Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk heb dit uitvoerig besproken met m'n concessie. Zij claimen dat toch.
Het is bij mijn weten bij geen enkel merk zo dat de concessie beslist over garantiegevallen. Dat is vrijwel altijd de invoerder/het merk en die geven bij chiptuning minder en minder garantie en geef ze eens ongelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet is bij mijn weten bij geen enkel merk zo dat de concessie beslist over garantiegevallen. Dat is vrijwel altijd de invoerder/het merk en die geven bij chiptuning minder en minder garantie en geef ze eens ongelijk.
Indien de invoerder weigert, kan de dealer zelf op zijn kosten nog garantie geven, maar daar zijn ze vanzelfsprekend niet happig op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat een compleet non-issue wordt als je garantie sowieso is verlopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenPas op, sommige gekende problemen worden nog onder coulance geregeld, zoals N47. En hier weer, indien gechipt no go.
Geen coulance meer hierdoor.
Kennis had F reeks 120d met kapotte ketting na 6.000km. Geen garantie wegens op onderhoud geweest niet erkende concessie.
Dus ja. Hopelijk gaat iedereen hier 4-5 jaar lang op onderhoud bij de erkende bmw boer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBij mijn 120d had de turbo het buiten garantie begeven. Was na garantieperiode 1 keer bij een niet erkende concessie geweest voor onderhoud.
Geen coulance meer hierdoor.
Kennis had F reeks 120d met kapotte ketting na 6.000km. Geen garantie wegens op onderhoud geweest niet erkende concessie.
Dus ja. Hopelijk gaat iedereen hier 4-5 jaar lang op onderhoud bij de erkende bmw boer.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenPas op, sommige gekende problemen worden nog onder coulance geregeld, zoals N47. En hier weer, indien gechipt no go.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenNee sorry, want ik heb geen bmw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenCorrect.
Indien de invoerder weigert, kan de dealer zelf op zijn kosten nog garantie geven, maar daar zijn ze vanzelfsprekend niet happig op.
Voor hen is dat een grote besparing he, ze hebben goed geïnvesteerd in het opsporen van chiptuning en hierdoor kunnen ze een hoop garantiegevallen zomaar naast zich neer leggen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel normaal. De garantie zou moeten overgenomen worden door de chiptuner maar we weten allemaal dat de meeste tuners garantie geven tot aan de poort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVoor hen is dat een grote besparing he, ze hebben goed geïnvesteerd in het opsporen van chiptuning en hierdoor kunnen ze een hoop garantiegevallen zomaar naast zich neer leggen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel normaal. De garantie zou moeten overgenomen worden door de chiptuner maar we weten allemaal dat de meeste tuners garantie geven tot aan de poort.
En het voorbeeld van Jakkel is een typische fabrieksfout waarbij het zéér goed uitkomt voor de fabrikant/dealer om dat niet te hoeven bekostigen onder het mom van "chiptuning". ("Mooi zo daar zijn we vanaf")
Ook weer een geval waar de chiptuner, en terecht, geen boodschap aan heeft.
Dus om zomaar het volledig garantieplaatje onder een chiptuner zijn voeten te schuiven lijkt mij wel heel erg kort door de bocht.Last edited by JMM; 26/06/2015, 13:36.
Comment
-
En ik vind dat BMW hier dik gelijk in heeft. Voor een paar honderd euro chipt men je wagen naar Pk waardes die een model of twee hoger liggen (vb 316d ==> 190 Pk = stock vermogen 320d). Bij BMW moet je voor een 320d een slordige 5.000 euro opleggen tegenover een 316d. Als BMW alles zomaar door de vingers zou zien wat betreft dat chippen en garantie, dan zou in voornoemde geval men binnen de kortste keren geen enkele 318d of 320d niet meer verkopen. Trouwens, veel basis modellen schelen onderhuids dikwijls toch (ook al is het miniem) in bepaalde onderdelen met hun dikkere PK broers.
