Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jah maar herbie heeft gelijk. Haal dat volledig uit de illegaliteit, en controleer en haal er alle gevaarlijke rommel vantussen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Van iedereen die er zo tegen is, hebben jullie al eens met een gechipte auto gereden?

Ik heb er nu toch al enige ervaring mee ( in totaal misschien al een kleine 500dkm gechipt rondgereden) momenteel wel geen enkel voertuig gechipt.

waarom doe je dat,? De gasrespons is vele malen soepeler dan een standaard exemplaar, doordat je extra vermogen en koppel krijgt en de versnellingsbakverhoudingen niet worden aangepast rijd deze in alle versnellingen gewoon soepel en aangenaam.

koop u dan een zwaardere denk je , ik heb meestal al de zwaardere versies gekocht en deze dan laten chippen, maar zelfs hier zit je weer inhetzelde straatje van de gasrespons van de standaard zwaarste motor, chip deze ,totaal andere auto.... het stopt nooit.

en je moet nu eerlijk zijn,wat is het risico om met chiptuning gepakt te worden bij een ongeval? Kan iemand hier een Voorbeeld van geven? Waar is dit al voorgevallen? Het is niet omdat je extra vermogen hebt dat je plotseling overal harder gaat rijden he.

En wat doe je dan als je onwetend met een gechipte wagen rondrijd? Ik koop bv een tweedehands en deze is door de vorige eigenaar gechipt zonder ik er van weet, hoe gaan ze dat aanpakken? Zelfs als ik het zou gedaan hebben dat zij maar bewijzen dat ik het was,...

Wat wel een merde aan chiptuning is , als de garage het ziet ben je uw garantie kwijt, ik begrijp dit volledig vanuit het standpunt van de constructuur, zij moeten natuurlijk niet opdraaien voor een ander zijn gefoefel.

dat is bij mij ook de reden waarom geen van Mn voertuigen momenteel gechipt is, al veel aan gedacht maar ik ga niet eerst garantie bijkopen om diedaarna in de vuilbak te kieperen als er wat mee is. En in mijn huidige voertuigen vrees ik de garantie nog hard nodig te hebben,.

omgekeerd is ook waar, mocht de constructeur van Mn voertuigen morgen een chiptoening pakket uitbrengen met volledig behoud van de fabrieksgarantie zoals abt vroeger bij Audi. Ik ben hun eerste klant.
      Last edited by BARTVDS; 04/05/2017, 00:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Gast, in plaats van altijd uw kinderachtige reactie te geven... Denk eens 2x na over wat maurice zegt. Fyi: hij heeft gelijk.

Bij chiptuning en dodelijk ongeval waar ze kunnen terugleiden dat het ongeval (onder meer) te wijten is aan een voertuig die niet in orde is met de technische voorschriften, dan heb je het vlaggen.

Verzekering trekt zich terug op de wijze zoals hij uiteenzet.

Als gij wilt chippen, veel plezier en veel succes. Maurice zegt nergens dat ge beter niet chipt maar zegt enkel en alleen de gevolgen (die jij blijkbaar niet doorhebt).

Ik denk niet dat jij het doorhebt dat door uw reacties dit topic altijd wordt verziekt.

Iemand geeft enkel en alleen info en hij wordt direct afgezeikt dat hij een moraalridder is. Ik lees dat nochtans nergens.

Gelieve in het vervolg uw mening met een minimum aan vriendelijkheid weer te geven.
        Natuurlijk heeft hij gelijk, maar moet het wettelijke en de eventuele gevolgen daarvan steeds ten treure worden herhaald?
        En waarom zou ik dat niet doorhebben? Is hier anders al tig keren naar voor gehaald met voorbeelden en al, ook door jezelf in het verleden.

