Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote uitlaattopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote uitlaattopic

Op aanvraag, en omdat het inderdaad een eigen topic verdient, bij deze!
    Eigen ervaringen, advies enz... horen hier thuis!
    Projecten, filmpjes enz zijn ook welkom.
    Last edited by ; 03/11/2014, 09:44.

Om verder te gaan ivm een andere uitlaat op de 330i, is me door iemand aangeraden om eventueel gewoon de middendemper eens te vervangen door buizen. Cheap, en kan dan nog zien of ik een andere einddemper wil.
    Zal dit al verschil geven in sound?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Om verder te gaan ivm een andere uitlaat op de 330i, is me door iemand aangeraden om eventueel gewoon de middendemper eens te vervangen door buizen. Cheap, en kan dan nog zien of ik een andere einddemper wil.
      Zal dit al verschil geven in sound?
      Ik heb ooit bij m'n eigen 205 GTI de middendemper verwijderd en er een rechte buis voor in de plaats tussen gelast. Gaf haast geen verschil in geluid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik heb ooit bij m'n eigen 205 GTI de middendemper verwijderd en er een rechte buis voor in de plaats tussen gelast. Gaf haast geen verschil in geluid.
        Hmm, dus niet teveel op hopen dan precies? Wat is dan het nut van zo'n middendemper? Gewoon geluid dempen of ook iets ivm uitstoot?

Comment

Maar bij andere wagens zoals een meg rs scheelt het verwijderen van de middendemper dan wel veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Hmm, dus niet teveel op hopen dan precies? Wat is dan het nut van zo'n middendemper? Gewoon geluid dempen of ook iets ivm uitstoot?
            Dikwijls zijn het resonantiedempers, om trillingen en vervelende geluidjes bij bepaalde toerentallen te verminderen.

Comment

Ik zou het wel doen mits je de einddemper open slijpt en alle isolatie eruit haalt.

Comment

Hm ja, da's die fameuze 'drone' zeker? Daar heb ik dan ook geen zin in...
                Lijkt allemaal zo simpel, maar er is altijd wel iets met gelijk welke optie precies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Ik zou het wel doen mits je de einddemper open slijpt en alle isolatie eruit haalt.
                  Wel heb ook dan eens bij Skytune gehoord, zo'n einddemper van hen kost €200 - €250 excl montage (geen geld, of ligt dat aan mij?). Geven een iets diepere sound, maar komt wel niet in de buurt van een Eisenmann.
                  Ook, op de site van Eisenmann vind ik maar 1 demper, van €700. Denk dat het de sport zal zijn. Vraag me dan ook af of de race een pak duurder zal zijn...
                  OEM demper leeghalen, geen idee waarom, maar heb het er niet zo op.

Comment

Skytune is echt een aanrader hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Skytune is echt een aanrader hoor
                      Ja I know, ben er geweest voor m'n E81. Maar probleem is dat ik een geluid zoekt dat naar een E46 M3 trekt, en enkel Eisenmann komt daarbij in de buurt tot nu toe naar wat ik al opgezocht heb.

Comment

Ik moet er ook zijn voor die Biturbo uitlaatlijn, vant weekend mss?

Comment

Ik moet er ook zijn voor die Biturbo uitlaatlijn, vant weekend mss?
                          Ik zie dit toevallig. Ga jij een biturbo uitlaat laten installeren op uw astra?
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Yap, en gezien de mijne een benzine is ook proberen een beetje een beter geluid te krijgen.

Comment

Yap, en gezien de mijne een benzine is ook proberen een beetje een beter geluid te krijgen.
                              oh nice. Waar ga jij het laten doen?

Ik heb er ook al over gedacht, maar de meesten "hangen" er gewoon onder i.p.v. deels verwerkt in de bumper.
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Skytune

Comment

Ja ik zag het net hierboven staan, niet mijn slimste actie van de dag. Thanks!

Comment

Troost u, ik geraak na een week verlof hier ook moeilijk op gang. Met alle gevolgen van dien

Comment

Ik zou er ook eens willen gaan voor de mijne. voor een subtiel dubbel uitlaatje a la 525i.

Maar op hun site ziet het er te fake uit
                                      BMW X5 45e

Comment

In het echt valt er niks op aan te merken.

Dit is enen van daar:

Comment

Working...
                                        X