Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat mijn laatste opmerking betreft en enerzijds aansluitend op wat Geert uitlegt, laat ik duidelijk zijn:
    Hoe BMW zijn garantie aanpakt i.v.m. chiptuning is hun volste recht ook al heb ik daar persoonlijk mijn kanttekeningen op maar om zomaar in het wilde weg te verkondigen dat dan maar de chiptuner het verder moet oplossen met zijn louche verzekering vind ik op zijn minst een misplaatste opmerking.

Het ging mij dus om dat laatste, misschien duidelijk nu?

Comment

• Chiptuning en weg garantie voor Navigatie bv kan ik wel op inkomen want je knoeit met de ecu .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Waarom wil iedereen het vriendje van Jakkel zijn?
        Niet moeilijk hoor............hij heeft overal zijn wapens bij.

Sent from here
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Chiptuning en weg garantie voor Navigatie bv kan ik wel op inkomen want je knoeit met de ecu .
          Dus de navi wordt gestuurd door de ECU waar wij in "knoeien"?
          Das zoals zeggen dat uw oliedruk wegvalt omdat de wagen niet goed geprogrammeerd is...

Nogmaals, ik begrijp de constructeurs he. Het is hun volste recht en je zou voor minder als je ziet hoe er soms geknoeid wordt. Er zijn heeeeel veel "tuners". Maar een zeer groot deel werkt met online aangekochte files met mogelijks alle gevolgen vandien.

Vandaar dat wij de mensen ook steeds wijzen op vervallen van garantie.

Nu heb ik een kantelvraag.
          Stel:
          - Je koopt een nieuwe porsche 991
          - je wilt deze tunen
          - je gaat volledig akkoord met het vervallen van de garantie

Helaas kan je op dat ogenblik met UW eigen wagen niet laten aanpassen, want de stuurdoos is geblokkeerd.

Wie zijn wagen is het? Je doet dus niet wat je wil met je eigen wagen...

Is hier een oplossing voor? Niet echt. Je zou kunnen zeggen dat ze dan uw code geven als je een papier tekent dat je akkoord gaat met het vervallen van de garantie, maar dan zetten ze een deur open voor de tuners en ontwikkelaars van de tools om ECU's te kraken.

Zoals gezegd: kat en muisspel dat eeuwig zal blijven duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

Nu heb ik een kantelvraag.
            Stel:
            - Je koopt een nieuwe porsche 991
            - je wilt deze tunen
            - je gaat volledig akkoord met het vervallen van de garantie

Helaas kan je op dat ogenblik met UW eigen wagen niet laten aanpassen, want de stuurdoos is geblokkeerd.

Wie zijn wagen is het? Je doet dus niet wat je wil met je eigen wagen...

Is hier een oplossing voor? Niet echt. Je zou kunnen zeggen dat ze dan uw code geven als je een papier tekent dat je akkoord gaat met het vervallen van de garantie, maar dan zetten ze een deur open voor de tuners en ontwikkelaars van de tools om ECU's te kraken.

Zoals gezegd: kat en muisspel dat eeuwig zal blijven duren.
            Zo lang chiptuning illegaal is hebben jullie in feite weinig of niks te piepen. Wees gewoon blij dat jullie zomaar kunnen verder doen zonder dat jullie zaak wordt opgedoekt en jullie rekeningen bevroren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Zo lang chiptuning illegaal is hebben jullie in feite weinig of niks te piepen. Wees gewoon blij dat jullie zomaar kunnen verder doen zonder dat jullie zaak wordt opgedoekt en jullie rekeningen bevroren.
              Mij hoor je niet klagen, dus dit is niet aan de orde.
              Ik heb een open vraag gesteld om eens over na te denken.

Maar als dit jouw antwoord is zullen we de kantelvraag uitbreiden om het gesprek of wij dit mogen doen te vermijden.
              -...
              -...
              -...
              - en je woont in een land waar het allemaal gehomologeerd kan worden zodat je op de baan kan en mag.

