Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    dat kan kloppen, in belgie is zijn foto van de site, en in frankrijk staat hem erop zie link

http://www.br-performance.fr/fr-fr/?...anding_pages=1
    Bruno werkt nog altijd bij BR-Performance hoor, nogal logisch want hij is de zaakvoerder . Echter aangezien we enorm veel werk hebben is er een kleine herstructurering aan de gang en houdt hij zich nu hoofdzakelijk bezig met het schrijven van de software.

Bruno kan je nog steeds contacteren via info@br-performance.be
    Last edited by ; 01/08/2015, 17:26.

Comment

• graag meer info xD

Comment

• Geert, heeft uwe compagnon al ff tijd gehad voor mijn vraag?
        BMW X5 45e

Comment

• We zijn de pasvorm aan het vergelijken, maar vrees ervoor. Zal er morgen proberen op te antwoorden.

Comment

• Hey iedereen

Ik ben nieuw op dit forum.
            Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede chiptuner voor mijn citroen C4 grand picasso 1.6 thp uit 2015.
            Momenteel zie ik door het bos de bomen niet meer.
            Wie raden jullie aan?

Mvg Steve

Comment

• Zip xD nee go brp of dvx of APEC afhankelijk van waar je woont

Comment

• Iemand enig idee vanaf wanneer de PSA 1.2THP pure-tech (110 en 130pk) en nieuwere Blue-hdi diesels (bv de 2.0 in 150 en 180pk versie) gedaan kunnen worden?

Comment

• Kan men niet op voorhand zeggen. Van zodra de ecu gekraakt is.
                  Kan morgen zijn, maar kan ook nog heel lang duren. Tuners houden een database bij. Dus als je mailt krijg je bericht als ze toegankelijk zijn.

Comment

• Standaard VW Scirocco 2.0 Tsi 180pk chiptuning.
                    Beste, ik heb enkele vragen ivm het chiptunen van deze auto.

Gechipt haal je maar liefst 300pk uit deze auto.

Nu vraag ik me af of de rest van de auto dit wel aankan (ophanging, remsysteem enz...) of moet ik dit dan ook meteen upgraden. Als deze dezelfde zijn als in de Scirocco R dan zal het wel voldoen maar ik kan deze informatie niet meteen terugvinden.

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• De 180 pk zal wel een downtune zijn van de 220 ofzo met gelijke parts, de r zal wel een compleet andere wagen zijn! Reken maar dat deze betere en grotere remmen heeft, andere turbo?, aanpassing koppeling, enz

Comment

• De slechte reputatie van zo'n TFSI in acht nemende zou ik daar zeker niet het maximum uithalen.

Comment

• ? Nieuwste gen is toch quasi problemproof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                            ? Nieuwste gen is toch quasi problemproof

Geen idee, feit is dat motoren die veel problemen hebben gehad in het verleden die reputatie al dan niet terecht lang blijven meedragen. TFSI= vooral gekend voor olieverbruik en ook voor problemen met de distributieketting. Allebei niet interessant als je zwaar wil gaan chiptunenen.

Comment

• beste tuners, meten jullie ooit de maximum MAF waarde bij het tunen? Daaruit kan het vermogen geschat worden. Ik meet bijna 200 g/s, volgens het internet zou dat 250 pk zijn. (dat is delen door 0,. Hebben jullie enig idee of daar iets van waar is?

Comment

• Je kan het vermogen hieruit berekenen. Maar vergeet niet dat bij tuning andere zaken gemanupleerd (kunnen) worden waardoor er afwijkingen ontstaan rond deze theorie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                  ? Nieuwste gen is toch quasi problemproof
                                  Mqb platform zijn zeer goede blokken. Maar eerste generatie(s) turbos dufden wel te falen.
                                  2.0 Tfsi blokken 2005-2006 zijn niet al te best. 2.0 Tsi en ccza zijn zeer goed. Maar kunnen last hebben van kettingspanner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanubis Bekijk Berichten
                                    Standaard VW Scirocco 2.0 Tsi 180pk chiptuning.
                                    Beste, ik heb enkele vragen ivm het chiptunen van deze auto.

Gechipt haal je maar liefst 300pk uit deze auto.

Nu vraag ik me af of de rest van de auto dit wel aankan (ophanging, remsysteem enz...) of moet ik dit dan ook meteen upgraden. Als deze dezelfde zijn als in de Scirocco R dan zal het wel voldoen maar ik kan deze informatie niet meteen terugvinden.

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    De 180 is dezelfde als de 220 (en de 230 golf performance) upgraden van remmen etc wordt meer en meer gedaan, maar is zichtbaar op keuring...
                                    Deze blok heeft heel veel potentieel. Zet er de r turbo op en je haalt icm stage 2 bijna dezelfde waardes als de r in stage 2, enkel dat de intercooler iets minder is. Onlangs nog een r gedaan stage 2 met fmic en zat boven de 400 pk wat met uw blok ook haalbaar is. Tte450 turbo opent nog meer veilige poorten.
                                    Maar zoals vele reacties nu zullen volgen is het onverantwoord op vlak van kosten, remmen,... Een geluk dat dit nog steeds een subjectieve mening is voor ieder onder ons waar ik ook respect voor heb.

Comment

• Ik had bij de heren chiptuners graag eens gepolst naar de ervaringen met een Golf 7R voorzien van de meest recente turborevisie (722H), als er überhaupt al door jullie getuned zijn tenminste.

Ik weet wel dat jullie alles in-house ontwikkelen maar bestaat ook de mogelijkheid om bvb. de files van APR of Revo te gebruiken?
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Ik had bij de heren chiptuners graag eens gepolst naar de ervaringen met een Golf 7R voorzien van de meest recente turborevisie (722H), als er überhaupt al door jullie getuned zijn tenminste.

Ik weet wel dat jullie alles in-house ontwikkelen maar bestaat ook de mogelijkheid om bvb. de files van APR of Revo te gebruiken?
                                        Het voorbeeld van de stage2+ op onze site is eentje met de meest recente. Het voorbeeld van de gti met r turbo is ook de meest recente. Apr kan, maar zijn we geen voorstander voor. Is zeer goed doch duur, maar als het tegen gaat mag je heel lang wachten. We hebben apr nog maar 2x gebruikt, op vraag, en 1x was het echt niet goed. Was stage 3 (k04)op tt 1.8 tfsi en wagen heeft 2 weken bij ons gestaan. Uiteindelijk hebben ze hem terug ori gezet ( moet door hen gebeuren ) en hebben we het op onze manier gedaan.

Comment

• Wordt er bij Stage 1 ook iets veranderd aan de DSG-software?
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X