Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning op V70 1.6d, ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    toen de oude 240d/300d motor werd vervangen door de 2.9 was er al die angst, toen de 2.9 werd vervangen door de om 646 2.1 en 2.7, was er diezelfde angst...en welke heeft in be de hoogste km-stand...die met de 2.1 uit 2004

    ik wil ni beweren dat de psa 1600 een supermotor is, maar of op zich een andere invloed zou hebben dan op een andere motor weet ik ook niet

    Comment


    • #22
      nou die blokken zijn dat eigenlijk wel. Ga maar eens kijken op het frans peugeot forum en je zult zien hoeveel er daar zijn met over de 400K. Er is initieel een probleem geweest met de turbo's, enfin dacht men toch, tot het bleek dat de injectoren te los zaten vanuit de fabriek. Dat gaf vuilophoping ter hoogte van de injectoren en als die loskwam verstopte deze het filtertje in de olieaanvoerleiding van de turbo. Turbo liep droog en kapot.
      Dat probleem kent men nu en is opgelost. Bij mij in de garage wordt elke 1.6 bij elk onderhoudt nagekeken op de injectoren. Gewoon even met de sleutel nakijken of de injector los staat of niet. En die klagen toch niet over het feit dat ze turbo's bij de vleet vervangen, integendeel zelfs.
      Elke auto heeft het correcte door de constructeur voorgeschreven onderhoud nodig. Doe je dat niet, niet komen zeuren dat het blok niet goed is.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door ad24 Bekijk Berichten
        Geen upgrade mogelijk.

        Hangt veel af van je rijstijl, gaat mij erover dat deze standaard te weinig vermogen heeft om in sommige omstandigheden je veilig in het verkeer te mengen!
        Dat is in mijn ogen onzin, deze wagen is op de weg even veilig als dezelfde met 250PK.

        Mijn vorige wagen had 150PK voor 1050kg, mijn huidige 130 voor 1400.
        Is deze onveiliger? nee!

        Veiligheid heeft vooral met de bestuurder te maken.

        Als ik uw redenering volg is een supersportwagen de meest veilige auto, want daar kan je het beste mee inhalen...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
          Dat is in mijn ogen onzin, deze wagen is op de weg even veilig als dezelfde met 250PK.

          Mijn vorige wagen had 150PK voor 1050kg, mijn huidige 130 voor 1400.
          Is deze onveiliger? nee!

          Veiligheid heeft vooral met de bestuurder te maken.

          Als ik uw redenering volg is een supersportwagen de meest veilige auto, want daar kan je het beste mee inhalen...
          Klopt helemaal.

          Comment


          • #25
            Zo zie je dat iedereen zijn idee heeft...

            even meegeven dat dit topic gestart is om info in te winnen betreffende de wagen, niet rijstijl!
            en ja met een wagen met meer koppel kan jeje bij momenten veiliger door het verkeer murwen!
            en neen dit heeft niks met een sportwagen te maken!

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Gezien het een firmaslet is, zou ik er zo'n standaardfile laten inpleuren bij ASD Chiptuning (of iemand anders) voor 299€ ofzo.

              In dit geval is maatwerk overbodig en ik zou er dan ook niet extra voor betalen
              ASD is zeker aan te raden. Topwerk.

              Comment

              Working...
              X