Comment

• En maar blijven zeuren over de illegaliteit van chiptuning en maar tot in den treure die ouwe koeien uit de sloot halen alsof dat onderhand nog niet bekent zou zijn.

De wetgeving over auto tuning in het algemeen is hier in België zo krom als een hoepel en dat maakt dat er veel in een grijze zone gebeurt maar dat wisten wij met z'n allen toch ook al, of niet?

Comment

• De wetgeving is helemaal niet krom, ze wordt alleen niet toegepast. We hebben eigenlijk een puur gedoogbeleid op dat vlak in België.

Comment

• Een gedoogbeleid ontstaat als een wetgeving onduidelijk en onvolkomen is door interne tegenstrijdigheden, voortvloeiend uit onvoldoende kennis van een bepaalde materie (O.a ook door Lomp Eigenwijs) waardoor er een onnodige hoge complexiteit ontstaat en men uiteindelijk door de bomen het bos niet meer ziet....Ideaal om ongestoord verstoppertje te spelen... krom dus!
                    Last edited by JMM; 27/06/2015, 12:04.

Comment

• Ze kunnen 3 bomen kiezen.
                      De boom waar ze zich nu achter schuilen.
                      De bom waar ze alles duidelijk maken en tuning proberen te stoppen.
                      Of de mooie boom zoals in andere landen waar het gelegaliseerd wordt. Dan verliezen ze geen 2x geld. Ze heffen een extra taks en ze kunnen onze zakken nog meer plunderen...

Comment

• Geert een vraagje, als men beslist om te chiptunen en men gaat daarna op zijn jaarlijks onderhoud. Gaan er zich dan problemen voordoen? Maw, is er visueel iets te zien als men de motorkap opent/ gaat de garage weigeren van een onderhoud te doen of ben ik aan het overdrijven?
                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                          Geert een vraagje, als men beslist om te chiptunen en men gaat daarna op zijn jaarlijks onderhoud. Gaan er zich dan problemen voordoen? Maw, is er visueel iets te zien als men de motorkap opent/ gaat de garage weigeren van een onderhoud te doen of ben ik aan het overdrijven?
                          Dan bellen ze naar het parket en wordt uw wagen direct in beslag genomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Geert een vraagje, als men beslist om te chiptunen en men gaat daarna op zijn jaarlijks onderhoud. Gaan er zich dan problemen voordoen? Maw, is er visueel iets te zien als men de motorkap opent/ gaat de garage weigeren van een onderhoud te doen of ben ik aan het overdrijven?
                            Onderhoud weigeren zie ik niet gebeuren. Stage 1 is optisch niet zichtbaar. Stage 2 in uw geval ook niet (als het over de golf 7 gaat).
                            Maar ze hebben wel een paraplu om niet te moeten betalen in geval van.
                            Hier spreken ze het tegen, maar al enkele gevallen origineel gezet die in garantie binnen moesten tijdens terugroepactie en niets gevonden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Dan bellen ze naar het parket en wordt uw wagen direct in beslag genomen.
                              Een even zinloze opmerking als indertijd die van tuningkid, grow up kerel....of was het grappig bedoelt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                Een even zinloze opmerking als indertijd die van tuningkid, grow up kerel....of was het grappig bedoelt?
                                JMM, ben jij Hozee?

Comment

• Waarom die vraag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                    Waarom die vraag?
                                    Uw avater laat dezelfde kar als Hozee zien, en je woont net als hem in Lier... .

Dus... is het een ja of een neen?

Comment

• Hallo,

Zijn hier mensen die eventueel twee chips kunnen uitlezen? Is vooral om te kijken of ze correct geflasht zijn of niet. Zijn am29f010 en eeproms.

Bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Uw avater laat dezelfde kar als Hozee zien, en je woont net als hem in Lier... .

Dus... is het een ja of een neen?
                                        Nu ge het zegt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Nu ge het zegt
                                          Ai, gechipte kar en een dubbelaccount, twee keer illegaal bezig.

Comment

Working...
                                          X