Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote uitlaattopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAl antwoord gehad ?
Comment
-
Gewoon nog eens sturen. Heb ook wel eens 2x ofzo moeten mailen.
Garages en emailing aint working.....
Comment
-
Beetje meer uitleg.
Wat ge ziet is dus de inlaat van de demper. Waar ongeveer 25cm zit van geperforeerde buis met glaswol er rond voor demping.
Hierachter zit een klep welke verder opengaat als de druk in de uitlaat oploopt ( als je de gas indrukt )
Direct hierachter zit een bocht waarna de uitlaat uikomt op een T-splitsing in de demper. Waar die zowel langs links en rechts de uitlaat verlaat....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenniet slecht voor een i-phone
uitlaat zelf is dik in orde. zal de sound nog veel veranderen met die rechte pijp? en indien zo waarom?
Het is niet enkel een straight pipe, maar ook een Eisenmann einddemper.
Wel, de Eisenmann sportdemper geeft een iets meer 'rasp' geluid, dat naar een E46 M3 trekt. Ik heb al gemerkt dat meningen daarover zeer verdeeld zijn, de ene houdt ervan, de andere vind het slecht klinken.
De reden waarom ik ook een straight pipe laat monteren, is omdat dit gewoon het geluid nog wat meer versterkt. Het enige wat hierbij wordt verwijdert door de straight pipe, is eigenlijk de middendemper.
Het verbetert ook de flow wat, maar da's verwaarloosbaar.
Origineel is het dus cat - middendemper - einddemper.
Wat ik ga laten installeren is eigenlijk ook de beste setup om zoveel mogelijk sound eruit te halen en toch nog door de keuring te geraken.
Ik kon eventueel een Eisenmann racedemper laten installeren, maar dat is schandalig luid. Plezant voor een weekendkar, als daily is dat om zot van te worden. En dan geraakte ik ook niet door de keuring, en moest ik weer alles swappen.
Cat verwijderen ging ook, maar dan is het twijfelachtig of ik nog door de keuring geraak qua uitstoot. En dan moest hij ook gechipt worden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenMorgen komt de Eisenmann eronder met straight pipe vanaf de cat, vandaar het filmpje om te kunnen vergelijken.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Deze middag rap een kort filmke gemaakt, voor toch een al indruk te krijgen. Zoals al gezegd, moet nog wat inbranden, maar na een kwartiertje als hij goed warm staat klinkt hij wel al lekker!
Binnen een paar weken nog eens een filmpje maken als hij nog wat meer ingebrand is, misschien dan eens met een GoPro als ik er eentje te pakken krijg, dit was met de iPhone. Belevenis is wel verbetert vind ik.
Het is eigenlijk ideaal als daily, veel luider moet het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk had meer racy verwacht . Eerlijk gezegt vind ik het niet echt knap klinken.
Ik let er nu op, en ik merk toch dat er meer mensen kijken nu dan vroeger. Of dat positief is, weet ik niet
Een Eisenmann Race bv klinkt een pak meer racy, maar da's om zot te worden als daily.
Het beste wat ik kan doen voor de beste sound eruit te halen is door ook Schmiedmann headers en Schmiedmann 200cpi cats te installeren, maar het moet ergens stoppen qua budget.
Dan zou hij zo klinken;
Maar zoals ik al zei, heb er eerst goed research over gedaan, en probleem bij een race is dat die gewoonweg te luid is (als daily), en de kans groot is dat die drone geeft bij bv 120 rijden op de autostrade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWel jammer dat je zoveel geld moet spenderen om in de buurt te komen van de standaard sound van m'n 330d.
:p :p
Comment
Comment