Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plastidip of wrap van logo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Plastidip of wrap van logo

Ik zit met een vraagje, ik heb net een nieuwe wagen mogen afhalen en zou nu een meer 'incognito' look willen toepassen ... dus het logo in de gril vooraan en de tekst op het kofferdeksel zouden zwart mogen worden.

Probleem is dat het om een firmawagen gaat, dus gewoon overspuiten is geen optie want over 42 maanden moet ie in originele staat terug naar leasing gaan.

Dan blijven er twee opties denk ik, ofwel plastidip erover ... ofwel een wrap erover ... beide zijn verwijderbaar.

Nu het logo vooraan in de grille (we spreken hier over een Volvo V60) lijkt me met wrap redelijk snel en simpel te doen ... maar die 'Volvo' tekst op de klep achteraan zie ik mezelf nog niet zo direct met folie wrappen, maar plastidip spuiten schrikt me ook een beetje af.

De letters echt verwijderen is de mooiste optie, maar dan moet ik ze er na 42 maanden wel terug zien op te krijgen

Dus ... wat is de beste oplossing denken jullie ... en als ik dit 'laat doen' hoeveel zou zoiets kosten en waar ergens in Brabant/Limburg?
    2015 Volvo V60 R-Design
    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Je kan het logo plastidippen. Ik heb dat gedaan bij mijn v50. Is makkelijk zelf te doen. Plastidip is veel beter dan een wrap, want op letters is dat wel heel moeilijk en je kan het vaak nog retoucheren als er een scheurtje in komt.

Comment

Hangt af in welke kleur ge het wilt doen. Matte kleuren -> plastidip. Gloss kleuren -> folie.

Ge hebt bij plastidip ook een glossifier. Maar dan is het gewoon minder mat en totaal niet 'gloss'.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik zou ze toch gewoon verwijderen en achteraf weer terugplakken. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet...

Comment

Het logo vooraan in de grille zou ik eventueel in glossy zwart doen ... op de R-Design zijn de horizontale lamellen in de grille ook glanzend zwart, ik denk dat het dan meer een 'fabrieks look' geeft.

De VOLVO letters achteraan maakt eigenlijk niet zoveel uit, mat zwart kan, maar glanzend ook, de hele wagen is zwart.
          Heb ondertussen al gevonden dat je de letters kan kopen op een vel met de juiste spaties tussen de letter, en het is niet eens zo duur ... dus misschien toch gewoon weghalen ... opwarmen en voorzichtig trekken met een tang?
          2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Licht opwarmen en dzn met misdraad. Niet met een tang,gegarandeerd krassen.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Begin wel eerst vanonder met de visdraad, anders kan je zand meenemen dat bovenaan ligt & dat maakt krassen.

Voor de grill vooraan kan je ook makkelijk zelf doen, de grill kan je praktisch volledig uit elkaar halen. Dus de / en het logo kan er allemaal afzonderlijk af. Ik heb mijne grill in carbon gewrapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Licht opwarmen en dzn met misdraad. Niet met een tang,gegarandeerd krassen.
                Toch eens proberen dit weekeinde ... lijkt me de mooiste oplossing.

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                Begin wel eerst vanonder met de visdraad, anders kan je zand meenemen dat bovenaan ligt & dat maakt krassen.

Voor de grill vooraan kan je ook makkelijk zelf doen, de grill kan je praktisch volledig uit elkaar halen. Dus de / en het logo kan er allemaal afzonderlijk af. Ik heb mijne grill in carbon gewrapt.
                Ik heb een kant van de / al eens geprobeerd los te maken, is inderdaad niet zo moeilijk ... vingers door de grille steken en de 'lipjes' in de goede richting duwen ... heb jij de grille er helemaal uitgehaald of gewoon het logo en die / eruit gehaald.

Jammer dat zo'n nieuwe grille meer dan 200 Euro kost, anders zou ik er de Dremel inzetten en een honinggraat sportgrille van maken ... alle horizontale en verticale 'lijntjes' weghalen, opvullen zodat alleen een frame overblijft en dan ergens een metalen (of plastic) honinggraat bestellen ... de grille onder in de bumper is een grote honinggraat op mijn R-Design, stel je voor dat de grote grille hetzelfde patroon zou zijn!
                2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                  Toch eens proberen dit weekeinde ... lijkt me de mooiste oplossing.

