Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inbouwen transponder in klapsleutel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inbouwen transponder in klapsleutel

Hallo,

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik zou een aftermarket klapsleutel kopen en zou de transponder van mijn sleutel, audi 80, hierin moeten inbouwen. Voor ik een perfect werkende sleutel sloop zou ik graag willen weten hoe ik dat eruit moet krijgen, en of een Audi 80 uit 1992 eigenlijk al een transponder had?

Thx!

Nog nooit iemand een transponder in een aftermarket sleutel ingebouwd? Morgen ga ik om het setje..

Comment

Het kan, in elk geval. Het gebeurt nogal vaak in de VW-scene.

De transponder is een klein buisje dat tegen het sleutelblad van je oude sleutel zit. Mits wat prielen moet je dit er uit krijgen. Dit kun je dan in je klapsleutel inbouwen. Je sleutel ga je bij een sleutelmaker op maat moeten laten frezen.

Ik dacht dat transponders pas vanaf halfweg de jaren 90 gemeengoed zijn geworden.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hoe kan ik weten of er een in zit? Sleutel is redelijk plat namelijk en compleet verlijmd geen idee hoe ik hem open krijg...

Comment

navragen bij een Audi-dealer ?

Opzoeken op het web ? een korte Google-zoeksessie levert me geen info op over het feit dat er wél één zou in steken. Ik lees (op een .lt website dat de VAG-group dit pas vanaf 1995 zou toe passen).

Kijken in de handleiding ?
          Last edited by A160; 28/04/2014, 11:18.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Vind er ook bitter weinig over en handleiding zit er niet meer bij. Ik zal die sleutel laten frezen en kijken of hij werkt dan weet ik het direct. Zou me toch verbazen als er geen transponder in zat

Comment

Working...
            X