Ik neem deze keer een non res zal deze week plaatsen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote uitlaattopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWel jammer dat je zoveel geld moet spenderen om in de buurt te komen van de standaard sound van m'n 330d.
:p :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenFeit is dat het nog altijd een sportuitlaat is die door de keuring geraakt. Bijkomend gaat hij ook nog zwaarder worden, én moet ge hem eigenlijk in het echt horen.
Ik let er nu op, en ik merk toch dat er meer mensen kijken nu dan vroeger. Of dat positief is, weet ik niet
Een Eisenmann Race bv klinkt een pak meer racy, maar da's om zot te worden als daily.
Het beste wat ik kan doen voor de beste sound eruit te halen is door ook Schmiedmann headers en Schmiedmann 200cpi cats te installeren, maar het moet ergens stoppen qua budget.
Dan zou hij zo klinken;
Maar zoals ik al zei, heb er eerst goed research over gedaan, en probleem bij een race is dat die gewoonweg te luid is (als daily), en de kans groot is dat die drone geeft bij bv 120 rijden op de autostrade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAlle hup, bestel die manifold maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk had meer racy verwacht . Eerlijk gezegt vind ik het niet echt knap klinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn jij hebt op je daily een rechte buis van voor tot achter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenNope.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoilà, dan begrijp je hopelijk wel waarom bimmer het ook niet heeft op z'n daily.
Comment
-
Ik gooi mijn vraag hier eventjes tussen aangezien ik denk dat ze hier wel past.
Ik heb een BMW 3-serie van 2008. Aan het uitlaatsysteem is duidelijk gewerkt en ik kreeg de originele uitlaat gewoon mee.
De situatie is als volgt. Op de wagen zit een 'einddemper' zoals de man het noemde, met één ingang, twee uitgangen.
Origineel zat er eentje op van BMW met één in, één uit.
Uiteraard kreeg ik de originele uitlaat mee met een reden. De nieuwe uitlaat was immers niet vergezeld van een geldig certificaat. Gevolg, afgekeurd.
Snel even de originele uitlaat weer erop gezet. Niet allemaal even prettig aangezien daarom ook de diffusor in de bumper moet vervangen door een exemplaar met een enkele uitsparing.
Ik vond dit best een jammere zaak. De nieuwe uitlaat gaf een dieper geluid en zag er heel mooi uit.
Mijn vraag is nu, kan ik deze einddemper laten vervangen door een exemplaar van eender welk merk dat een certificaat meedraagt, simpelweg door de oude einddemper en de buizen waaraan de sierstukken zijn verbonden van mekaar los te zagen?
Het plan is aldus de buizen te behouden, maar dan vast te laten lassen aan een gecertifieerde einddemper.
Enige voorkeuren in merk en professional die me kan helpen? In het Limburgse alvast weinig over te vinden, tenzij Midas.
Helaas zal ik het diepe geluid wel vaarwel moeten zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasL Bekijk BerichtenIk gooi mijn vraag hier eventjes tussen aangezien ik denk dat ze hier wel past.
Ik heb een BMW 3-serie van 2008. Aan het uitlaatsysteem is duidelijk gewerkt en ik kreeg de originele uitlaat gewoon mee.
De situatie is als volgt. Op de wagen zit een 'einddemper' zoals de man het noemde, met één ingang, twee uitgangen.
Origineel zat er eentje op van BMW met één in, één uit.
Uiteraard kreeg ik de originele uitlaat mee met een reden. De nieuwe uitlaat was immers niet vergezeld van een geldig certificaat. Gevolg, afgekeurd.
Snel even de originele uitlaat weer erop gezet. Niet allemaal even prettig aangezien daarom ook de diffusor in de bumper moet vervangen door een exemplaar met een enkele uitsparing.
Ik vond dit best een jammere zaak. De nieuwe uitlaat gaf een dieper geluid en zag er heel mooi uit.
Mijn vraag is nu, kan ik deze einddemper laten vervangen door een exemplaar van eender welk merk dat een certificaat meedraagt, simpelweg door de oude einddemper en de buizen waaraan de sierstukken zijn verbonden van mekaar los te zagen?
Het plan is aldus de buizen te behouden, maar dan vast te laten lassen aan een gecertifieerde einddemper.
Enige voorkeuren in merk en professional die me kan helpen? In het Limburgse alvast weinig over te vinden, tenzij Midas.
Helaas zal ik het diepe geluid wel vaarwel moeten zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door clspeedy Bekijk BerichtenGezien er niet veel mogelijk is op een SLK, zal ik normaal een Supersprint laten plaatsen. Iemand een goede plaats in W-VL waar ik dit zou kunnen laten doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenWaarom geen supersprint? Ik vind deze een bangelijke sound maken op de S54 en S65
Ook wispelturige levertijden (1 maand, 3 maand...).
Ik weet nu wel niet of het bij een Benz beter klinkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door clspeedy Bekijk BerichtenGezien er niet veel mogelijk is op een SLK, zal ik normaal een Supersprint laten plaatsen. Iemand een goede plaats in W-VL waar ik dit zou kunnen laten doen?
Comment
-
Comment
Comment