Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ombouw lichte vracht Renault Clio RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    op een autoforum wrs een unicum, maar ik ben zeker niet de enige die zijn auto 90% woon/werk gebruik
    Hier ook zo en meer dan 80 kilometer per dag. Dus lichte vracht zou interessant zijn, maar dan moet ik meer uitgeven dan ik normaal doe bij aankoop ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      krijgen jullie dan toestemming van Renault ? En wat kost het bij jullie aub ?
      Clio RS bij ons kost 1400 EUR + btw, maar wij werken wel rechtstreeks via de DIV via spoedprocedure, waarbij nieuwe papieren op 2 weken maximum zijn geregeld. Wij bouwen ook geen plastic bak in zoals de ombouwer van Renault doet, wij werken op maat.
      sigpic

      http://www.streamlinecarcare.be

      lakbehandelingen voor voertuigen

      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
        Clio RS bij ons kost 1400 EUR + btw, maar wij werken wel rechtstreeks via de DIV via spoedprocedure, waarbij nieuwe papieren op 2 weken maximum zijn geregeld. Wij bouwen ook geen plastic bak in zoals de ombouwer van Renault doet, wij werken op maat.
        ok bedankt voor de info, zal je een persoonlijk bericht sturen

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
          Hoe kunt ge weeral een foto plaatsen? Ben het vergeten, dan zal ik een ene van mijne lichte vracht plaatsen
          zo te zien een originele Renault ombouw ?

          Comment


          • #25
            Ik moet wel zeggen dat die bak redelijk naar voor komt en om 100% comfortabel te zitten zouden men stoelen nog ietskes naar achter mogen ik ben 1m87 groot, maar dan kom ik met de achterkant van de recaro's tegen de bak en dat maakt krassen.
            Dus ga ik is proberen om die bak eruit te krijgen en iets te bedenken om telkens gemakkelijk terug te plaatsen voor de keuring....en dan kan ik ook een kooi plaatsen

            Comment


            • #26
              Ik wou in januari ook een Clio 3 RS gaan kopen & ombouwen. Heb toen ook heel wat prijzen opgezocht, en ook bij Renault zelf gaan horen, en uiteindelijk is hothatchcenter nog een van de beste plaatsen om het te laten doen. Heb offertes gehad om van achterover te vallen haha. & ook veel plaatsen waar ze het zelf niet 100% wisten of het met die nieuwe wetgeving nog wel ging.

              & in uw geval, de auto is al ingeschreven? Dan duurt het al een paar jaar eer ge uw geld van de ombouw hebt terugverdient he. Dan is het te bekijken hoe lang ge die wilt bijhouden :p
              Maar geen zetels = ook weer een paar kg lichter he Toen ik mijn Clio nog had, met 3 Clio's sprintjes gedaan, de mijne was volledig standaard op een K&N luchtfilter na, en de LV ombouw. De andere had een akrapovic uitlaatlijn, en ene weet ik niet meer goed, akra of milltek of standaard zelfs. Mijne was de snelste van de 3 Denk dat met 200pk dat gewicht wel een rol speelt.
              Last edited by Xanthine; 14/03/2015, 22:14.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                Ik moet wel zeggen dat die bak redelijk naar voor komt en om 100% comfortabel te zitten zouden men stoelen nog ietskes naar achter mogen ik ben 1m87 groot, maar dan kom ik met de achterkant van de recaro's tegen de bak en dat maakt krassen.
                Dus ga ik is proberen om die bak eruit te krijgen en iets te bedenken om telkens gemakkelijk terug te plaatsen voor de keuring....en dan kan ik ook een kooi plaatsen
                die bak is er heel makkelijk uit te halen (heb jaar geleden een clio rs lichte vracht origineel van renault gehad). Gewoon de rivetten uitboren ! En met een paar rivetten er terug in om naar de keuring te gaan. Die bak weegt wat ....

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                  Ik wou in januari ook een Clio 3 RS gaan kopen & ombouwen. Heb toen ook heel wat prijzen opgezocht, en ook bij Renault zelf gaan horen, en uiteindelijk is hothatchcenter nog een van de beste plaatsen om het te laten doen. Heb offertes gehad om van achterover te vallen haha. & ook veel plaatsen waar ze het zelf niet 100% wisten of het met die nieuwe wetgeving nog wel ging.

                  & in uw geval, de auto is al ingeschreven? Dan duurt het al een paar jaar eer ge uw geld van de ombouw hebt terugverdient he. Dan is het te bekijken hoe lang ge die wilt bijhouden :p
                  Maar geen zetels = ook weer een paar kg lichter he Toen ik mijn Clio nog had, met 3 Clio's sprintjes gedaan, de mijne was volledig standaard op een K&N luchtfilter na, en de LV ombouw. De andere had een akrapovic uitlaatlijn, en ene weet ik niet meer goed, akra of milltek of standaard zelfs. Mijne was de snelste van de 3 Denk dat met 200pk dat gewicht wel een rol speelt.
                  Ik moet 'm nog inschrijven, is zelfs nog niet betaald :-) Wil me eerst informeren voor ik 'm inschrijf. Maar die lichte vracht constructie weegt minstens evenveel als de achterzetels denk je niet ?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                    Ik moet wel zeggen dat die bak redelijk naar voor komt en om 100% comfortabel te zitten zouden men stoelen nog ietskes naar achter mogen ik ben 1m87 groot, maar dan kom ik met de achterkant van de recaro's tegen de bak en dat maakt krassen.
                    Dus ga ik is proberen om die bak eruit te krijgen en iets te bedenken om telkens gemakkelijk terug te plaatsen voor de keuring....en dan kan ik ook een kooi plaatsen
                    wel opletten voor de keuring, die LV constructie moet er immers uitzien als 'niet in 1 2 3 uit te bouwen '

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                      Ik wou in januari ook een Clio 3 RS gaan kopen & ombouwen. Heb toen ook heel wat prijzen opgezocht, en ook bij Renault zelf gaan horen, en uiteindelijk is hothatchcenter nog een van de beste plaatsen om het te laten doen. Heb offertes gehad om van achterover te vallen haha. & ook veel plaatsen waar ze het zelf niet 100% wisten of het met die nieuwe wetgeving nog wel ging.