Als iemand tuning onverantwoord vind voor welke reden dan ook, prima maar dat wil vervolgens niet zeggen dat je daar denigrerend over moet doen met opmerkingen zoals: "Wil ik meer vermogen dan koop ik een zwaardere wagen", "alle tuners zijn blijkbaar copy/paste knoeiers", enz...(Over 2x nadenken gesproken!) Dit soort opmerkingen zijn net zo kinderachtig en een basis om de discussie negatief te laten escaleren., wat dus gebeurt is.

Zelf zou ik nooit zo'n opmerkingen maken moest ik geen voorstander zijn van chiptuning, dat vind ik persoonlijk vrij respectloos t.o.v. de voorstanders en reageer dus automatisch respectloos op zo'n opmerkingen.

Maar goed, mea culpa, moet leren sneller te kappen als een discussie bij voorbaat al zinloos is.

PS: Ik vind het ok als je denkt mij op m'n plaats te moeten zetten maar dat mag van uwentwege ook wat vriendelijker, zeker als beheerder.

Last edited by JMM; 04/05/2017, 00:26.

Comment

• Niemand doet hier denigrerend over chiptuning. Parameters aanpassen in de ECU is bij een standaard chiptuning inderdaad niet meer dan wat copy/pasten van voorgeschreven bestaande files. Dat is gewoon zo. En niemand zegt hier dat alle tuners knoeiers zijn. Er bestaat gewoon geen wettelijk kader rond, en dan kan je als het misloopt als consument (op het vlak van pannes, garantie, coulanceregelingen, verzekeringstoestanden, ongevallen, enz...) wel eens serieus in de problemen geraken. En ja, als je meer vermogen wilt dan moet je een zwaardere versie kopen of bij een ander merk gaan shoppen. Wat is daar denigrerend aan? Het is niet omdat je 'r de centen niet voor hebt dat plots alles zo maar oké is en mag hé.

Ik begrijp niet waarom de nadelen van chiptuning hier niet gezegd mogen worden. Alsof je geen voorstander van chiptuning bent, je ook geen autoliefhebber kan zijn? Trouwens, een forum dient toch om mensen te informeren en om feiten weer te geven? Iedereen doet wat 'm wilt, het zijn mijn centen en mijn auto's niet. Maar de realiteit is nu eenmaal de realiteit.

Comment

• Niet 100% letterlijk maar de vetgedrukte opmerkingen in m'n vorige commentaar zijn wel degelijk gebruikt en die komen bij mij niet echt positief over, die kun je makkelijk anders formuleren, als je een objectief iemand bent.

Iedere keer terugkomen op de illegaliteit van chiptuning en de eventuele gevolgen daarvan is echt niet nodig als het al meer dan duidelijk is gemaakt over meer dan 100 blz want subjectief herhalen zonder toegevoegde waarde komt de kwaliteit van een onderwerp niet ten goede, naar mijn mening toch.

Je zou eens met een goede chiptuner moet gaan praten en die zal je uitleggen dat tuning op maat veel meer is dan copy/pasten.
            En zoals BARTVDS al meermaals heeft opgemerkt, een wagen met 't is eender welk vermogen die gechipt is voelt veel lekkerder aan dan standaard, zelfs met legale ecotuning.

Anyway Jakkel, ik laat het hierbij, heb geen zin om hier nog meer zinloze energie in te steken.
            Last edited by JMM; 04/05/2017, 16:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Nee, zoals al aangehaald, puur zwart / wit gezien heb je gelijk.
              Maar toch kan ik het begrijpen in bepaalde gevallen zoals bv bij de hoogste motorisatie bij een bepaald merk beschikbaar, nah

Ja kijk Maurice, ik zie niet in (in mijn geval nu bijvoorbeeld) hoe mijn chiptuning er zal voor zorgen dat iemand niet vergoed raakt.
              Dacht dat het A160 was waarbij z'n vrouw bij de verzekering werkt, en daar kijken ze er gewoon niet naar bij een ongeval...
              Trouwens, het enige dat ik kan door m'n tuning, is sneller accelereren.
              Voor de tuning was de top begrensd op 225km/u, na de tuning nog altijd want heb de speedlimiter erop gelaten.

