Mededeling

Collapse
No announcement yet.

19" velgen voor BMW F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Mijn bandenboer raadt mij ten stelligste de 20" af, wegens te veel kans om de banden plat te rijden als je eens een stoeprand pakt. Nu ben ik wel voorzichtig als het daar op aankomt, maar het zijn fragiele dingen als je er eens ergens mee tegenaan rijdt. Op de vraag of het wel breedset moet zijn, zei ie dat het anders geen zicht is, zo een 'smalle' achterband. Dus eigenlijk puur voor de looks moest het een 275 zijn dan.. Een andere centrale zag er dan weer geen brood in om een squared setup te doen, met 245'ers rondom. Niets aan het handje.. Nu weet ik het niet meer. Ook zou ik niet dezelfde velgafmetingen voor/achter kunnen zetten? Als ik 8.5x19" neem ET35 rondom, dan staan die wielen toch beiden hetzelfde op de naaf? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
    De overblijvers zijn nu: VMR V703 (aka VB3), BBS CH-R, Diewe Impatto, Z Performance ZP.01.
    Ik heb ook nog Modul MD8 gevonden als alternatief, maar ik weet niet of dat nu een betrouwbaar merk is..

    Ik ben wel fan van 'rechte' spaken, dus niet die zo heel fel naar binnen gaanvanaf de rand. Dat heeft de ZP.01 precies wel en de VMR in minder mate. Iemand anders een suggestie voor 'rechte' spaken in het gewenste design?

    Comment


    • #42
      Mijn persoonlijke voorkeur voor een niet oem velg op een F10:
      De kelleners Berlin ((tgmp) in 20" met banden 265/35 voor en 295/30 achter
      deze lijken wat op de oem 310
      Last edited by ; 22/03/2015, 18:52.

      Comment


      • #43
        Wie vraagt er nu advies aan een bandenboer? Je zal 19" ook kapot rijden als je een stoeprand neemt, zelfs 18" zal je kapot rijden. En breedset of niet: hangt er voor mij wel een beetje van af welke motor er in die F10 zit. Is dat een 518d dan zal je wel merken dat zo'n auto iets trager wordt met 275 achteraan. Een set met gelijke maten, 245 bvb steekt echt niet af, dat is ook zever. Een bandenboer verkoopt natuurlijk liever een set banden voor een breedset, dat is logisch.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Wie vraagt er nu advies aan een bandenboer? Je zal 19" ook kapot rijden als je een stoeprand neemt, zelfs 18" zal je kapot rijden. En breedset of niet: hangt er voor mij wel een beetje van af welke motor er in die F10 zit. Is dat een 518d dan zal je wel merken dat zo'n auto iets trager wordt met 275 achteraan. Een set met gelijke maten, 245 bvb steekt echt niet af, dat is ook zever. Een bandenboer verkoopt natuurlijk liever een set banden voor een breedset, dat is logisch.
          19" - 20" het blijft lastig vind ik. Verder ook eerder voorstander van gelijke maten..
          motor: 525d - 6 cil

          En aan wie anders vraag je advies ivm banden/velgen dan?
          Last edited by RedFive; 22/03/2015, 19:24.

          Comment


          • #45
            Ik denk dat ik mijn velg gevonden heb: VMR V702, allicht hypersilver.. (ben je benieuwd naar hoe die er uit ziet, effe googlen dan ..)
            Dank aan alle mededenkers aan dit onderwerp! Oh ja, toch 19" zal het zijn, wel breedset ...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
              Ik denk dat ik mijn velg gevonden heb: VMR V702, allicht hypersilver.. (ben je benieuwd naar hoe die er uit ziet, effe googlen dan ..)
              Dank aan alle mededenkers aan dit onderwerp! Oh ja, toch 19" zal het zijn, wel breedset ...
              Den dezen dan ?
              Maar neem toch 20" , heeft toch niet dat ietsje meer....

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Den dezen dan ?
                Maar neem toch 20" , heeft toch niet dat ietsje meer....

                ik weet wel dat het net wat stoerder oogt, maar vind ze dan eigenlijk net iets te groot.. afgebeelde velg is al een 19"; lijkt me toch al groot genoeg..

                Comment


                • #48
                  Ik dacht 20" ,al moet ik wel toegeven dat deze velgen optisch groter tonen dan ze zijn. Dat komt wellicht omdat de spaken doorlopen tot op de velgrand.
                  Wellicht is deze wagen ook nog verlaagd.
                  Ps ik ben ook ne velg freak

                  Comment


                  • #49
                    artikel met deze velg gevonden : http://www.audizine.com/forum/showth...e-Hyper-Silver

                    Hoewel niet vermeld lijkt ie idd wel verlaagd; spacers heeft ie wel. En ze lijken idd wel groter dan 19", me like..

                    Ze zijn echter wel moeilijk tot niet te krijgen in België. Via VMR wheels in Zwitserland zouden ze wel vanuit Duitsland kunnen verstuurd worden, maar in Duitsland dan bestellen, dat vind ik dan weer niet. De V703 en V710 hebben wel TüV, maar de V702 (nog) niet. Maar als dat volgens dezelfde standaarden gemaakt is, zal dat ook wel geen probleem zijn ivm kwaliteit. In USA rijdt precies de helft van de BMS rijders met dit merk, dus zal het wel betrouwbaar zijn me dunkt.

