Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Front parkeersensoren naplaatsen: hoe trigeren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Front parkeersensoren naplaatsen: hoe trigeren?

Hallo,

Ik heb een setje parkeersensoren geinstalleerd, voor- en achteraan.

ZE worden geactiveerd als je achteruit rijdt, dit werkt perfect. Ik kon ze ook nog aansluiten op de rem zodat ze ook actief worden als je remt. Dit lijkt mij echter gigantisch irritant, telkens je remt in de file zou dat aanschieten, dus dat heb ik niet gedaan.

Nu vraag ik me af hoe jullie de front sensoren nog activeren?

Ik zat te denken dat de laatste oplossing een knop is in het dashboard inbouwen, simpele knop die de voeding verbindt met het bakske. Misschien dan die kabel nemen die normaal op de rem moest komen.

Hoe hebben jullie dit opgelost of zouden jullie dit oplossen?

Thanks!

Iemand een idee? Ik ben waarschijnlijk niet de enige die vooraan parkeersensoren naplaatst?

Thx!

Comment

Ja idd best op een knop. Bij vw met af fabriek sensoren voraan is dat ook met knop.

Zou dat idd niet op de rem doen, ga je denk ik zot van worden.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Bij mercedes-benz wordt dit geactiveerd wanneer je <20km/u rijdt.
        Ik word er niet gek van

Comment

welke aansluiting heeft de sensor vooraan om te triggeren?
          als het op de remschakelaar is, kun je dat gewoon verbinden met een andere schakelaar
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

sensor vooraan gaat uiteraard aan als achterlichten branden, en als je remt. Idee was idd om die kabel te verbinden met een schakelaar, nu moet ik uiteraard nog een schakelaar vinden die een beetje in mijn audi 80 past, liefst zwart en discreet. Als iemand een adres weet, vermoed niet dat ik dat in de gamma zal vinden

Comment

Passeer eens in Gotron, Violettestraat, bij Sint-Anna. Die heeft wel één en ander in voorraad.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Het zou bijzonder cool zijn mocht ik een knop op de kop kunnen tikken die ik in de middenconsole kan inbouwen naast de mistlichten. Hier een foto van de knopjes:

IMG_20140425_211837.jpg

Ik zou ook nog twee knopjes willen inbouwen om de deuren te sluiten en openen mr die kan ik evt wel in de middenconsole kwijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                  Bij mercedes-benz wordt dit geactiveerd wanneer je <20km/u rijdt.
                  Ik word er niet gek van
                  Ne kameraad van mij maakt er een hobby van op in de files bij een benz altijd zo dicht mogelijk te staan dat die sensoren van hunnen tek maken. Opzich als ge in de file op een normale manier aanschuift gaat ge daar idd wel geen last van hebben.

Comment

Dat is bijzonder cool! Ik ging zowiezo eens naar de sloop, er zou een goed interieur staan in de buurt, dan kan ik er ook zo'n schakelaar uit slopen en kijken of ik nog schakelaars kan vinden! Evt doe ik dat vakje weg naast de schakelaars en 'vul ik het op' met schakelaars, één voor de sensoren, één om alle deuren te vergrendelen en een om te ontgrendelen. Thx voor de tip!

PS toffe vrienden heb je, maar wel een leuk idee, mercedessen pesten

Comment

Bij mij gaan die aan tot 16 km per uur. En stopt automatisch na x seconden. Je moet er ook vrij dicht bijstaan, ik dacht 65 cm.

Comment

ik vrees dat het vrij moeilijk is om zoiets in te bouwen after market...een knop lijkt handiger en pragmatischer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Ne kameraad van mij maakt er een hobby van op in de files bij een benz altijd zo dicht mogelijk te staan dat die sensoren van hunnen tek maken. Opzich als ge in de file op een normale manier aanschuift gaat ge daar idd wel geen last van hebben.
                          Maakt niet uit toch?
                          Enkel de voorste worden geactiveerd bij lagere snelheid. Wanneer je de wagen in R schakelt, dan pas worden de achterste sensoren geactiveerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                            Maakt niet uit toch?
                            Enkel de voorste worden geactiveerd bij lagere snelheid. Wanneer je de wagen in R schakelt, dan pas worden de achterste sensoren geactiveerd.
                            Dat weet ik, hij rijdt effectief naar achter om bij die voorste sensoren in de buurt te komen. Echt nen eikel eens hij in een auto zit

Comment

Kan je ze niet zo installeren dat ze enkel werken in 1e versnelling?
                              Als je in de file in 1e rijdt en ze gaan af, dan weet je dat je te dicht op je voorligger rijdt ;-)
                              Ik heb voor mijn achterste sensoren (af-fabriek) ook een knop om die uit te schakelen. Best handig als je met de aanhangwagen achteruit wil rijden en niet gek wil worden van het gepiep.
                              KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                Dat weet ik, hij rijdt effectief naar achter om bij die voorste sensoren in de buurt te komen. Echt nen eikel eens hij in een auto zit
                                Oh! Op die manier, haha!
                                Idd, als je je daarmee bezig houdt is het wat erg gesteld

Comment

Working...
                                X