Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderstel voor nurburgring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    Voor de ring wil je de ophanging zachter dan voor een normaal circuit, en met meer veerweg en bodemspeling. Anders gaat de boel stuiteren, schrapen of kloppen wanneer je ten einde van de veerweg zit.
    Schrapen is een feit, zelf al gehad
    Stuiteren echter niet, ondanks dat hij ver op z'n laagste en hardste stond.

    Comment


    • #22
      Eigen ervaring met de Volvo:

      * Eerst gewone veren van Eibach= Comfort was top, bijna geen verschil met originele veren.
      * Daarna KW V2 = Comfort was compleet weg, zelf na een hele tijd bijregelen dempers, aanpassen van bandendruk, andere banden,... reden deze enorm hard. Wel veel mooier resultaat qua hoogte van wagen. Toen ik die kit kocht was ik nog fan van het motto: " Comfort? Dat is voor in uw zetel 's avonds! " Ondertussen zijn we wat slimmer geworden.
      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

      Comment


      • #23
        Keiharde ophanging lijkt super sportief, het geeft niet per se meer grip. Het karakter van een volvo lijk je me ook toch helemaal te verkloten met een oncomfortabele ophanging.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          Keiharde ophanging lijkt super sportief, het geeft niet per se meer grip. Het karakter van een volvo lijk je me ook toch helemaal te verkloten met een oncomfortabele ophanging.
          de zachtrijdende Xantia Activa is trouwens nog steeds snelst bij de eland-test!

          Top 5:
          Citroën Xantia Activa V6 1999 Nej 85
          Porsche 997 GT3 RS 2008 Nej 82
          Porsche 996 GT2 2004 Nej 82
          Porsche 997 Carrera 4S 2008 Nej 82
          Porsche 997 GT2 2008 Nej 81.5

          hier gans de lijst
          Hur klarar din bil en kraftig undanmanöver? Ta del av Teknikens Världs lista över i vilken hastighet hundratals olika bilar klarar älgtestet.
          Last edited by ; 22/01/2015, 01:16.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            Keiharde ophanging lijkt super sportief, het geeft niet per se meer grip. Het karakter van een volvo lijk je me ook toch helemaal te verkloten met een oncomfortabele ophanging.
            Dat denk ik ook.
            Als ik mijn KW V2 op de zachtste stand zet, is dat precies een boot. Nu staat die op 60% hardheid als daily, en band gelijk met kas, ik heb geen problemen met het comfort.
            Als ik m'n Ring setup (90% hardheid) pak dan is die inderdaad te hard als daily.

            Comment


            • #26
              Ja, maar dat is enkel de demping. De veer zelf speelt ook een rol. Is het dan nog zeker eens te zien of je een lineaire veer neemt, of een progressieve (en geen meertraps lineaire).
              Ik zit met mercedes sportline veren en nieuwe KYB dempers voor de sportline. Prima hoogte, perfect comfort. Enkel de veren hadden nog wat harder gemogen.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                Ik heb Bilstein B6 schokdempers op de Brera en koni FSD op men GT...


                Als ik ooit nog een andere vering koop is het van Bilstein.Is op alle vlakken echt uitmuntend.(sportief maar toch comfortbaler,kwalitief afgwerkt)

                men koni schokdempers roesten terwijl aan de bilstein niks te zien is...

                Ik heb al een 2 lekkende schokdemper gehad met koni (geel en FSD).
                Nog geen vodden gehad met m'n FSD's - fingers crossed!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Dat denk ik ook.
                  Als ik mijn KW V2 op de zachtste stand zet, is dat precies een boot. Nu staat die op 60% hardheid als daily, en band gelijk met kas, ik heb geen problemen met het comfort.
                  Als ik m'n Ring setup (90% hardheid) pak dan is die inderdaad te hard als daily.
                  Hoeveel rondjes hebt ge moeten rijden om uw Ring setup optimaal afgesteld te krijgen en wat was dan uwe beste tijd?

                  Comment


                  • #29
                    Er is geen opti.ale setting. Enkel wat je zelf graag hebt... sommigen houden voor iets meer onderstuur anderen liever overstuur.

                    Comment


                    • #30
                      Merci voor de reactie's, ik zou misschien voor bilstein willen gaan maar weet niet de welke. Vind het originele onderstel trouwens ook al niet slecht op de ring, zijn dempers van sachs blijkbaar....

                      Comment


                      • #31
                        if you want to go fast on the nordschleife? Ask Dr gonzo
                        Last edited by ; 20/06/2015, 09:43.