Comment
-
Ieder merk die geen enkele vorm van garantie meer geeft op een gechipte wagen heeft dik gelijk. Je laat immers iets uitvoeren die niet door de constructeur erkend wordt. Ik vind trouwens ook dat ze gelijk hebben als ze geen garantie meer geven op het navigatiesysteem bij een gechipte wagen want wie kan er garanderen dat een chiptuner die niet om zeep heeft geholpen? De betere chiptuners zullen dit wel niet voorhebben maar in dat wereldje zit het vol met beunhazen die nog een graantje willen meepikken voor zo lang het nog duurt.
Comment
-
Je moet een beunhaas zijn om te laten chippen binnen de garantieperiode, maar daarbuiten is dat een non-issue.
Besides zoals ik zei, bij BMW 1 x op onderhoud bij niet erkende concessie en je kan er ook naar fluiten.
Want ja, iedereen hier gaat elke keer naar de erkende concessie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenVoor hen is dat een grote besparing he, ze hebben goed geïnvesteerd in het opsporen van chiptuning en hierdoor kunnen ze een hoop garantiegevallen zomaar naast zich neer leggen. Eerlijk gezegd vind ik dat heel normaal. De garantie zou moeten overgenomen worden door de chiptuner maar we weten allemaal dat de meeste tuners garantie geven tot aan de poort.
Moet ik u eens iets verklappen? Door de blokkering is BMW nu bakken geld aan het verdienen op de verkoop van nieuwe ECU's. Vele tuners willen bepaalde F-series niet meer doen omwille van die stuurdozen. Helaas wordt hier ook steeds opnieuw iets op gevonden. In het begin hebben we ook een paar stuurdozen aan "ons broek" gehad. Maar dit is leerschool en ontwikkeling.
Maar een tuner garantie laten geven op een technische samenspel van onderdelen die niet van hem zijn is echt wel heel kort door de bocht.
Hoeveel F-series 16i zijn al niet binnengeweest voor injectoren?
Dus wij tunen deze wagen en moeten nadien instaan voor de kosten op iets dat bij originele wagens een gekend probleem is?
Laat dan staan op een NAVI...
Ik ben wel akkoord dat een tuner zijn verantwoordelijkheid moet opnemen als er iets misloopt.(dan berust het op eerlijkheid)
Maar nu haal ik een punt aan dat HET verschil kan maken op vlak van service tussen bepaalde tuners
Ik zal deze post nog gevoeliger en eerlijker maken dan dat die al is.
Er is momenteel een wagen waarvan wij weten dat deze origineel een bepaald probleem heeft met redelijk wat motorische kosten.
Indien de expertise uitwijst dat de tuning de oorzaak is van deze kosten zullen wij onze verantwoordelijkheid opnemen. Maar helaas weten we nu al waar het probleem ligt en wachten wij even af op de blooper van het jaar...(heb het over de expertise van de andere kant)
Jammer voor de eigenaar, maar nog erger voor ons. Deze klant is een ontevreden klant en heeft zijn kop laten zotmaken dat ALLES ALTIJD de fout is van de tuning.
Sorry voor deze post, maar tegen dergelijke kortzichtige opmerkingen kan ik niet! (ieder zijn recht op een eigen mening natuurlijk)Last edited by Geert DVX; 26/06/2015, 16:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDit is de beste die ik hier al eens gelezen heb.
Moet ik u eens iets verklappen? Door de blokkering is BMW nu bakken geld aan het verdienen op de verkoop van nieuwe ECU's. Vele tuners willen bepaalde F-series niet meer doen omwille van die stuurdozen. Helaas wordt hier ook steeds opnieuw iets op gevonden. In het begin hebben we ook een paar stuurdozen aan "ons broek" gehad. Maar dit is leerschool en ontwikkeling.
Maar een tuner garantie laten geven op een technische samenspel van onderdelen die niet van hem zijn is echt wel heel kort door de bocht.
Hoeveel F-series 16i zijn al niet binnengeweest voor injectoren?
Dus wij tunen deze wagen en moeten nadien instaan voor de kosten op iets dat bij originele wagens een gekend probleem is?
