Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ombouw lichte vracht Renault Clio RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ombouw lichte vracht Renault Clio RS

hallo,
    ik zou mijn Clio rs willen laten ombouwen tot lichte vracht. Ik kan dit wel laten doen via een officieel renault ombouwer maar da's niet goedkoop. Ik ben technisch genoeg onderlegd om dit zelf te doen, dus voor 200 euro aan materiaal kan ik dat zelf. Zijn er hier mensen die het al zelf gedaan hebben ? Ik bedoel dan vooral de administratieve molen....
    Renault wil geen toestemming geven als ik het niet via een officiële ombouwer laat doen. Zijn er alternatieven ? Gewoon ombouwen en naar schouwing gaan en keuring als alleenstaand geval ?

groeten!

Die mannen hier van hothatchcenter doen ook lichte vracht ombouwingen, ge kunt daar eens info vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
      Die mannen hier van hothatchcenter doen ook lichte vracht ombouwingen, ge kunt daar eens info vragen.
      yes I know...maar ook tegen een deftig prijske...ben eigenlijk op zoek naar de manier om het zelf te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
        yes I know...maar ook tegen een deftig prijske...ben eigenlijk op zoek naar de manier om het zelf te doen

Heb je zo ie zo geen goedkeuring nodig van merk zelf?
        Ik dacht dat je niet zomaar een lichte vracht kon maken van je wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
          Heb je zo ie zo geen goedkeuring nodig van merk zelf?
          Ik dacht dat je niet zomaar een lichte vracht kon maken van je wagen?
          wel, dat is mijn probleem, Renault wil geen goedkeuring geven als het niet via hun officiële ombouwer gebeurt, dus vroeg ik me af of er geen andere manieren waren

Comment

Nee, er zijn geen andere manieren. Zonder toestemming van Renault kan je niet verder. (ik ben medewerker bij HotHatchCenter, dus ik ben het wel 200% zeker)
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Nee, er zijn geen andere manieren. Zonder toestemming van Renault kan je niet verder. (ik ben medewerker bij HotHatchCenter, dus ik ben het wel 200% zeker)
              ok, dus er zit niks anders op dan via een officiële Renault ombouwer te gaan ....

Comment

Ik heb een tijdje geleden aan citroen gevraagd of ik een saxo kon ombouwen naar lichte vracht en daar zei men dat er geen homologatie is voor dat type wagen
                en nochtans heb ik al saxo's te koop zien staan in lichte vracht....of zou dat uit een tijdperk stammen dat het makkelijker was om een ombouw te doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                  ok, dus er zit niks anders op dan via een officiële Renault ombouwer te gaan ....
                  Of via ons, wij krijgen het ook nog gedaan... Zal trouwens dichter zijn voor jou want de officiële ombouwer zit een pak verder qua afstand dan Gent - Deerlijk en heeft een redelijk lange wachtlijst, want alle voertuigen worden daar gedaan.

Citroen geeft al geruime tijd voor niks meer toestemming van ombouw van personenwagen, idem bij Peugeot.
                  Last edited by Streamline; 13/03/2015, 14:38.
                  sigpic

Comment

Dacht nochtans dat je niet elke wagen kan ombouwen naar LV? Een station gaat veelal wel maar zoiets klein als een Clio??

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Dacht nochtans dat je niet elke wagen kan ombouwen naar LV? Een station gaat veelal wel maar zoiets klein als een Clio??

Omdat clio rs'en badass motherfuckers zijn

Comment

Veel kleiner dan een Clio kun je niet ombouwen, je moet uiteraard aan 50 % laadruimte komen tov wielbasis. Van de meeste wagens in B segment lukt dat net, wagens in A segment lukken niet (Twingo of Mini) omdat je niet aan de vereiste laadruimte geraakt.
                        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                          Of via ons, wij krijgen het ook nog gedaan... Zal trouwens dichter zijn voor jou want de officiële ombouwer zit een pak verder qua afstand dan Gent - Deerlijk en heeft een redelijk lange wachtlijst, want alle voertuigen worden daar gedaan.

Citroen geeft al geruime tijd voor niks meer toestemming van ombouw van personenwagen, idem bij Peugeot.

krijgen jullie dan toestemming van Renault ? En wat kost het bij jullie aub ?

Comment

Hoe kunt ge weeral een foto plaatsen? Ben het vergeten, dan zal ik een ene van mijne lichte vracht plaatsen
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Last edited by ; 13/03/2015, 21:31.

Comment

Hoe kunt ge weeral een foto plaatsen? Ben het vergeten, dan zal ik een ene van mijne lichte vracht plaatsen
                              Knap..

Op deze manier betaal je dan geen BIV en rijtaks?

Vraag me af waarom niet iedereen dat doet

Comment

en dat niet alleen he germinal, als partikulier kun je een lv afschrijven voor je beroepskosten, en dan wordt het pas kassa-kassa...biv en rijtax zijn maar peanuts

Comment

BIV = 0 euro
                                  Rijtax = 85 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    en dat niet alleen he germinal, als partikulier kun je een lv afschrijven voor je beroepskosten, en dan wordt het pas kassa-kassa...biv en rijtax zijn maar peanuts
                                    Maar dan was/is het wel zo dat je die wagen voor niets anders mag gebruiken he? Anders is het percentage dat je kan afschrijven bv al snel gereduceerd tot 20% nietwaar? Bv 20.000 privé km en en 4000 woon/werk en ik neem dan aan dat je rekening dient te houden met een afschrijvingstermijn van 5 jaar?

Comment

mooi :-) en met de recaro's :-)
                                      Bij wie heb je de jouwe laten doen ?

Comment

Maar dan was/is het wel zo dat je die wagen voor niets anders mag gebruiken he? Anders is het percentage dat je kan afschrijven bv al snel gereduceerd tot 20% nietwaar? Bv 20.000 privé km en en 4000 woon/werk en ik neem dan aan dat je rekening dient te houden met een afschrijvingstermijn van 5 jaar?

op een autoforum wrs een unicum, maar ik ben zeker niet de enige die zijn auto 90% woon/werk gebruik

Comment

Working...
                                        X