                        Comment


                        • #32
                          if you want to go fast on the nordschleife? Ask Bimmer
                          Last edited by ; 19/06/2015, 22:20.

                          Comment


                          • #33
                            Kw is brol tov van Bilstein.
                            Leg maar is een Bilstein en een KW naast elkaar om te beginnen..
                            Ik heb zelf een b14, en qua comfort is die nog even goed ivgl met mijn OEM mtech ophanging.. Maar de wegligging is 100x verbeterd.
                            PSG, BHT performance, etc zweren allemaal bij Bilstein.. Mannen die uren en uren op de ring en circuit kloppen en zeer succesvolle zaken uitbaten naar upgrades voor het 'betere' werk..
                            Ik zou die mannen eerder geloven dan eender welk forummen van eender welk forum..

                            Comment


                            • #34
                              Ikzelf heb een H&R monutube set gehad op mijn S3. Dit zijn Bilstein dempers met H&R veren.
                              Dit was de beste set die ik ooit gehad heb!
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • #35
                                Heb Bilsteins op mijn C30, en dat is echt zalig. Dat samen met een strut bar voor+achter = knallen

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                  Kw is brol tov van Bilstein.
                                  Leg maar is een Bilstein en een KW naast elkaar om te beginnen..
                                  Ik heb zelf een b14, en qua comfort is die nog even goed ivgl met mijn OEM mtech ophanging.. Maar de wegligging is 100x verbeterd.
                                  PSG, BHT performance, etc zweren allemaal bij Bilstein.. Mannen die uren en uren op de ring en circuit kloppen en zeer succesvolle zaken uitbaten naar upgrades voor het 'betere' werk..
                                  Ik zou die mannen eerder geloven dan eender welk forummen van eender welk forum..
                                  Heb je al met KW gereden? Ik ben er erg tevreden van, voor STRAATGEBRUIK. Voor circuit zal Bilstein wel beter zijn, maar op een dagelijkse wagen waar je 99,999999 of 100% straat mee doet, zou ik het niet nemen. Voor de straat noem ik dat brol. Ik heb al gereden met Bilstein op straat en vind het beenhard, niet voor een dagelijkse wagen. Dan mogen die mannen zweren wat ze willen, mijn eigen ervaring telt. Ik doe zelf geen circuit.
                                  Last edited by order66; 22/06/2015, 11:28.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    KW brol noemen is een brug te ver.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Heb je al met KW gereden? Ik ben er erg tevreden van, voor STRAATGEBRUIK. Voor circuit zal Bilstein wel beter zijn, maar op een dagelijkse wagen waar je 99,999999 of 100% straat mee doet, zou ik het niet nemen. Voor de straat noem ik dat brol. Ik heb al gereden met Bilstein op straat en vind het beenhard, niet voor een dagelijkse wagen. Dan mogen die mannen zweren wat ze willen, mijn eigen ervaring telt. Ik doe zelf geen circuit.
                                      Da kan niet!
                                      KW is brol volgens de experts, en Bilstein is het van het, ook voor straat gebruik!

                                      Comment


                                      • #39
                                        KW, Bilstein, H&R, Ohlins. Met geen van deze merken doe je een slechte zaak.

                                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik ben overgeschakeld van OEM M ophanging naar Bilstein. En ik heb 0.0 comfortverlies.
                                          Integendeel . Het rijdt aangenamer dan de OEM Ophanging die te hard en te springerig was. Boven de 200+ km/h voelde de wagen dan ook nog zweverig.
                                          Mijn vrouw was niet op de hoogte dat ik de B14 had laten steken.
                                          Ik heb met haar een hele tocht gedaan. Ik vroeg of ze iets van comfort verschil opmerkte. En ze kon geen opmerkelijk veschil bedenken/voelen.

                                          Wetende dat mijn vrouw lang "het vriendinneke" was van iemand die zijn Golf 2 liefst zo laag mogelijk draaide met 0.0 comfort was ze op dat vlak toch wat gewoon.

                                          Een bilstein heeft Bijvoorbeeld 2 borgringen om de stelschroeven te borgen. Bij kw is dat 1 klein imbusje dat je vast draait op 'den draad' Max , de borging is minder veilig en als je de inbus te hard aandraait beschadig je uw draad. En ik geloof zelfs dat het bij KW dan ook nog is een pastiek borgring is
                                          Ook is het monutube design van een Bilstein veel robuster. En geeft een veel gelijkmatiger karakter in overgang van lastwissels.

                                          Last edited by ; 22/06/2015, 13:01.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X