Laat dan staan op een NAVI...
Ik ben wel akkoord dat een tuner zijn verantwoordelijkheid moet opnemen als er iets misloopt.(dan berust het op eerlijkheid)
Maar nu haal ik een punt aan dat HET verschil kan maken op vlak van service tussen bepaalde tuners
Ik zal deze post nog gevoeliger en eerlijker maken dan dat die al is.
Er is momenteel een wagen waarvan wij weten dat deze origineel een bepaald probleem heeft met redelijk wat motorische kosten.
Indien de expertise uitwijst dat de tuning de oorzaak is van deze kosten zullen wij onze verantwoordelijkheid opnemen. Maar helaas weten we nu al waar het probleem ligt en wachten wij even af op de blooper van het jaar...(heb het over de expertise van de andere kant)
Jammer voor de eigenaar, maar nog erger voor ons. Deze klant is een ontevreden klant en heeft zijn kop laten zotmaken dat ALLES ALTIJD de fout is van de tuning.
Sorry voor deze post, maar tegen dergelijke kortzichtige opmerkingen kan ik niet! (ieder zijn recht op een eigen mening natuurlijk)
Maakt niet uit hoor, ik scheer niet alle tuners over dezelfde kam. Ik neem echter wel aan dat je begrijpt dat een constructeur geen garantie wil geven als hij vaststelt dat er aan een auto van hem 'geprutst is'? Stel je eens in hun plaats zou ik zeggen.
En van die printplaten van de BMW F series ben ik ook op de hoogte maar is het BMW zijn schuld dat die naar de knoppen gaan als een chiptuner die uithaalt om ze te herprogrammeren? Ik denk het niet. Natuurlijk zullen ze met veel plezier nieuwe stuurdozen leveren maar dat is enkel een tijdelijk side effect.
Feit is natuurlijk ook dat het ergens logisch is dat jullie geregeld ontevreden klanten hebben want wat jullie doen zit in de grijze zone, je hebt het hier onlangs nog neergetypt dat chiptuning illegaal is en wie illegale dingen doet moet af en toe op de blaren zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenMaakt niet uit hoor, ik scheer niet alle tuners over dezelfde kam. Ik neem echter wel aan dat je begrijpt dat een constructeur geen garantie wil geven als hij vaststelt dat er aan een auto van hem 'geprutst is'? Stel je eens in hun plaats zou ik zeggen.
En van die printplaten van de BMW F series ben ik ook op de hoogte maar is het BMW zijn schuld dat die naar de knoppen gaan als een chiptuner die uithaalt om ze te herprogrammeren? Ik denk het niet. Natuurlijk zullen ze met veel plezier nieuwe stuurdozen leveren maar dat is enkel een tijdelijk side effect.
Feit is natuurlijk ook dat het ergens logisch is dat jullie geregeld ontevreden klanten hebben want wat jullie doen zit in de grijze zone, je hebt het hier onlangs nog neergetypt dat chiptuning illegaal is en wie illegale dingen doet moet af en toe op de blaren zitten.
Maar dit is een eindeloos verhaal van kat en muis spel.
Dat de printplaten stuk kunnen gaan bij het openen is de beste anti-tuning dat een constructeur ooit heeft uitgevonden. Is dus zeker hun fout niet en met uw uitspraak ben ik volledig akkoord.
Maar we blijven inventief he.
Maar garantie afnemen van een GPS...? Wat heeft dit met een tuning te maken?
Ik kreeg ooit eens telefoon van een klant waarvan zijn servo niet meer ging. WTF
Erger nog. Eentje zijn radio ging niet meer. Euh, er staat een power on/off knop op.
Zo snel gaat het leggen van de link tussen tunen en "problemen".
Vandaar mijn ongezoute mening ;-)
Gewoon als tuner open en eerlijk zijn over alles is het enige dat je kan doen om in deze wereld nog serieus genomen te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk heb op mijn ex mercedes toch altijd garantie gehad door de Powerbox uit te trekken.
Comment
Comment