Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discovery Media vw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Discovery Media vw

Is het mogelijk om spraakbesturing op de Discovery Media vw golf 7 in te schakelen. Is dit hard of software matig. Kan je ook de DAB+ inschakelen?

Ik heb mijn chachie nummer nagetrokken. Bij een paar dingen lijkt het dat het er wel inzit maar niet geactiveerd is. Het is precies tegenstrijdig. Het zegt dat het er in zit zonder.

QV0 TV RECEPTION/DIGITAL RADIO RECEPTION: W/O TV RECEPTION/DIGITAL RADIO RECEPTION

QH0 AUDIO-RESPONSE SYSTEM/VOICE CONTROL: WITHOUT VOICE CONTROL

of stoelverwarming zonder

4A0
    SEAT HEATER: WITHOUT SEAT HEATER

Lijkt dat je een versie hebt zonder Voice Control. Vrijschakelen met Vagcom is niet mogelijk, er is een specifieke software update nodig.

5G0054802 voor Composition Media.
    5G0054802A voor Navigation Media.

Google het nummer maar, zie je meteen de prijs...

DAB+ inschakelen hangt ook erg af van de versie van je radio, lijkt erop dat je een radio hebt zonder TV en zonder DAB module. Maar kijken kan geen kwaad....

(onvolledige) lijst van mogelijkheden voor de Golf 7 (in het Duits...) HIER , als je eens wil langskomen PM je maar
    Mijn Skoda

Comment

Hier is en foto ik heb Navigation media maar wat is het verschil.IMG_3073.jpg
      Last edited by ; 08/05/2015, 15:33.

Comment

dvd-t is toch ook bij de Pro niet standaard dacht ik (zie het zelfs niet op de optielijst staan)
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Aan je onderdeelnummer kan je afleiden dat je een Discover Media hebt. Kaart is recent, kan je trouwens een beperkt aantal keer zelf updaten;

Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Aan je onderdeelnummer kan je afleiden dat je een Discover Media hebt. Kaart is recent, kan je trouwens een beperkt aantal keer zelf updaten;

http://www.volkswagen.nl/navigatie-update
            thx voor de link

hoe kan je eigenlijk zien welke de laatste versie is? op de website staat 'uitgave november 2014'

mijn 7 variant heeft een discover media (van augustus '14) en heeft nav. database '5G0919866N 0040 ECE 2014/15'
            op de screenshot hierboven staat '5G0919866Q 0045 ECE 2015'
            vermoedelijk is dat dan de laatste nieuwe versie?
            edit; nevermind, de bestandsnaam van de zipfile is 'P45_N60S3MIBS2_EU_NT.7z' waarbij de 'P45' wsl overeenkomt met de '0045' in de screenshot hierboven, dus dat zal idd de laatste nieuwe versie zijn

nog een vraagje; hoeveel keer worden nieuwe navigatie databases aangeboden via de website? 1 keer, 2 keer, 3 keer,... per jaar?
            Last edited by ; 08/05/2015, 18:04.

Comment

Goh dat hangt er wat vanaf...normaal gezien doen ze dat 1 x per jaar (toch voor de "oude" RNS510) maar weet niet of dat voor de Discover's anders gaat zijn...

Ik zou zeggen, hou het wat in het oog en probeer te updaten wanneer er net een nieuwe versie is uitgekomen, het zou zonde zijn om een upgrade te verspillen als er een week later een nieuwe versie uit is natuurlijk...
              Mijn Skoda

Comment

Ik denk dat het gewoon 3j gratis is, en niet van 'ge moogt maar 3x een update installeren'
                in het dropdownlijstje op de website staan ook maar de laatste 3j (2012-13-14), binnen 3j zal dat dus niet meer pakken

ik ga van't weekend eens de update installeren denk ik

Comment

Bedoel hier niet om je kaart te updaten. Maar om opties te activeren die software matig zijn uitgeschakeld.

Comment

de dab gaat er sowieso niet inzitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                      Ik denk dat het gewoon 3j gratis is, en niet van 'ge moogt maar 3x een update installeren'
                      in het dropdownlijstje op de website staan ook maar de laatste 3j (2012-13-14), binnen 3j zal dat dus niet meer pakken

ik ga van't weekend eens de update installeren denk ik
                      Op de link van TooTall staat inderdaad drie jaar gratis, maar dat is verouderde info denk ik. Recent hebben ze nog aangekondigd dat de termijn serieus opgetrokken wordt:

De termijn voor gratis updates van het Discover Pro- en Discover Media-navigatiesysteem wordt sterk uitgebreid. Deze zijn te vinden in de vernieuwde Polo, de Golf-familie en de nieuwe Passat. Nu zijn eigenaren nog gewend aan een termijn van drie jaar. Dit wordt voor nieuwe én al afgeleverde modellen opgerekt tot minimaal vijf jaar ná het uit productie gaan van de systemen.
                      Aangezien niemand weet wanneer de Discover reeks uit productie zal gaan, is het moeilijk om in te schatten hoe lang die termijn nu is. Maar 1 ding is zeker: de Discover reeks moet nog ingebouwd worden bij alle andere modellen van het VW gamma die nog op een refresh wachten. In 2017/2018 komt dan vermoedelijk de Golf 8 met een nieuw systeem, maar ook dan blijven alle andere modellen voorzien van de Discover reeks. Pas als het allerlaatste model uitgerust is met de opvolger van de Discover reeks, zal de uitdooftermijn van 5 jaar ingaan. Tegen 2025-2030 is het dus gedaan met updates? Lang genoeg lijkt me.

Comment

De maps zijn van Here maps of Nokia maps vroeger. Je hebt deze app ook iOS android en windows systemen. Maar Nokia wilt deze tak verkopen als google of Facebook of Apple dit kopen ziet het er niet goed uit. Here maps is erg goed. http://www.nu.nl/internet/4036115/no...pen-apple.html

Comment

Working...
                        X