Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ombouw lichte vracht Renault Clio RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
    Volgens mijn bescheiden mening ga je geeneen constructeur vinden die je dat zelf laat doen....
    Toch wel hoor, maar dan mag je toch een 3-4 maanden wachten op nieuwe papieren, daar waar een ombouw het op 2 weken kan gedaan krijgen. Aangezien wij te duur zijn bevonden, hou ik die constructeurs dan ook voor mezelf...

Op nieuwe COC staat inderdaad de lengte vermeld van de laadruimte. Meestal wordt dit wel niet opnieuw gecontroleerd, enkel bij de eerste keer keuring meet men dit na. Als de wagen al lichte vracht was en het een periodieke keuring betreft of voor verkoop, doet men dit niet meer (ik spreek wel uit eigen ervaring)
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Toch wel hoor, maar dan mag je toch een 3-4 maanden wachten op nieuwe papieren, daar waar een ombouw het op 2 weken kan gedaan krijgen. Aangezien wij te duur zijn bevonden, hou ik die constructeurs dan ook voor mezelf...

Op nieuwe COC staat inderdaad de lengte vermeld van de laadruimte. Meestal wordt dit wel niet opnieuw gecontroleerd, enkel bij de eerste keer keuring meet men dit na. Als de wagen al lichte vracht was en het een periodieke keuring betreft of voor verkoop, doet men dit niet meer (ik spreek wel uit eigen ervaring)
      deze namiddag bij Renault zelf geweest, die doen het voor 900 euro + btw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
        deze namiddag bij Renault zelf geweest, die doen het voor 900 euro + btw
        Inderdaad, maar zoals ik zei is dit geen inwerking op maat en mag je u aan een plastic bak verwachten die ze inbouwen. (bij ons kan je zelf de lengte van je laadruimte kiezen in hoeverre dit mogelijk is). Voor ik bij HotHatchcenter werkte heb ik zelf nog een Clio RS gehad waarvan ik de procedure ook zelf heb gedaan, voor hetzelfde bedrag. Maar dan kwam er nog een nieuw identificatieplaatje bij (ook bijna 100 EUR), herkeuring nog te rekenen (60 EUR), kosten van de wagen te vervoeren naar de ombouwer en terug. (transport van West-Vlaanderen naar Waals-Brabant bij Autographe die toen nog de enige officiële goedgekeurde ombouwer was). Tegen dat alles in orde was, waren er ook 6 weken verstreken.

Wij doen de ombouw eigenlijk aan ongeveer dezelfde prijs, maar uiteraard moeten de papieren in spoedprocedure ook betaald worden.
        Last edited by Streamline; 18/03/2015, 10:30.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Inderdaad, maar zoals ik zei is dit geen inwerking op maat en mag je u aan een plastic bak verwachten die ze inbouwen. (bij ons kan je zelf de lengte van je laadruimte kiezen in hoeverre dit mogelijk is). Voor ik bij HotHatchcenter werkte heb ik zelf nog een Clio RS gehad waarvan ik de procedure ook zelf heb gedaan, voor hetzelfde bedrag. Maar dan kwam er nog een nieuw identificatieplaatje bij (ook bijna 100 EUR), herkeuring nog te rekenen (60 EUR), kosten van de wagen te vervoeren naar de ombouwer en terug. (transport van West-Vlaanderen naar Waals-Brabant bij Autographe die toen nog de enige officiële goedgekeurde ombouwer was). Tegen dat alles in orde was, waren er ook 6 weken verstreken.

Wij doen de ombouw eigenlijk aan ongeveer dezelfde prijs, maar uiteraard moeten de papieren in spoedprocedure ook betaald worden.
          inderdaad maatwerk mag zijn prijs hebben, geen probleem. Maar de bedoeling is die gewoon als lichte vracht te krijgen, daarna vliegt die bak er meteen weer uit om gewicht te besparen
          bedoeling is om die constructie zelf te maken in alu, en dat mag niet meer dan 5 kg wegen. En er is geen enkele die me dat kan aanbieden. En zelf doen mag ik niet dus ik zie geen andere oplossing. Meeste van de LV zijn in polyester of in het slechtste geval triplex en dat weegt nog meer dan de achterzetels zelf ! Er is geen betrouwbaarder performance upgrade dan gewichtsbesparing :-)
          Last edited by ; 18/03/2015, 11:15.

Comment

Ik heb net een Subaru naar LV gezet en mocht de ombouw zelf doen van Subaru Belgie.
            Ofwel doe je het met eigen materiaal ofwel koop je een pasklare metalen frame bij hen.
            Heb toen dat frame gekocht omdat ik het snel wou en was voor +- 750 euro incl. BTW geholpen.

Let wel dat ik ook bij Subaru garages ben langs geweest waar ze voor deze procedure 1500 euro vroegen !

Comment

ik heb zopas eens op de factuur gekeken en mijn V60 is omgebouwd geweest(via volvogarage) voor 1089€ btw in
              heeft 3 weken in beslag genomen
              @Hothatch: thnx als ze in't najaar geen meting doen, bekijk ik 't om de bak in te korten

eerlijk gezegd zou ik zo'n ombouw niet zelf willen doen, volgens mij gaan ze op de keuring strenger zijn dan wanneer je via een erkende inbouwer de keuring laat doen
              oa de bevestigingen van de gordels moeten onklaar gemaakt worden, awel bij de mijne zitten de korte stukken waar je de gordel insteekt er nog in..., gewoon onder de laadvloer(zal waarschijnlijk te maken hebben met de melding voor de gordelverklikkers achter alsook voor de "springstofbuis" die eraan gekoppeld zit??)
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                Ik heb net een Subaru naar LV gezet en mocht de ombouw zelf doen van Subaru Belgie.
                Ofwel doe je het met eigen materiaal ofwel koop je een pasklare metalen frame bij hen.
                Heb toen dat frame gekocht omdat ik het snel wou en was voor +- 750 euro incl. BTW geholpen.