                      & in uw geval, de auto is al ingeschreven? Dan duurt het al een paar jaar eer ge uw geld van de ombouw hebt terugverdient he. Dan is het te bekijken hoe lang ge die wilt bijhouden :p
                      Maar geen zetels = ook weer een paar kg lichter he Toen ik mijn Clio nog had, met 3 Clio's sprintjes gedaan, de mijne was volledig standaard op een K&N luchtfilter na, en de LV ombouw. De andere had een akrapovic uitlaatlijn, en ene weet ik niet meer goed, akra of milltek of standaard zelfs. Mijne was de snelste van de 3 Denk dat met 200pk dat gewicht wel een rol speelt.
                      hmmm C30 T5 ??? ook leuk speelgoed :-) lichte vracht ?

                      Comment


                      • #31
                        Uw 1e Clio was dan ook erg goed gekweekt. Als ik me niet vergis staat die weer te koop, vorige week nog op kapaza gezien...


                        Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                        Ik wou in januari ook een Clio 3 RS gaan kopen & ombouwen. Heb toen ook heel wat prijzen opgezocht, en ook bij Renault zelf gaan horen, en uiteindelijk is hothatchcenter nog een van de beste plaatsen om het te laten doen. Heb offertes gehad om van achterover te vallen haha. & ook veel plaatsen waar ze het zelf niet 100% wisten of het met die nieuwe wetgeving nog wel ging.

                        & in uw geval, de auto is al ingeschreven? Dan duurt het al een paar jaar eer ge uw geld van de ombouw hebt terugverdient he. Dan is het te bekijken hoe lang ge die wilt bijhouden :p
                        Maar geen zetels = ook weer een paar kg lichter he Toen ik mijn Clio nog had, met 3 Clio's sprintjes gedaan, de mijne was volledig standaard op een K&N luchtfilter na, en de LV ombouw. De andere had een akrapovic uitlaatlijn, en ene weet ik niet meer goed, akra of milltek of standaard zelfs. Mijne was de snelste van de 3 Denk dat met 200pk dat gewicht wel een rol speelt.
                        sigpic

                        http://www.streamlinecarcare.be

                        lakbehandelingen voor voertuigen

                        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                          Uw 1e Clio was dan ook erg goed gekweekt. Als ik me niet vergis staat die weer te koop, vorige week nog op kapaza gezien...
                          denk je dat dat verschil uitmaakt "een wagen die goed gekweekt" is ? Misschien was de snelste degene die de kunst verstaat de wielen nét niet te laten doorslippen bij de start :-)

                          Comment


                          • #33
                            iemand een idee welke andere wagens nog zouden in aanmerking komen als vinnige lichte vracht ? mag ook een diesel zijn met veel koppel. Een kleine wagen met +150pk tot 220 pk is ok. En eventueel een merk die me toestemming zou geven om zelf de ombouw te doen (ben er gewoon op gebrand om dat zelf eens te doen...voor de voldoening :-)

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                              denk je dat dat verschil uitmaakt "een wagen die goed gekweekt" is ? Misschien was de snelste degene die de kunst verstaat de wielen nét niet te laten doorslippen bij de start :-)
                              100% zeker. Een slecht gekweekte Clio heeft amper 180 pk op testbank, een goed gekweekte zit dicht bij 200.
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
                                iemand een idee welke andere wagens nog zouden in aanmerking komen als vinnige lichte vracht ? mag ook een diesel zijn met veel koppel. Een kleine wagen met +150pk tot 220 pk is ok. En eventueel een merk die me toestemming zou geven om zelf de ombouw te doen (ben er gewoon op gebrand om dat zelf eens te doen...voor de voldoening :-)
                                Volgens mijn bescheiden mening ga je geeneen constructeur vinden die je dat zelf laat doen....
                                mijn autootjes:

                                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                Comment


                                • #36
                                  wat ik me afvraag in die LV wetgeving: staat de lengte van de laadvloer op 't nieuwe coc? mijne is 1,78m lang, ik zou ze liever wa inkorten(nog lang genoeg om wielbasisX2 te doen) zodat ik mijne zetel terug in 'bijnaplatterustpositie' kan zetten
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                    100% zeker. Een slecht gekweekte Clio heeft amper 180 pk op testbank, een goed gekweekte zit dicht bij 200.
                                    kan ook meer dan 201 geven :-)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                      wat ik me afvraag in die LV wetgeving: staat de lengte van de laadvloer op 't nieuwe coc? mijne is 1,78m lang, ik zou ze liever wa inkorten(nog lang genoeg om wielbasisX2 te doen) zodat ik mijne zetel terug in 'bijnaplatterustpositie' kan zetten
                                      moet dat niet gewoon minimum van halve wielbasis zijn ? Met welk merk auto rij je rond in LV ? Heb je het zelf mogen installeren van de constructeur ?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Volvo V70 is dat bij Philken

                                        Comment


                                        • #40
                                          V60, dacht ik. Tenzij zijn R ook LV is.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X