Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED conversion kits

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Als mensen zo ongelooflijk kleurenblind zijn dat ge met rood groen blauw alles kunt faken, waarom wilt ge dan meer kunnen?
    uw computer of TV scherm maken alle kleuren door de 3 basiskleuren te mengen. rust maar eens een carosserieplaats uit met led lampen en laat ze dan eens een pak autos herspuiten. breng die autos dan maar eens in natuurlijk zonlicht en aanshouw al het kleurverschil. het is nu al grote ellende als je TL lampen gebruikt. leds zijn nog een pak erger.

totaal onlogisch als mensen nu gaan beweren dat leds hetzelfde licht produceren als een halogeenlamp.

zoals je kan zien levert een coolwhite led immens veel blauw licht, en een warm witte led veel teveel groen licht. halogeen heeft daarbij een heel pak meer licht maar ontbreekt vooral het blauwe. TL lampen (fluorescent) geven perfect wit licht doordat ze 3pieken exact weergeven voor onze ogen. maar geenenkele plant kan onder 'normale' TL lampen groeien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ik zou nog wachten. koplampen zijn redelijke verbruikers dus met aftermarket LED's moet je een vervangende weerstand gaan gebruiken en als die niet dezelfde waarde heeft als je halogeenlamp kan je brandgevaar gaan krijgen.
      waarom steek je er niet gewoon halogeen lampen van pakweg philips in? geeft zo'n 20% meer licht dan normale en je zit met witter licht waardoor het ook mooier oogt
      Ah jamaar, ik wil ni enkel het peerken vervangen eh, als ik koplamp zeg, dan bedoel ik wel degelijk den hele zooi, plastik en al.
      Tot nu toe heb ik nog geen volledige koplampen met halogeen gevonden die da ik mooi vind, bij de LEDS heb ik er al verschillende gezien + aftermarket Halogeen verblind vaak de tegenliggers, die zijn naar het schijnt vree straf.

Comment

Mooi uitgelegd Fcapri! Maar dan blijft mijn stelling van "halogeen lampen en warm white led ga je op zicht niet uit elkaar houden" nog steeds correct dacht ik?
        Een xenonlamp geeft toch ook een volledig vertekende kleurweergave in het donker, die lampen moeten gewoon doen waar ze voor gemaakt zijn: superveel licht geven
        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          uw computer of TV scherm maken alle kleuren door de 3 basiskleuren te mengen. rust maar eens een carosserieplaats uit met led lampen en laat ze dan eens een pak autos herspuiten. breng die autos dan maar eens in natuurlijk zonlicht en aanshouw al het kleurverschil. het is nu al grote ellende als je TL lampen gebruikt. leds zijn nog een pak erger.

totaal onlogisch als mensen nu gaan beweren dat leds hetzelfde licht produceren als een halogeenlamp.
          Hm, mijn provocerende uitspraak was toch wat zorgvuldiger dan dat. Ik denk dat ge met een combinatie van rode, blauwe en groene leds een degelijk wit licht kunt maken, voor mensenogen, ook al is de frequentiecurve dan wel totaal anders dan die van een hittebron (zwarte straler). Dus die carossier kan werken met een combinatie van de 3 leds(of zelfs een combinatie van wit, rood en groen). Dat een set witte leds het niet goed doet staat buiten kijf.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
            Ah jamaar, ik wil ni enkel het peerken vervangen eh, als ik koplamp zeg, dan bedoel ik wel degelijk den hele zooi, plastik en al.
            Tot nu toe heb ik nog geen volledige koplampen met halogeen gevonden die da ik mooi vind, bij de LEDS heb ik er al verschillende gezien + aftermarket Halogeen verblind vaak de tegenliggers, die zijn naar het schijnt vree straf.
            maakt weinig verschil uit, je auto is voorzien op halogeenlampen. of je nu enkel de lamp of de volledige behuizing er rond vervangt speelt geen rol.
            geen idee bij jou auto maar bij mijn auto zit je nog met bijkomend probleem dat de boordcomputer de stroomsterkte controleerd en indien deze afwijkt het circuit afsluit en een foutmelding geeft.
            lets have some more member berries

Comment

maakt weinig verschil uit, je auto is voorzien op halogeenlampen. of je nu enkel de lamp of de volledige behuizing er rond vervangt speelt geen rol.
              geen idee bij jou auto maar bij mijn auto zit je nog met bijkomend probleem dat de boordcomputer de stroomsterkte controleerd en indien deze afwijkt het circuit afsluit en een foutmelding geeft.
              Ik zit met een ouder type Focus, daarvoor heb ik denk ik toch wel een conversion kit nodig hoor, denk dat bij mij dan ook de boordcomputer niet het grootste probleem zal zijn ;-)

Misschien moet ik nekeer bij de autokeuring informeren of dat allemaal toegestaan is.

Comment

nog nooit een ford gehad dus geen idee hoe die boordcomputers werken maar toch wat voorzichtig zijn met grootverbruikers als de koplampen

Comment

nog nooit een ford gehad dus geen idee hoe die boordcomputers werken maar toch wat voorzichtig zijn met grootverbruikers als de koplampen
                  Vandaar dat ik misschien eerder leds wil, zijn leds normaal gezien niet zuiniger dan gloeilampen en halogeenlampen?

