Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Isoleren van de wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Isoleren van de wagen

Hallo iedereen

Zoals sommige wel weten ben ik de eigenaar van een Nissan Patrol Y60 van 1991.
    Ik ben de wagen al enige tijd aan het verbeteren/aanpassen.
    Een volgend plan is de wagen isoleren, aangepast aan de hedendaagse normen. Dit vooral vooraan in de cabine ter hoogte van bestuurder en passagier.
    Ik wil zowel thermisch als akoestisch isoleren onder de huidige bekleding. Onder de bekleding zit gewoon de kas...

Iemand tips? Liefst een goed materiaal dat makkelijk te verwerken is...

Alvast bedankt!!

Groeten

Cédric

Kijk eens naar Dynamat!

Comment

Hier ook een +1 voor Dynamat. Heb mijn oude Skoda Octavia Combi voorzien van 2 bulk packs. Héél plezant om te doen, en heel makkelijk. Het resultaat was dat alle rolgeluiden wat "doffer" waren, maar verwacht geen mirakels. Ik zou het niet opnieuw doen, vond de verbetering maar minimaal tov. de kost...maar natuurlijk hangt veel af van de plaats waar je het kan aanbrengen...Bij mij vooral de wielkasten achteraan, de bak voor het reservewiel, en de deurpanelen vooraan. Als je gaat bijlezen over het soundproofen, zegt men dat je verschillende types van bedekking nodig hebt voor verschillende plaatsen, ontdreuningsmatten, matten tegen bep. frequenties etc.
      Mijn Skoda

Comment

Comment

Bedankt voor de antwoorden! Dynamat was ik al tegengekomen maar het lijkt me vooral op akoestische isolatie te gaan of zie ik dit verkeerd?
          Ik zou een materiaal willen dat prijslijk is en ook een goede thermische isolatie biedt gezien je vaak de warmte van de tunnel van versnellingsbak en dergelijke voelt na langere tijd rijden.
          Zijn er producten die beide aspecten hebben? Bij mij gaat het vooral over het isoleren van de bodem van het zitgedeelte vooraan (bestuurderszijde, middentunnel en passagierszijde).

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Groeten

Cédric

Comment

dat zijn van die groenachtige dikke matten van recyclagemateriaal die ge zoekt
            www.peugeotforum.be

Comment

@flappy: enig idee hoe dit noemt? Waar makkelijk te krijgen? Die matten zijn zowel thermisch als akoestisch isolerend dan?

Greetz

Cédric

Comment

effe gezocht op google en toch heel wat hits gevonden. Niet van dat groene spul, maar van de modernere variant:

Akoestiekwinkel, geluidsisolatie voor auto, bus en camper. Alles voor het isoleren van motorgeluid, uitlaatgeluid, rijgeluid en het verbeteren van car audio.

www.peugeotforum.be

Comment

Merci! Ik heb mail gestuurd. Ook al veel opgezocht maar om de duur zie je door het bos de bomen niet meer...

Nog iemand dit al gedaan?

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ceke1985 Bekijk Berichten
                    Hallo iedereen

Zoals sommige wel weten ben ik de eigenaar van een Nissan Patrol Y60 van 1991.
                    Ik ben de wagen al enige tijd aan het verbeteren/aanpassen.
                    Een volgend plan is de wagen isoleren, aangepast aan de hedendaagse normen. Dit vooral vooraan in de cabine ter hoogte van bestuurder en passagier.
                    Ik wil zowel thermisch als akoestisch isoleren onder de huidige bekleding. Onder de bekleding zit gewoon de kas...

Iemand tips? Liefst een goed materiaal dat makkelijk te verwerken is...

Alvast bedankt!!

Groeten

Cédric
                    ik heb mijne gedaan 100% met raamaudio.
                    prijs/kwalteit beter dan raammat.

fotos vind je terug in mijn topic zoon 20 en 30 paginas terug.

tip op de site is ook, eerst de deuren, zowel in de deuren als de binnenkant achter interieurpanelen.
                    dan de koffer en de vloer.

hiena al de rest....

