Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inbouw boxen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inbouw boxen

Ik zoek een bedrijf (of iemand) die mijn boxen kan inbouwen in de Chevrolet Nova. Ik heb daar geen ervaring mee en op de moment weinig tijd..

Op de moment is het een blote ijzeren plaat(zie foto's)
    IMG_8037.jpgWP_20140427_001.jpgWP_20140427_002.jpg

De boxen die ik heb zijn nieuwe hertz ECX 690 (ovalen)
    Zijn iets groter dan de gaten, die kunnen natuurlijk bijgesneden worden.
    Is dus een houten of vezelplaat, deze bekleden en tussen de ijzeren plaat en de nieuwe plaat materiaal dat trillingen verminderd.

Liefst wat in de buurt
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Geen persoonlijke ervaring mee, maar al veel goed van gehoord :

Comment

Waar ge uw hertz boxen hebt gekocht? Lijkt mij de normaalste zaak dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
        Waar ge uw hertz boxen hebt gekocht? Lijkt mij de normaalste zaak dan.
        gekregen van ne maat die ze niet meer nodig had, zijn nog nieuw uit de doos.

Caraudiotuning wilt pas inbouwen als je daar ook boxen koopt. en hij vindt hertz brol, da bouwt hij zelf niet in ...
        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

No offence maar ik begrijp Patrick van caraudiotuning heel goed. Ik zie bijna dagelijks mensen die "iets gekregen hebben". Nieuw in de doos. Meestal toch juist niet nieuw en problemen mee. En als je dit dan inbouwt en het werkt niet dan ben je de boeman en kan je er voor opdraaien (al zelf voor gehad en heeft veel geld gekost). Of elders gekocht maar daar vragen ze een fortuin om dat in te bouwen. En dan hopen ze dat ergens anders voor enkele euro's gedaan te krijgen. Maar een uurloon van 40-60 euro/uur is normaal in deze sector (een collega in de regio vraagt zelfs 80 euro/uur). Reken maar uit wat het zou kosten om uw luidsprekers ingebouwd te krijgen.

Dit is ook vooral heel erg aan het worden met GSM's. In een wit- en bruingoed winkel of grote dumpketen gekocht maar als er iets aan is lopen ze tegen een muur. Of hun SIM kaart past niet. Of ze krijgen hun GSM niet ingesteld. En die winkels geven geen ondersteuning. Afrekenen en buiten. Maar goedkoper is meestal ook een miskoop. Ik geef ze dan het adres van het OCMW Daar is alles gratis.

Ik hanteer al jaren het principe : inbouw is gratis of mits een klein supplement maar enkel goederen hier verkocht. Plus nog een technische uitleg, tips en ondersteuning voor doe-het-zelvers qua controle aansluitingen en afregelen. En meestal zijn die goederen nog goedkoper dan op webshops (publiek geheim is dat op caraudio kortingen tot 30% mogelijk zijn).

Hertz is geen brol. Maar enkel de dure reeksen. En helaas de service van de distributeur is maar ??? Meestal zijn het ook de winkels die Hertz verkopen die niet meer aan andere merken geraken (focal, brax, rockford fosgate, helix ...).

Comment

Ja ik begrijp hem ook hoor daar niet van. Maar het is echt nieuw, is mijne beste maat en die heeft die nieuw gekocht en hij wou die inbouwen in zijn auto.
            Maar hij had een ongeluk en auto perte totale => boxen niet meer nodig in zijn nieuwe auto. De plastiek aan de openingen hing nog vast, dus nog niet open geweest.

In st niklaas is voor de rest niks (ATAF is daar failliet schijnt) en de ATAF in hoboken vroeg 350 euro inbouw.
            Als je boxen koopt en dan laat inbouwen is het iets van een 130 euro inbouw.
            Kijk ik ik kan zo wel een houten plaat kopen(of glazvezel?) maar dan begint het he, hoe dik moet die zijn? die vorm kan ik ook nog uitsnijden als het moet.
            tussen die houten plaat en mijn stalen hoedenplank moet nog materiaal dat trillingen verminderd, wat is dat? Hoe moet ik die houten plaat bevestigen?
            Waar vind ik mijn stof om te bekleden, etc etc.

Mijn examens komen eraan dus ik zou liever mijn tijd in andere dingen steken nu dan in prutsen met die dingen als je mij snapt.
            Het probleem is nu ook dat mijn bekleding aan mijn achterste stijlen begint los te komen omdat er geen plaat ligt die ze op hun plaats houdt, daarom dat ik dat er nog snel wil doorduwen deze weken.
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Wat versta je precies onder inbouwen? Gewoon die 2 speakers erin en kabeltjes naar de radio trekken of: Versterker ertussen ? Zit er al een Iso-stekker achteraan de radio? Mss wil ik dit wel voor je doen. Verteel eens wat meer.

Edit: Ik heb alles gelezen nogmaals doorgelezen en klinkt als 'veel' werk. Dan bedoel ik niet dat het een technisch moeilijke klus is maar wel tijdsrovend. Ik ben zelf een 4 a 5 uur bezig met inbouw en mooi wegwerken (met versterker e.d.) dus dan is het logisch dat daar een prijskaartje aanhangt.

Nogmaals: Iso-stekker of niet?
              Last edited by ; 12/05/2014, 13:16.

Comment

Working...
              X