Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 6 1.6 TDI sneller maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf 6 1.6 TDI sneller maken

Hallo,

ik wil graag m'n 1.6 TDI sneller maken zonder de motor e.d. te overbelasten. Hierbij dacht ik aan chiptuning. Maar ik twijfel sterk omdat de meningen verschillen... Wat wordt er aangeraden?

En verder wil ik ook het aanzuiggeluid wat versterken. Iemand zei dat ik een sportluchtfilter moest zoeken. Ik googlede even en kwam op dit uit: http://www.carfantasy.nl/green-inleg...-p-211826.html

Wie kan me helpen?
    Ben niet echt een kenner van het motorische gedeelte van een wagen.
    Last edited by ; 22/08/2014, 15:47.

Even de zoekfunctie raadplegen

Comment

Als je graag sneller rijdt kan je het beste grotere wielen monteren. Je topsnelheid zal verhogen.

Comment

Gewoon laten chippen bij een gerespecteerd tuner
        vb; Power-plus- BR perf - DVX - en er zijn er nog wel goeie.

Sommigen werken ook met 'speciale' luchtfilter in optie, dan heb je nog eens een 5pk extra ofzo.
        (of je dit vermogen gaat voelen betwijfel ik want zal helemaal boven in je topend zitten?)

Een grotere turbo kan ook en denk ook intercooler, maar dan spreek je al over 2a3dznd e hé

Standaard is dat idd een megaslak die 1.6...

succes!

Comment

Nooit aan je motor laten zitten door zogenaamde tuners , daar komen altijd vodden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
            Nooit aan je motor laten zitten door zogenaamde tuners , daar komen altijd vodden van.
            Nooit veralgemenen, dat komt altijd overdreven over

PS Vagtechniek.nl in Eindhoven is ook een aanrader. Al met 2 wagens daar geweest, en altijd heel tevreden!
            Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Nooit veralgemenen, dat komt altijd overdreven over

PS Vagtechniek.nl in Eindhoven is ook een aanrader. Al met 2 wagens daar geweest, en altijd heel tevreden!
              Allee, ik dacht dat jij iedereen naar ons ging sturen door onze gezamenlijke rivaal :-)

Nee nee, vag techniek weet waar ze mee bezig zijn.
              Ga je voor stage 1 of 2 of 3... Beresterke blok.
              185pk en ze blijven rijden. Sterke boit,...
              Maar kunnen last hebben van EGR koeler.
              Voor er beweert wordt dat dit met onze tuning te maken heeft, was elders getuned en ook eentje origineel ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinaernoudt Bekijk Berichten
                ik wil graag m'n 1.6 TDI sneller maken zonder de motor e.d. te overbelasten. Hierbij dacht ik aan chiptuning
                Altijd grappig om te lezen
                Overbelasten zult ge niet doen, hogere slijtage wel. Al hangt dat weer volledig af van uw rijstijl.

Comment

Wil gewoon even 2 kleine opmerkingen geven: hoeveel km heeft die al gereden? Bij een te hoge stand zou ik die niet meer chippen. En als tweede. Als leeftijd staat er 17, zou je niet eerst even met die auto rijden vooraleer je gaat chippen?

En zoals bimmer zegt, overbelasten doe je niet in theorie, maar alles zal wel sneller slijten.
                  Last edited by ; 22/08/2014, 19:12.

Comment

Denk dat een standaard 16 TDI perfect voldoet, zeker voor een 17-jarige ... willen lopen voor je genoeg gestapt hebt loopt sowieso verkeerd af.

Comment

Mijnen oudsten is 16, als diene binnen een jaar over tuning begint krijgt hij een paar kletsen rond zijn oren.

Comment

Waar gaan we naartoe..... Wanneer een Golf met een topsnelheid van 190 km/u al niet snel genoeg meer is voor een manneke van 17 jaar....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Waar gaan we naartoe..... Wanneer een Golf met een topsnelheid van 190 km/u al niet snel genoeg meer is voor een manneke van 17 jaar....
                          U alterego zou zich afvragen hoe zuinig die golf zou zijn.
                          BMW X5 45e

Comment

Mijn vrouw is niet echt geinteresseerd in het verbruik van een Golfke hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinaernoudt Bekijk Berichten
                              Hallo,

ik wil graag m'n 1.6 TDI sneller maken zonder de motor e.d. te overbelasten. Hierbij dacht ik aan chiptuning.
                              Al eens gedacht wat uw verzekeringsmakelaar daar van gaat zeggen? Ik denk niet dat ze daarmee kunnen lachen dat je op 17j plots met extra pk's komt aanzetten + dat op onze leeftijd, (het ten éérste al moeilijk is om een verzekering te krijgen) elke extra pk ook extra geld kost. Tenzij hij op naam van U ouders staat natuurlijk, dan heb ik niks gezegd...
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Leuke link: http://www.danckaerts.be/strafrecht/chiptuning/

Comment

welkom op ons boeiend forum

Comment

Amai, excuseer maar jullie kunnen hier nogal wat 'zeiken' hoor :-p
                                    of beter 'wenen'
                                    ...
                                    Last edited by ; 25/08/2014, 13:17.

Comment

De vraag is mss nogal knullig gesteld, maar het antwoord is ook snel gegeven hè. Chippen. En stop daar dan maar, voor ge da ding opblaast Als ge ne snelleren auto wilt dan de gechipte golf: snellere auto kopen. We've all been there

Comment

Pinstriping en een antenne met een ledje in maken hem minstens al 10 km/u sneller ...
                                        Booskijkers op de koplampen schijnen ook te helpen maar de vermogenswinst is kleiner ...
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
                                        X