Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderstel voor nurburgring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onderstel voor nurburgring

    Hallo,

    Mijn onderstel is niet slecht maar zou bv de bilstein B12 beter zijn voor op de nurburgring? Betreft een scirocco R.

    Mvg

  • #2
    Wat heb je nu een stock ophanging?

    Comment


    • #3
      Ik heb de Bilsteins op mijn Volvo zitten, is een hele verbetering tov standaard. Maar hoe een scirocco standaard is weet ik niet...
      Buiten dat heb ik ook enkele chassis upgrades besteld om de handling te verbeteren zoals een anti-rollbar (sway bar) onderaan, en ook een custom made voor in de auto (foto) Maar dit hangt natuurlijk ook van de auto af. Is er geen scirocco forum waar je terecht kan?

      IMG_4330wm.jpg

      Comment


      • #4
        ja zou ook s vragen op een "dedicated" vw forum

        maar normaal zou B12 set wel sneller moeten zijn op de Ring
        B16 PSS10 coilovers zijn ook heel goed en met 10 verschillende standen

        KW zal ook vree goed zijn en V2 en V3 zijn ook instelbaar

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
          ja zou ook s vragen op een "dedicated" vw forum

          maar normaal zou B12 set wel sneller moeten zijn op de Ring
          B16 PSS10 coilovers zijn ook heel goed en met 10 verschillende standen

          KW zal ook vree goed zijn en V2 en V3 zijn ook instelbaar

          Ik vind de kwaliteit van Bilstein beter dan KW. Dat rijd wel hard moet ik zeggen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Ik vind de kwaliteit van Bilstein beter dan KW. Dat rijd wel hard moet ik zeggen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
            ja zou ook s vragen op een "dedicated" vw forum

            maar normaal zou B12 set wel sneller moeten zijn op de Ring
            B16 PSS10 coilovers zijn ook heel goed en met 10 verschillende standen

            KW zal ook vree goed zijn en V2 en V3 zijn ook instelbaar
            Amen to that!

            Bilstein B16 gaat prachtig presteren op de Ring, maar is harder als daily.
            KW V2 gaat nog altijd zeer goed presteren, en is comfortabeler als daily.

            Heb zelf een KW V2, en dat in combo met Michelin Pilot Super Sport banden, de 330i plakt letterlijk aan de baan op de Ring.

            Comment


            • #7
              Kw clubsports, Intrax...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Amen to that!

                Bilstein B16 gaat prachtig presteren op de Ring, maar is harder als daily.
                KW V2 gaat nog altijd zeer goed presteren, en is comfortabeler als daily.

                Heb zelf een KW V2, en dat in combo met Michelin Pilot Super Sport banden, de 330i plakt letterlijk aan de baan op de Ring.
                Waar in hemelsnaam haal je vandaan dat een kw2 zachter zou zijn dan Bilstein...
                deze zijn net gekend om hun comfort dat ze nog geven...

                Comment


                • #9
                  B12 setje zal al beter zijn denk ik...
                  mogelijkheden zat natuurlijk voor Scirocco...
                  Is beetje kwestie v budget ook natuurlijk.
                  in dat budget zal dat toch bij de betere opties horen...

                  Keuze voor Scirocco's schier eindeloos...
                  vw fora interesseren meeste zich alleen in hoelaag een ophanging gaat...
                  b12 zal al niet slecht zyn...
                  kijk hier eens;



                  kw zou ik zelf niet doen ze, is gewoon hard en ziet er ok uit, mr steekt weinig research in...slecht is het niet,mr geeft je weinig meerwaarde...

                  Comment


                  • #10
                    tis niet omdat een systeem harder is dat het systeem beter is.....
                    u banden moeten nog altijd de oneffenheden in de baan kunnen volgen...
                    op een racecircuit is de baan over het algemeen goed vlak, en kan je daarom weg geraken met harde vering + schokdempers....
                    op de weg is dit dan weer anders....

                    Comment


                    • #11
                      Eerst op kw v1 gereden, nu bilstein b14
                      Bilstein veel comfortabeler!

                      Qua grip vergelijkbaar. Wel kwaliteitsissue gehad met bilstein (veer rammelde) maar proper opgelost.

                      Laatst met intrax gereden. Prijs x3 maar wat een gevoel! Die passen en regelen en testen naar schijnt constant met elke set dat ze steken. Weten met wat ze bezig zijn. Als ik nog eens een nieuwe set koop dan weet ik het...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
                        Waar in hemelsnaam haal je vandaan dat een kw2 zachter zou zijn dan Bilstein...
                        deze zijn net gekend om hun comfort dat ze nog geven...
                        Sinds dat 3 personen, toch wel referenties, mij dat als info gegeven hebben. En het zijn er die dagelijks deftige schroefkits steken.
                        Google daarentegen nog eens en het zal nog extra bevestigd worden.

