Mededeling

Collapse
No announcement yet.

19" velgen voor BMW F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 19" velgen voor BMW F10

Door het overgrote aanbod aan velgen, zie ik het spreekwoordelijke bos niet meer..
    Ik overweeg 19" velgen te monteren, maar wat ik er van vind is dat die telkens in breedset te nemen zijn, of zo worden ze toch meestal gemonteerd.
    Bv. Breyton Spirit R geeft aan 8.5x19 ET42 en spacers 10mm vooraan verplicht/aangeraden en achteraan zou het niet nodig zijn (volgens hun spec sheet voor F10 en dat velgmodel)
    Echter is er ook sprake van 8.5" vooraan en 9.5" achteraan. Achteraan komen er dan wel bredere banden op 275 ipv anders 245 rondom.
    Is het dan enkel voor de looks dat die breedset gemonteerd wordt (is wel duurdere oplossing), of dienen die ook nog een ander doel?

Modellen die in de running zijn (ik heb mijn huiswerk gemaakt he):
    Z Performance ZP01
    BBS CH-R
    Breyton Spirit R
    MAK Munchen
    AEZ Antigua
    Kelleners Sport Hamburg
    Kelleners Sport Munchen
    Borbet BLX
    HRE FF01
    Mille Miglia 1005
    Diewe Impatto

Wat zeggen verder de 'merken' Monaco, SWH, Platin? Zijn dat replica merken? Aan te raden of eerder afblijven?

Graag jullie mening.

Zalig! Er zijn dus nog zo'n mensen zoals mezelf
    Alles goed uitpluizen, lijstjes maken en dan twijfelen...
    Zoals je zelf ook waarschijnlijk weet, zijn BBS, Breyton, MAK, AEZ en Borbet alleszins degelijke merken. Mille Miglia heb ik persoonlijk géén ervaring mee maar ook nog nie echt klachten van vernomen...
    Ligt er origineel een breedset op? Dan weet je al genoeg waarom de aftermarket fabrikanten dit ook doen é
    Die replica merken ken ik niet maar hangt ook af waarvoor je de wagen gebruikt hé, vind ik persoonlijk... Ga je echt raggen in de kleine weggetjes, zou ik nooit zo'n replica merk plaatsen!
    Is dat een wagen voor gewoon woon-werkverkeer en velgen vooral voor de 'show' (zoals van de meesten) dan zie ik nie echt problemen ivm die replica merken!
    Als je per type velg een foto plaatst, kunnen we meekwijlen...

Comment

Replica merken bestaan niet. Merken die replica wielen maken wel.

Comment

You know what I mean..

Comment

Nu ligt er af fabriek 18" op, styling 328, 245/45 rondom.

Comment

Z Performance ZP01.jpgBBS CH-R.jpgZ Performance ZP01 gunmetal.jpg

Comment

HRE FF01.jpgAEZ Antigua.jpgKelleners Sport Hamburg 19.jpg

Comment

Kelleners Sport Munchen 19.jpgBorbet BLX.jpgHRE FF01_2.jpg

Comment

Deiwe Impatto.jpgBreyton Spirit R 19.jpgMille Miglia 1005.jpg

Comment

BMW Styling 331
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      BMW Styling 331
                      Dank voor uw bijdrage, maar die trekken beetje te veel op wat ik nu heb in 18"...
                      't Mag eens iets anders zijn..

Comment

Uit uw lijst vind ik de BBS het beste merk, enkel vind ik de CH niet passen op de F10.
                        De HRE's vind ik de mooiste passen.

VMR, MORR, Vorsteiner hebben ook mooi schoeisel.

Comment

Niks boven de OEM velgen van BMW. Styling 312 en styling 356 om maar enkele te noemen.

Comment

Die Borbets vind ik ook wel héél knap!!!
                            Ivm de BBS Ch, akkoord met gandalf, héél mooie velg maar past nie echt.. De HRE's vind ik ook nog meevallen maar sowieso de Borbets op 1

Comment

Persoonlijk vindt ik deze een mooie ( twijfel er zelfs aan om deze op de A5 te steken)

Emotion concave 19 inch matte black

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als je F10 op exterieur vlak een standaard uitvoering is, zou ik voor een originele BMW velg gaan. Ligt ie wat lager, sportpakket,... . dan mag bijvoorbeeld zo'n BBS wiel wel. Een CH-R of CH breedset is dan nooit verkeerd.

Comment

kleur is Sophisto grijs en verder standaard.. :o( ?
                                  HRE ook lichte voorkeur, hoewel de Diewe ook een vd favorieten is.
                                  BBS CH er niet bij passen? Waarom niet? Té sportief mss?
                                  Die Emotion ga ik eens bekijken..

Comment

Verder nog een idee van al dan niet verschillende breedtes iemand?
                                    Waarom wel of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Niks boven de OEM velgen van BMW. Styling 312 en styling 356 om maar enkele te noemen.
                                      Idd, hier volg ik u volledig.
                                      Wou het voorstellen aan TS maar de 312 en 356 zijn beide 20"

TS wilt 19" velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        Idd, hier volg ik u volledig.
                                        Wou het voorstellen aan TS maar de 312 en 356 zijn beide 20"

TS wilt 19" velgen
                                        Met de standaard ophanging die ik heb, vrees ik dat het te hard zal rijden met 20". Maar mooi is de 312 absoluut, volledig mee akkoord. Vandaar dat er ook soortgelijke velgen in mijn lijstje zitten.. maar dan in 19.
                                        Ik denk met de 19" toch nog wat rijcomfort over te houden.

Comment

Working...
                                        X