat meer van de rechte stukken te kunnen genieten, en meer bepaald het optrekken (hier mis ik het koppel dan toch wel een beetje, pas vanaf 5000 toeren gaat die stevig vooruit en de motor constant in hoge toeren jagen lijkt me niet zo gezond) aangezien je hier toch meteen over je toegelaten snelheid zit...

                                      De auto weg doen voor iets met meer vermogen en meer koppel lijkt me dan ook weer zo'n zonde omdat, volgens mij, de hot hatches van de concurrentie (ik val ook wel op de Audi S3 en M135i) het zeker niet beter doen in de bochten. Sowieso wel op het rechte stuk, maar in de bochten twijfel ik toch. Of ben ik verkeerd en zijn de S3 en M135i nog een klasse hoger wat dat betreft?

                                      De auto weg doen zou trouwens pijn doen, I love that car! En ook omdat het m'n eerste wagen is.

                                      Even off topic van de superchargers: ik vond de reacties op m'n leeftijd best wel grappig! Maar zoals Den Paarse Capri dacht ik al zei was ik, twee weken nadat ik 17 was geworden en een week nadat ik m'n theoretisch rijbewijs had behaald, de trotse bezitter van m'n GT86. Op de dag dat ik 18 werd m'n vast rijbewijs behaald en nu zo'n 5 maanden alleen aan het rijden.

                                      Love my car!
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 19/03/2014, 23:49.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mooie strijkplank.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X