                        Wat gij nu zegt is compleet het tegengestelde en is de 1e keer dat ik zoiets hoor.

                        Comment


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Sinds dat 3 personen, toch wel referenties, mij dat als info gegeven hebben. En het zijn er die dagelijks deftige schroefkits steken.
                          Google daarentegen nog eens en het zal nog extra bevestigd worden.
                          Wat gij nu zegt is compleet het tegengestelde en is de 1e keer dat ik zoiets hoor.
                          hmm, ik ben niet akkoord mr bon dat hoeft ook niet...
                          mss zijn de veren die KW gebruikt minder hard of stug als je ze gaat uitmeten, maar het algehele gevoel met zo een kit, het totale pakket dan, daar gaf de bilstein mij altijd een gevoel van 'heel comfortabel' en de KW van 'springerig en hard'
                          veel zal afhangen van welke kit (bilstein hft meerdere versies) op welke auto én dan nog is hoe hard je gaat instellen...

                          Maar de algemene teneur en dat lees je ook doorheen de reactie hier, én nog is op allerhande fora is dat bilstein betere kwali is dan KW én comfortabeler rijd...
                          Dat is eigen ondervinding en niet van iemand die (mogelijk) goeie voorwaarden heeft bij KW en jou liever een KW dan Bilstein verkoopt, want KW is merk dat veel meer opgevolgd word bij 'bandencentrales/verlagingspeialisten' ed...

                          Kijk is bij bepaalde veringspecialisten en KW zullen ze zelf niet aanbieden (ofwel volledig gaan aanpassen) tenzij je er zelf om zal vragen, en dan nog...

                          Waarmee ik allemaal niet wil zeggen dat KW slecht is, het gaat er gewoon om wat je verlangt en wat je eraan wil geven...

                          Comment


                          • #15
                            Enige wat ik ook al gelezen heb is dat Bilstein kwalitatiever is, hoewel ik ook al gevallen ben tegen gekomen die na een paar maand al lekke dempers hadden. Maar dat zal bij KW ook wel zo zijn.
                            Een van de personen was m'n garagist, nl. Declercq, zowat de referentie qua BMW uit de streek.
                            Ze vragen hem geregeld om mee te gaan op raceweekend, om daar aan de wagens te sleutelen. Was onlangs aan een M1 ProCar bezig, toch niet de minste wagen. Dus ik vertrouw blindelings op zijn advies / kennis.
                            De andere is KEAN Suspensions en PSG Geel.
                            Blijf het dan toch straf vinden dat die alle 3 zogezegd betere voorwaarden zouden hebben, dan moet Bilstein bijna niet verkocht worden
                            Ik heb met mijn kit al op de Ring gereden, op de 2 na hardste setting ivm dempers, en was echt niet springerig, Namaz kan dit bevestigen.
                            Als daily setup staat de kas 1 cm 'boven' m'n band, je kan er dus juist je vinger tussen steken. Demping staat op 30% hardheid. En da's ideaal, blijft strak en toch nog comfortabel.
                            Misschien heb je enkel al met KW meegereden op hardste setting, I don't know.
                            Ik stel mijn wagen dan ook af voor de beste weglegging, en niet zo laag en hard mogelijk proberen gaan zoals ge soms Golfkes ziet rondbotsen met hun wielen half verborgen in de kas.

                            Comment


                            • #16
                              Ik zou zelf ook wel bilstein over kyb nemen.

                              Comment


                              • #17
                                bilstein + strut bar voor en achter, de C class heeft dit hier en het is dag en nacht verschil kwa handling
                                bilstein is idd wel vrij hard maar als je de B16 neemt kan je de demping ook instellen naar keuze
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #18
                                  Strut bars zijn enkel goed als je standaard veel flex hebt.

                                  Comment


                                  • #19
                                    Ik heb Bilstein B6 schokdempers op de Brera en koni FSD op men GT...


                                    Als ik ooit nog een andere vering koop is het van Bilstein.Is op alle vlakken echt uitmuntend.(sportief maar toch comfortbaler,kwalitief afgwerkt)

                                    men koni schokdempers roesten terwijl aan de bilstein niks te zien is...

                                    Ik heb al een 2 lekkende schokdemper gehad met koni (geel en FSD).

                                    Comment


                                    • #20
                                      Voor de ring wil je de ophanging zachter dan voor een normaal circuit, en met meer veerweg en bodemspeling. Anders gaat de boel stuiteren, schrapen of kloppen wanneer je ten einde van de veerweg zit.
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                      Comment

                                      Working...
                                      X