Comment

Vandaar dat ik misschien eerder leds wil, zijn leds normaal gezien niet zuiniger dan gloeilampen en halogeenlampen?
                    jawel maar de circuits van een auto zijn niet zoals een stopcontact waar je eender welke verbruiker aan hangt.
                    9 kansen op 10 zal er bij die LED's een weerstand zitten om het compatible te maken en als die dan meer stroom trekt zit je met een probleem. zonder resistor zullen de LED's 99% zeker gewoon doorbranden door te hoge stroom

Comment

jawel maar de circuits van een auto zijn niet zoals een stopcontact waar je eender welke verbruiker aan hangt.
                      9 kansen op 10 zal er bij die LED's een weerstand zitten om het compatible te maken en als die dan meer stroom trekt zit je met een probleem. zonder resistor zullen de LED's 99% zeker gewoon doorbranden door te hoge stroom
                      Goed om te weten, dan kan ik me hierover nog informeren.

Comment

een 50watt halogeen koplamp, of een 50watt xenon lamp of een 50watt led lamp verbruiken allemaal evenveel energie. daar ga je geen winst mee boeken.
                        voor de rest, zou je nu een 25watt led koplamp steken, loop je het risico dat je auto zegt dat er een kapotte lamp is. op zich geen probleem, tot je eens echt een lamp kapot hebt en je dan gewoon denkt: die foutmelding is normaal omdat ik leds heb.
                        daarom bestaan er in de handel weerstanden, die er dan voor zorgen dat ze ook 25watt gaan verstoken in hitte, zodat je auto geen probleem hebt. die worden vaak ingezet als iemand zijn knipperlampen vervangt door leds (die gaan dubbel zo hard knipperen omdat de auto denk dat er 1 lampje kapot is). wederom dus geen energiebesparing

bijkomend punt: leds worden gesoldeerd. solderingen (en vooral de huidige loodvrije) breken nogal snel bij temperatuursschommelingen en trillingen. 2 dingen waar een auto vollop mee te maken heeft. als vervanger voor gloeilampen zou ik ze nog niet gaan steken, wil je natuurlijk zo een led rijtje boven de koplampen hebben als decoratie, ...

ik ben niet tegen leds, heb heel mijn interieur van mijn golf aangepast naar led verlichting, simpelweg omdat ik het hatelijk vind dat de helft van die lampjes al kapot is gegaan en bijna niet te vervangen is (tellerunit demonteren voor 1 lampje is kutwerk, schakelaars moet je gewoon vervangen aangezien het lampje niet verwisselbaar is).
                        ipv dat oude groen-blauwe mottig licht, heb ik nu schoon witte icoontjes op de schakelaars en ze gaan NOOOIT meer stuk (nooit mag je bij mij letterlijk nemen, ik werk niet met het principe van 50 000branduren zoals je ledlampen koopt. mijn levensduur ligt veel hoger)

Comment

Dit topic ga ik ook volgen. Wilde ook al langer zo een setje in mijn skoda steken.
                          Vooral omdat ik dagelijks met full led koplampen rijd in de audi en de bmw.

Comment

waarom steek je er niet gewoon halogeen lampen van pakweg philips in? geeft zo'n 20% meer licht dan normale en je zit met witter licht waardoor het ook mooier oogt
                            Ik denk dat ik dat ga doen ja, dacht dat er zelfs al waren die nog meer licht gaven, tot 50% meer dan de normale lampen?
                            Ale, op papier dan toch, of dat in realiteit allemaal stand houd weet ik niet.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Aftermarket hallogeen zal niet verblinden. Volgens mij denk jij aan de aftermarket xenon setjes, deze verblinden wel vaak tegenliggers.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Ik was momenteel eigenlijk vooral aan het kijken naar de lampen hieronder

Lichten voor:

OF

OF
                                http://www.ilovebodykits.com/product...2LHPFOC00JMTM) en dan zelf een LED strip installeren.

Dus ik denk wel dat ik wat resistorkes ga nodig hebben
                                Dit zijn enkel led dagrijlichten die in de lichtblok zitten, en bij eentje zie ik led knipperlichten.
                                De dimlichten zijn echter gewoon halogeen in die lichtblokken, en bij de laatste xenon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dit zijn enkel led dagrijlichten die in de lichtblok zitten, en bij eentje zie ik led knipperlichten.
                                  De dimlichten zijn echter gewoon halogeen in die lichtblokken, en bij de laatste xenon.
                                  Ja inderdaad in de koplampen zit ni veel met LED, maar dat achterlicht is toch volledig LED?

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Aftermarket hallogeen zal niet verblinden. Volgens mij denk jij aan de aftermarket xenon setjes, deze verblinden wel vaak tegenliggers.
                                  Just! Ma ik zou dan ook liever Xenon hebben dan halogeen. 10.000K of 12.000K zou ni mis staan!

Comment

10-12k K is veel teveel.

$(KGrHqNHJ!8FIeHUWs7TBSOZ0VrmiQ~~60_84.JPG

Originele xenon is 4300K.
                                    Hoger dan 8000K zou ik niet gaan, wordt teveel Johnny-style.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                      10-12k K is veel teveel.

[ATTACH=CONFIG]105256[/ATTACH]

Originele xenon is 4300K.
                                      Hoger dan 8000K zou ik niet gaan, wordt teveel Johnny-style.
                                      Oh ik ben mij goed bewust van de kleurtjes hoor!
                                      En je zegt wel dat het te veel johnny style wordt, maar ik ga heus mijne wagen ni gaan verlagen enzo, ik ga buiten een mini spoilerke da ge als optie bij den dealer kunt vragen ook niks veranderen aan de body (dus geen kits) en ik ga geen belachelijke velgen steken. De lampen zouden zowat het enige echt opvallende zijn dat ik aan de wagen zou doen (eventueel nog getinte ruiten), dus dan neem ik liever iets dat je niet te veel ziet. Hoe dan ook, lager dan 8k K wil ik ni gaan.

Comment

mijn wagen is verlaagd! wil je nu zeggen dak nen johnny ben en een johnny bak heb? :p

Comment

Working...
                                        X