Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED conversion kits

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LED conversion kits

Allen,

Iemand al ervaringen met LED conversion kits? Ik zou dit wel eens willen proberen...
    Moet men hier ook koplampsproeiers en hoogteregeling hebben of is hier nog geen wetgeving rond..?

Voorbeeldje:
    Upgrade your car or truck with GTR Lighting's premium headlight assemblies, LED bulbs, HID kits, and accessories. Switch to ultra-bright lights today!

Hier is nog niet echt een regelgeving rond, dus zodanig dat ze goed afgesteld staan denk ik niet dat ze er iets op kunnen zeggen.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Hier is nog niet echt een regelgeving rond, dus zodanig dat ze goed afgesteld staan denk ik niet dat ze er iets op kunnen zeggen.
      Ik vraag me af of dit minimaal zoveel licht geeft dan halogeen...

Comment

Geen illusies, dat gaan ze bezien als aftermarket Xenon.

Comment

Denk dat ge vooral veel stooilicht gaat hebben, zeker als ge die in gewone reflector koplampen steekt. Met lenskoplampen gaat dat nog meevallen.

Comment

mja...dat valt toch aan te vechten denk ik..het zijn tenslotte twee heel verschillende technieken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc12010 Bekijk Berichten
              mja...dat valt toch aan te vechten denk ik..het zijn tenslotte twee heel verschillende technieken

aanvechten op de Belgische keuring, good luck with that!

Tim: Sportages hebben projectorlenzen.

Comment

Heb daar eigenlijk ook al aan zitten denken, maar heb tegelijk toch ook wel mijn twijfels of die dingen al voldoende lichtopbrengst hebben.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

de leds in huis geven al meer licht dan de halogeenlampen
                  www.peugeotforum.be

Comment

ik twijfel niet aan de lichtopbrengst. eerder aan het kleurenspectrum....
                    sommige dingen vind je in het donker echt niet terug onder een ledlamp. TOV een halogeen lamp

Comment

Probeer het eens en post het resultaat hier?

Comment

da's toch met de laatste generatie ledlampen al niet meer het geval.
                        De eerste had ge te wit en dus ook te 'koud' licht. Die van nu zitten qua K waarde in hetzelfde gebied als de halogeen lampen. Hier thuis heb ik niets anders meer dan led lampen. Geen hond die het ziet bij het binnen komen als ze het niet weten. Als ge erover begint is dat het eerste wat ze zeggen: ik dacht dat het licht witter was...
                        www.peugeotforum.be

Comment

LED-lampen op vandaag geven eenzelfde kleurbeeld als halogeen spots... en zelfs soms mooier (warmer)
                          Dus de veronderstelling dat je zaken niet zou terugvinden onder een ledlamp begrijp ik niet goed? Die goedkope brol uit de warenhuizen geven misschien nog steeds een flauw blauw-achtig licht maar deze zijn toch al een hele poos achterhaald!

Uit eigen ervaring trouwens, ik gebruik bij mijn klanten enkel nog led-spots en led-strips...
                          Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                          Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                          Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                          Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Xenon CREE leds in projector koplamp, is zoeken of ik er nog meer foto's van vind. Is vanop een ander forum waar iemand het ook heeft gewaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                              LED-lampen op vandaag geven eenzelfde kleurbeeld als halogeen spots... en zelfs soms mooier (warmer)
                              dat zou mij al sterk verwonderen. LED lampen geven misschien wel de correcte pieken in het spectrum om exact wit te kunnen weergeven, maar alle andere golflengtes geeft een led niet, terwijl een gloeiende spiraal dat wel afgeeft
                              onze ogen kan je voor de gek houden door de goeie combinatie van rood-groen-blauw te geven waardoor onze ogen 'wit' zien. alleen is dat wit niet het echte wit (echt wit heeft namelijk ALLE kleuren en die kan een led niet weergeven)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Xenon CREE leds in projector koplamp, is zoeken of ik er nog meer foto's van vind. Is vanop een ander forum waar iemand het ook heeft gewaagd.
                                lijkt me zo slecht nog niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  dat zou mij al sterk verwonderen. LED lampen geven misschien wel de correcte pieken in het spectrum om exact wit te kunnen weergeven, maar alle andere golflengtes geeft een led niet, terwijl een gloeiende spiraal dat wel afgeeft
                                  onze ogen kan je voor de gek houden door de goeie combinatie van rood-groen-blauw te geven waardoor onze ogen 'wit' zien. alleen is dat wit niet het echte wit (echt wit heeft namelijk ALLE kleuren en die kan een led niet weergeven)
                                  Als mensen zo ongelooflijk kleurenblind zijn dat ge met rood groen blauw alles kunt faken, waarom wilt ge dan meer kunnen?
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Maar mogen LEDs nu? Raken die door de keuring?
                                    Want sebiet geef ik over x aantal maand 400-500 euro uit aan nieuwe koplampen en achterlichten met LEDs en zouden ze er niet doorraken. Da zouden dan ook zotte kosten zijn he.

Comment

ik zou nog wachten. koplampen zijn redelijke verbruikers dus met aftermarket LED's moet je een vervangende weerstand gaan gebruiken en als die niet dezelfde waarde heeft als je halogeenlamp kan je brandgevaar gaan krijgen.
                                      waarom steek je er niet gewoon halogeen lampen van pakweg philips in? geeft zo'n 20% meer licht dan normale en je zit met witter licht waardoor het ook mooier oogt
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        Ik heb het niet over wit... Ik haat trouwens koud licht
                                        Led-spots en halogeenspots kun je op het blote oog niet meer uit elkaar halen. Voorwaarde is wel dat de Leds een K-waarde van 2800 tot 3000 hebben.
                                        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Working...
                                        X