                    En dit type (702) lijkt ook nog wel OEM, sportief en toch chique, but that's my opinion..

                    Comment


                    • #50
                      Je moet de grootte van een velg ook bekijken in een welbepaald type wagen. Bijvoorbeeld een 20" in een F30 lijkt groter dan een 20" in een F10. Enerzijds door de plattere band bij de F30, anderzijds doordat de F30 simpelweg kleiner is dan de F10. Ik vind dat een F10 gerust een 20" mag hebben.

                      Comment


                      • #51
                        alst wat geld mag kosten..

                        deze graag!

                        Comment


                        • #52
                          image.jpg

                          Dit zijn mijn velgen,originele 20" styling 356.
                          Valt niet mee te rijden,veel te hard,niet gezellig om mee te rijden.
                          Overweeg om me 18" te kopen
                          Liggen nu 18" onder met winterbanden en rijdt echt comfortabel,zie ertegenop om mijn 20" terug te leggen
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • #53
                            Bijgevoegde Afbeeldingen

                            Zijn anderzijds toch redelijk baanvast, blijkbaar zijn zelfs loopings mogelijk

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              Bijgevoegde Afbeeldingen

                              Zijn anderzijds toch redelijk baanvast, blijkbaar zijn zelfs loopings mogelijk
                              Als je de eerste link open doet staat 'm wel op zijn pootjes

                              Comment


                              • #55
                                Ik zou voor de 20" gaan....als je een velgen freak bent, ga je na 2 weken al zeggen dat de 19" te klein zijn....

                                Zelf had ik tot voor 1,5 maand een F11 (met active drive (suspension)). Nu heb ik een ML350 (eerst met 19", nu met 21" )

                                Als ik sommigen hier hoor zeggen dat de F10 te hard zal zijn met 20" moeten ze maar eens een ML met zelfs 19" proberen....F10 is zeker de meest confortabele!
                                Zelfs met 20" zal het nog beter zijn denk ik

                                Let wel: ik rijd nooit met RFT's....

                                groetjes,
                                teizman

                                Comment


                                • #56
                                  Ik moet eerlijk zeggen dat je met 20" icm runflat af en toe het gevoel hebt dat de vullingen uit je tanden zullen trillen. Dit heb je enkel op plaatsen waar diepe tot redelijk diepe putten liggen die je niet ziet en er over tijdt. Voor de rest valt het zeer goed mee qua comfort.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                    [ATTACH=CONFIG]107810[/ATTACH]

                                    Dit zijn mijn velgen,originele 20" styling 356.
                                    Valt niet mee te rijden,veel te hard,niet gezellig om mee te rijden.
                                    Overweeg om me 18" te kopen
                                    Liggen nu 18" onder met winterbanden en rijdt echt comfortabel,zie ertegenop om mijn 20" terug te leggen
                                    Ik zou red5 keer contacteren ofdat hij uw set niet wil overnemen.. imo mooiste velg OEM voor een F10/11

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ik vind de velgen ook heel mooi ( en heel duur) daarom dat ik er ook over twijfel om ze weg te doen.......

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                        [ATTACH=CONFIG]107810[/ATTACH]

                                        Dit zijn mijn velgen,originele 20" styling 356.
                                        Valt niet mee te rijden,veel te hard,niet gezellig om mee te rijden.
                                        Overweeg om me 18" te kopen
                                        Liggen nu 18" onder met winterbanden en rijdt echt comfortabel,zie ertegenop om mijn 20" terug te leggen
                                        ik heb OEM 19" style 331 en is nog comfy genoeg, ben er tevreden mee, ook mbt looks.

                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Mijn vrees ivm met de hardheid van 20" wordt toch min of meer bevestigd. Ik zie graag een mooie velg, maar niet ten koste van alles. En daar zit comfort ook zeker tussen. De styling 356 vind ik zelf niet zo mooi. En omdat de voorlopige(?) keuze op de VMR's valt, en die toch iets groter lijken dan ze zijn, denk ik een gulden middenweg te bewandelen. Zelf rij ik ook niet met RF, en ben dat dan ook niet van plan te doen.
                                          Een alternatief voor de moeilijker te krijgen VMR's werd me aangereikt in de vorm van de AEZ Straight ( http://www.aez-wheels.com/EN/products/straight ) Die lijken er op 't eerste zicht heel fel op, maar als je wat nader kijkt, zie je toch wel verschillen. De spaken oa zijn dunner, en bepalen zo ook wel het zicht. Ook de bocht aan de center tussen de naven is anders en niet symmetrisch. Het knikje net aan de velgrand is bij nader inzien toch ook niet zo strak als de V702 die dan toch nog de voorkeur blijft hebben. Zelf zijn mijn banden op de 18" nog heel jong (van aug 2014) en hebben derhalve nog veel profiel. Ik zou dan deze 18" OEM velgen (style 32 voor de winter houden en mijn 17" winterset wegdoen. Maar vind het dan weer zonde om de 18" banden nu al weg te doen... Keuzes!!!!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X