Heb trouwens vorig jaar een ongeval gehad in fout, toen ik nog met een ongekeurde ophanging rondreed (wel geen bazaar), en dus theoretisch gezien niet in orde was. Geen haan die daar naar kraaide.
              Nu, net zoals bij Jan heb je zwart / wit gelijk, maar in praktijk...

Maar goed, vanaf 3 juni 11:00 rij ik terug stock rond, dus moet je geen bang hebben als ik je aanrij dat je niet goed verzekerd zou geraken
              niet mijn vrouw. Maar ik zelf.
              In voorkomend geval (waar er een mogelijke link met de tuning zou kunnen zijn) zal er inderdaad naar gezocht worden. Niet gekeurde ophanging > ongeval waarbij de wegligging een rol speelde > ge zult prijs hebben.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

Natuurlijk heeft hij gelijk, maar moet het wettelijke en de eventuele gevolgen daarvan steeds ten treure worden herhaald?
                En waarom zou ik dat niet doorhebben? Is hier anders al tig keren naar voor gehaald met voorbeelden en al, ook door jezelf in het verleden.

Als iemand tuning onverantwoord vind voor welke reden dan ook, prima maar dat wil vervolgens niet zeggen dat je daar denigrerend over moet doen met opmerkingen zoals: "Wil ik meer vermogen dan koop ik een zwaardere wagen", "alle tuners zijn blijkbaar copy/paste knoeiers", enz...(Over 2x nadenken gesproken!) Dit soort opmerkingen zijn net zo kinderachtig en een basis om de discussie negatief te laten escaleren., wat dus gebeurt is.

Zelf zou ik nooit zo'n opmerkingen maken moest ik geen voorstander zijn van chiptuning, dat vind ik persoonlijk vrij respectloos t.o.v. de voorstanders en reageer dus automatisch respectloos op zo'n opmerkingen.

Maar goed, mea culpa, moet leren sneller te kappen als een discussie bij voorbaat al zinloos is.

PS: Ik vind het ok als je denkt mij op m'n plaats te moeten zetten maar dat mag van uwentwege ook wat vriendelijker, zeker als beheerder.

Mijn god, je hebt het nog steeds niet door maar bon.

Uw laatste zin zegt alles, veel plezier dan verder.
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

niet mijn vrouw. Maar ik zelf.
                  In voorkomend geval (waar er een mogelijke link met de tuning zou kunnen zijn) zal er inderdaad naar gezocht worden. Niet gekeurde ophanging > ongeval waarbij de wegligging een rol speelde > ge zult prijs hebben.
                  Reed van de oprit af en had een auto van links niet gezien, dus denk niet dat wegligging daar dan een rol bij speelde

Comment

Niet 100% letterlijk maar de vetgedrukte opmerkingen in m'n vorige commentaar zijn wel degelijk gebruikt en die komen bij mij niet echt positief over, die kun je makkelijk anders formuleren, als je een objectief iemand bent.

Iedere keer terugkomen op de illegaliteit van chiptuning en de eventuele gevolgen daarvan is echt niet nodig als het al meer dan duidelijk is gemaakt over meer dan 100 blz want subjectief herhalen zonder toegevoegde waarde komt de kwaliteit van een onderwerp niet ten goede, naar mijn mening toch.

Je zou eens met een goede chiptuner moet gaan praten en die zal je uitleggen dat tuning op maat veel meer is dan copy/pasten.
                    En zoals BARTVDS al meermaals heeft opgemerkt, een wagen met 't is eender welk vermogen die gechipt is voelt veel lekkerder aan dan standaard, zelfs met legale ecotuning.

