Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Active engine sound system ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Active engine sound system ?

Iemand een idee of ervaring met het aftermarket inbouwen van Active engine sound Systemen ?

www.maxhaust.de lijkt me een leuk systeem maar ik zou willen weten wie dergelijke systemen in België verdeelt of kan installeren/inbouwen.

Zou voor de Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro 200kW-272 PK zijn (bouwjaar 2015)

Het systeem zoals standaard geleverd wordt op dezelfde Audi Avant Biturbo is blijkbaar niet na te bestellen voor de andere versies.

Hm, dat "universeel" setje zou ik nooit doen (toch niet zonder eerst eens te testen). 9/10 gaat dat gewoon zo'n amplifier zijn met een héél vreemd geluid.

Heb tot nu toe nog maar 1 Audi langsgehad met het Active Sound System, was wel heel erg leuk...ook veel in aan te passen met Vagcom.

Kufatec is ook een bekende inbouwer, je kan daar eens horen...wel prijzig...voor de originele Active Sound zit je al snel richting de 1.600,00 EUR...

Voor inbouwen bij Audi kan je ook terecht bij Auto Parts in Veghel...zowat dé referentie qua retrofitten bij Audi's. Ik heb een tijdje geleden voor een klant wat prijzen moeten opvragen, uiteindelijk heeft hij de MMI Plus Touch laten inbouwen. Was heel tevreden.

Dit waren de prijzen (November 2014, voor een Audi A6 4G)

1. MMI Plus Touch €3630,- incl. btw en montage
    2. Full LED koplampen €4000,- incl. btw en montage (nieuwedelen) gebruikt hebben we soms prijs zal rond de €2500,-liggen
    4. Achteruitrijcamera (met lijnen) / 360° camera €1250,- incl. btw en montage
    5. Inklapbare trekhaak €950 incl. btw (jonge gebruikte trekhaak)
    6. HUD €2000,- incl. btw enmontage (zit nieuwe voorruit en montage ervan bij de prijs in)
    7. Audi/Bose/B&O Sound System
    Audi: klinkt niet!
    Bose: €1500,- incl. btw en montage (nieuw niet te betalen)
    B&O: €3500,- incl. btw en montage ( nieuw niet te betalen!)
    8. Nachtzicht pakket €1750 incl. btw en montage en afstellen bij de dealer dmv OEM uitlijnapparatuur
    9. ACC €6250 incl. btw (hier moet je gewoon een a6 opzoeken die dit af-fabriek heeft)
    10. Ambient Light pakket €1450,- incl. btw en montage
    Is natuurlijk allemaal heel erg prijzig, maar als je de perfecte wagen hebt gevonden maar hij mist een optie die je echt wil kan je soms beter uit zijn met de auto te kopen + retrofitten van de optie dan verder te blijven zoeken naar je 'ideale' configuratie.

Kijk bijvoorbeeld naar het B&O Sound System;

Nieuw = 7.163,20 EUR
    Retrofit = 3.500,00 EUR

Kan je het al voor doen...
    Last edited by TooTall; 20/02/2015, 10:02.
    Mijn Skoda

Comment

B&O is inderdaad de moeite. Staat ook in de A5C hier.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik heb de standaard Bi-Turbo uitlaat + de active sound module van Ferdi Cete. Geluid = zeer realistisch.

Comment

Vraag even aan mr polo. Op zijn werk bieden ze dit aan.

Comment

......

........
            Last edited by ; 11/04/2015, 18:58. Reden: staat niet op de juiste plaats

Comment

Gaat dit over een nep motorgeluid langs de speakers? Ik hoop het niet
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Heb met een A6 3.0 BiTDI gereden met dat sound pakket en die klonk zelfs buiten als een V8. Allez, een beetje.

Comment

Working...
                X