Ik heb een kant van de / al eens geprobeerd los te maken, is inderdaad niet zo moeilijk ... vingers door de grille steken en de 'lipjes' in de goede richting duwen ... heb jij de grille er helemaal uitgehaald of gewoon het logo en die / eruit gehaald.

Jammer dat zo'n nieuwe grille meer dan 200 Euro kost, anders zou ik er de Dremel inzetten en een honinggraat sportgrille van maken ... alle horizontale en verticale 'lijntjes' weghalen, opvullen zodat alleen een frame overblijft en dan ergens een metalen (of plastic) honinggraat bestellen ... de grille onder in de bumper is een grote honinggraat op mijn R-Design, stel je voor dat de grote grille hetzelfde patroon zou zijn!
                  Ik heb heel de bumper eraf gehaald & dan de grill, want het was niet gemakkelijk om de grill zomaar los te klikken. Ik wou ook niets beschadigen. Zo kon ik alles uit de grill halen. Ik heb daarna de /, logo en omlijsting van de grill (dus niet de verticale & horizontale lijntjes of lamellen zoals dat noemt denk ik) gewrapt.

En dan kom je op zoiets uit:

Aan een andere grill zou ik niet beginnen, want elke andere persoon met een beetje verstand van auto's gaat zowiezo merken dat het niet standaard is & ik dacht dat je toch zo dicht mogelijk bij OEM (standaard) wil blijven. Nu ja, je mag het gerust doen van mij. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat

Comment

Moet toegeven dat carbon ook wel knap staat.

Nu ik heb het geluk dat op de 2015 V60 R-Design de grille al grotendeels zwart is, de omranding is niet meer chroom, dus enkel de schuine lijn en het Volvo logo zelf zijn 'gesatineerd chroom' ... lol.

Vraag me wel een beetje af hoe ik het blauwe Volvo kan laten zien ... volledig wrappen en dan voorzichtig opnieuw uitsnijden veronderstel ik?
                    2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Moet toegeven dat carbon ook wel knap staat.

Nu ik heb het geluk dat op de 2015 V60 R-Design de grille al grotendeels zwart is, de omranding is niet meer chroom, dus enkel de schuine lijn en het Volvo logo zelf zijn 'gesatineerd chroom' ... lol.

Vraag me wel een beetje af hoe ik het blauwe Volvo kan laten zien ... volledig wrappen en dan voorzichtig opnieuw uitsnijden veronderstel ik?
                      Je kan het volledig wrappen en er een sticker over plakken (http://www.swedish-connection.nl/web.../results,11-10). Of je kan het riskeren om voorzichtig het eruit te snijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                        Je kan het volledig wrappen en er een sticker over plakken (http://www.swedish-connection.nl/web.../results,11-10). Of je kan het riskeren om voorzichtig het eruit te snijden.
                        Lijkt me een stuk handiger om gewoon een nieuwe sticker erover te plakken ... knappe dingen op die site trouwens ... LOLVO
                        2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Lijkt me een stuk handiger om gewoon een nieuwe sticker erover te plakken ... knappe dingen op die site trouwens ... LOLVO
                          Je kan inderdaad nog vanalles kiezen Ook voor het R-design logo.

Comment

voor die letters hoef je heus niet te werken met een visdraad. De achterkant van de auto eens een paar uur laten bakken in de zon is al voldoende om de letters zonder veel moeite er gewoon te kunnen aftrekken. Wat stickerverwijderaar erover, of als je dat niet hebt wat WD40, en opblinken.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              voor die letters hoef je heus niet te werken met een visdraad. De achterkant van de auto eens een paar uur laten bakken in de zon is al voldoende om de letters zonder veel moeite er gewoon te kunnen aftrekken. Wat stickerverwijderaar erover, of als je dat niet hebt wat WD40, en opblinken.
                              het trucje met de WD40 ken ik ... ik ga nogal dikwijls naar events waar er een 'parking sticker' op de ruit gekleefd moet worden ... en natuurlijk na een paar dagen in de zon krijg je die rotdingen er niet meer af ... met WD40 lukt dat prima dus.
                              2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Eindelijk foto's van mijn wagen kunnen maken ... en gelijk in PhotoShop gezet natuurlijk ... zo zou het er ongeveer moeten uitzien:

De schuine streep is er gemakkelijk uit te klikken heb ik al gemerkt, het center logo wou niet direct meewerken ... dus ga ik wachten tot ik de vinyl heb om het nog eens te proberen.
                                2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Knappe V60! En die zwarte grill gaat echt heel goed staan

Comment

Working...
                                  X