Anyway Jakkel, ik laat het hierbij, heb geen zin om hier nog meer zinloze energie in te steken.
                    "Wil ik meer vermogen dan koop ik een zwaardere wagen": Uiteraard. Als ik meer centen wil moet ik ook harder werken, het gaan pikken kan ook , maar is niet juist. Ik begrijp niet wat daar denigrerend aan is.

"alle tuners zijn blijkbaar copy/paste knoeiers": Nergens is gezegd dat ALLE tuners copy/paste KNOEIERS zijn. Dat maak je er zelf van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

"Wil ik meer vermogen dan koop ik een zwaardere wagen": Uiteraard. Als ik meer centen wil moet ik ook harder werken, het gaan pikken kan ook , maar is niet juist. Ik begrijp niet wat daar denigrerend aan is.

"alle tuners zijn blijkbaar copy/paste knoeiers": Nergens is gezegd dat ALLE tuners copy/paste KNOEIERS zijn. Dat maak je er zelf van.
                      Hey kerel, het is al goed, wij gaan hier niet opnieuw beginnen!

Comment

Ik begin niet, en al zeker niet opnieuw, ik weerleg gewoon uw leugens en onwaarheden.... gast.

Comment

Do not feed the troll . Waarom denk je dat hij aan zoveel post zit. Hij blijft maar als een papegaai herhalen dat het niet mag .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Do not feed the troll . Waarom denk je dat hij aan zoveel post zit. Hij blijft maar als een papegaai herhalen dat het niet mag .
                            Tja, triest eigenlijk en nee, van mij geen food meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

De 'N47 papegaai' laat ook nog eens van zich horen.

Misschien kan ik ook eens een andere account aanmaken, zoals Timozzz en Hozee en.... . Kan ik ook terug van postsaldo 0 beginnen.

Enfin, ontopic: chiptuning mag niet!

Comment

• Nog wat lectuur : http://www.overtreding.be/is-chiptuning-legaal/

Comment

• Kijk, hier hebben wij tenminste wat aan want ik vind de rest wat wel toegelaten is ook interessant.

Comment

Kijk, hier hebben wij tenminste wat aan want ik vind de rest wat wel toegelaten is ook interessant.
                                    Die uitleg is hier nochtans ook al tig keer gepasseerd hoor... .

Comment

Kijk, hier hebben wij tenminste wat aan want ik vind de rest wat wel toegelaten is ook interessant.
                                      Raar dat je hier wat aan hebt en aan wat ik schreef -en uiteindelijk identiek is aan wat in dit artikel staat- niet.
                                      Wat toegelaten is heeft niets met tjieptjoening te maken en dus off-topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Raar dat je hier wat aan hebt en aan wat ik schreef -en uiteindelijk identiek is aan wat in dit artikel staat- niet.
                                        Wat toegelaten is heeft niets met tjieptjoening te maken en dus off-topic.

Comment

• Het blijft een feit dat België in deze materie weer 100 jaar achter loopt.
                                          De staat verbied het maar het geld van de duizenden die gechipt worden nemen ze maar al te graag aan.

Collega heeft in zijn Mercedes uit de jaren 60 een Amerikaanse motor met automaat ingebouwd.
                                          Heel knap werk en door de keuring nagekeken en probleemloos gekeurd.
                                          Ook zijn zwaar getunde Supra is zonder problemen gekeurd.
                                          Oh ja, het is een Zeeuw.

Als je in een straatrace een zwaar ongeval veroorzaakt met een gechipte wagen heb je grote kans dat je het vlaggen hebt.

Het is en blijft verboden hé.

Aan de andere kant was mijn 160 pk zo slecht afgesteld om de euro normen te halen dat het levens gevaarlijk was om in tweede uit te bollen naar een kruispunt en meteen weer aan te zetten.
                                          Er kwam de eerste 10 seconden niks uit die motor.
                                          Je moest effectief stoppen en in eerste aanzetten.
                                          Voorrang van rechts nemen was onhaalbaar.

Na het chippen was het een normale auto.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X