Comment

"raamaudio" is dan het merk??

interessant topic!

Comment

Google is your friend.
                        heb voor de camaro 1,5 packet aangeschaft. Heb nog een beetje over. Niet veel meer. Ma denk toch dar er 30 kilo is in gegaan

Packet bestaat uit btx dreunmaten. En ensolite geluiddemping mouse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          dat zijn van die groenachtige dikke matten van recyclagemateriaal die ge zoekt
                          Denk je wel een beetje om de brandbaarheid van het spul? Die dikke matten zijn niet bedoeld voor automotive gebruik denk ik...

Comment

Looking to buy Nandrolone phenylpropionate? Stay safe and avoid scams! Discover reliable sources and safe cycle options. Don't fall for unsafe sources.

http://www.autoforum.be/showthread.p...maro-RS/page83 <= vanaf daar begint het

Comment

Mail terug van gekende zaak rond geluidsisolatie...

Beste Cedric,

Dank voor uw vraag.
                              Isoleren van geluid gaat om het aanbrengen van massa. Hoe zwaarder de massa hoe beter het geluid wordt geblokt. Hierbij is eerst van belang dat kieren en zwakke plakken goed gedicht worden.

Massa kan afhankelijk van waar het geluid zich binnendringt met caraudiosets of massa vloerisolatie worden aangebracht. De caraudiosets hebben ook een ontdreunende functie. Zie volgende link: http://www.geluidsisolatie-auto.nl/oplo ... rover.html.

Daarnaast om klankast vorming te reduceren binnen de cabine adviseren en hinderlijke geluidreflecties adviseren we EASYfoam AC-2 (met olie- en vochtwerende toplaag).
                              Eventueel voor een ook thermische functie is EASYpol polyesterwol een beter alternatief, echter is dit niet zelfklevend: http://www.geluidsisolatie-auto.nl/easy ... erwol.html

We hebben onlangs een landrover opnieuw geisoleerd, hierover heeft de klant alvast een blog geschreven. Wellicht leuk om een kijkje te nemen:

Ik hoop u hiermee verder op weg te hebben geholpen. Als u vragen heeft hoor ik het graag. Onze artikelen zijn eenvoudig online te bestellen, of eventueel te bezichtigen in onze showroom in De Meern.

Met vriendelijke groet,

Yalmar Ras

Tel: 030-2270199
                              E-mail: yalmar@easy-noisecontrol.nl

EASY Noise Control B.V.
                              Boteyken 363
                              3454 PD De Meern

Iemand ervaring met dit bedrijf?
                              Kga zeker het artikel rond de Defender eens goed nalezen...

Lijkt me sterk gelijkend aan wat ik wil doen...

Groeten

Cédric

Comment

Is exact hetzelfde als wat de mensen van raamaudio zeiden.
                                Je moet zelf zien hoe ver je gaat.

Ik heb 100% gedaan. Heeft me een flinke nood gekost.
                                Ik deed het vooral voor motor en uitlaat geluid buiten te houden. Iets wat me aardig gelukt is.

Maar dab moet je wel geen dreundemper onder u wagen hangen die het geluid onder de auto vasthoud. Of iets hebben dat onder de auto tegen het chassis slaagd zoals een uitlaatbuis. Want dan ben je niets met alle isolatie in de wereld.
                                Ik heb ook mijn klinken hersteld dat ze niet meer rammelen en mijn raammotoren extra bevestigd Odat ze niet meer bewegen. Alles dat los hing. Vast gehangen of verwijderd. Daar waar 2 stukken metaal tegen elkaar gescheoefd zijn. Bvbeeld boxen in chassis openingen wat ensolite ertussen. ( de mouse tegen hoog frequent trillingen ) hierdoor kon je nooit metaal op metaal gerammel krijgen.

Comment

Working...
                                X