Let wel dat ik ook bij Subaru garages ben langs geweest waar ze voor deze procedure 1500 euro vroegen !
                da's een fantastische tip :-) misschien moet ik eens aan een subaru denken ....mijn eerste autootje ooit was ook een boxer (kever) ...
                750 vind ik al redelijker klinken

Comment

ik heb zopas eens op de factuur gekeken en mijn V60 is omgebouwd geweest(via volvogarage) voor 1089€ btw in
                  heeft 3 weken in beslag genomen
                  @Hothatch: thnx als ze in't najaar geen meting doen, bekijk ik 't om de bak in te korten

eerlijk gezegd zou ik zo'n ombouw niet zelf willen doen, volgens mij gaan ze op de keuring strenger zijn dan wanneer je via een erkende inbouwer de keuring laat doen
                  oa de bevestigingen van de gordels moeten onklaar gemaakt worden, awel bij de mijne zitten de korte stukken waar je de gordel insteekt er nog in..., gewoon onder de laadvloer(zal waarschijnlijk te maken hebben met de melding voor de gordelverklikkers achter alsook voor de "springstofbuis" die eraan gekoppeld zit??)
                  is een beetje vergelijkbaar met Renault qua prijs
                  Ben ondertussen eens bij een andere Renault garage gaan luisteren, volgens hen zou er een mogelijkheid zijn om het zelf te doen zonder toestemming van de constructeur maar dat zou afhangen van de verantwoordelijke van het keuringsstation die het toestaat, .ga eens mijne toer doen denk ik ... lukt het niet dan lukt het niet, dan wordt het officieel via Renault (of een ander merk).
                  Last edited by ; 20/03/2015, 14:36. Reden: tikfout :-)

Comment

Ben ondertussen eens bij een andere Renault garage gaan luisteren, volgens hen zou er een mogelijkheid zijn om het zelf te doen zonder toestemming van de constructeur maar dat zou afhangen van de verantwoordelijke van het keuringsstation die het toestaat, .ga eens mijne toer doen denk ik ... lukt het niet dan lukt het niet, dan wordt het officieel via Renault (of een ander merk).
                    denk dat dat niet erg is als die onder de laadvloer blijven zitten...maar idd beter laten zitten bij een Volvo ivm ecu....clio is iets simpeler :-)

Comment

tegen dat je je tour gedaan hebt van de keuringstations en je rekent je tijd erbij, dan zal 't via Renault goedkoper uitkomen...
                      ik zou gewoon via dealer laten doen, en eenmaal je de auto hebt, kan je nog altijd dienen bak vervangen door een alu plaat...
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

tegen dat je je tour gedaan hebt van de keuringstations en je rekent je tijd erbij, dan zal 't via Renault goedkoper uitkomen...
                        ik zou gewoon via dealer laten doen, en eenmaal je de auto hebt, kan je nog altijd dienen bak vervangen door een alu plaat...
                        ja, denk dat dat inderdaad de eenvoudigste en niet zo dure optie zou zijn....maar ja, als ik aan iets begin dan wil ik dat altijd allemaal uitpluizen hoe het zit :-)
                        Want heb nog een saxo staan ook, die zou ik dan ook kunnen doen als het meezit....maar ja eerst zeker zijn, heb idd. geen zin om maanden aan een stuk te prutsen en op papieren te wachten, dan maar liever 1000 euro dokken iedereen moet tenslotte eten...

Comment

Bel of mail anders een keer met Wouter van M2C2, doen vrij veel ombouw, met keuring en heel de ruttemetut, vnl Mercedes, maar ondertussen ook veel andere merken.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Bel of mail anders een keer met Wouter van M2C2, doen vrij veel ombouw, met keuring en heel de ruttemetut, vnl Mercedes, maar ondertussen ook veel andere merken.
                            http://m2c2.be/contact.php
                            ok bedankt :-) Zal morgen eens bellen

Comment

hmmm C30 T5 ??? ook leuk speelgoed :-) lichte vracht ?
                              Jep ook LV, is weekendauto, intussen een 340pk (en ben nog niet klaar )

Uw 1e Clio was dan ook erg goed gekweekt. Als ik me niet vergis staat die weer te koop, vorige week nog op kapaza gezien...
                              Ik ben mijn ex-Clio nog tegengekomen! Een dikke week geleden in Lanaken, hah, nummerplaat 1-FUQ-... dacht ik

EDIT: hier is ie:
                              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

"Geen circuit gezien", hah little does he know :p

Last edited by Xanthine; 26/03/2015, 14:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                Jep ook LV, is weekendauto, intussen een 340pk (en ben nog niet klaar )

Ik ben mijn ex-Clio nog tegengekomen! Een dikke week geleden in Lanaken, hah, nummerplaat 1-FUQ-... dacht ik

EDIT: hier is ie:
                                De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

"Geen circuit gezien", hah little does he know :p

laat je die zwarte achter jou ? ;-)
                                :-) had al contact met de verkoper, maar koop alleen van een 1e eigenaar. Is wel een speciaal kleur.
                                340 pk .... kan je dat nog overbrengen op de weg ? En heb je al iemand die versnellingsbakken kan reviseren ? :-) Maar 't zal wel leuk rijden :-)

Comment

Working...
                                X