Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Wordt er bij Stage 1 ook iets veranderd aan de DSG-software?
    is niet noodzalelijk bij deze wagens ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      Het voorbeeld van de stage2+ op onze site is eentje met de meest recente. Het voorbeeld van de gti met r turbo is ook de meest recente. Apr kan, maar zijn we geen voorstander voor. Is zeer goed doch duur, maar als het tegen gaat mag je heel lang wachten. We hebben apr nog maar 2x gebruikt, op vraag, en 1x was het echt niet goed. Was stage 3 (k04)op tt 1.8 tfsi en wagen heeft 2 weken bij ons gestaan. Uiteindelijk hebben ze hem terug ori gezet ( moet door hen gebeuren ) en hebben we het op onze manier gedaan.

Dus toch niet zo goed?
      Op de site van APR zie ik dat APEC de verdeler van hun software is voor België.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Klopt het dat JD nog altijd met externe boxen werkt voor de VAG-TFSI's?
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Dus toch niet zo goed?
          Je KAN het er krijgen ALS je wil, dat maakt het een verdeler

Comment

• Als je het blijkbaar ook bij DVX kan krijgen dan zie ik het nut niet echt om met een verdeler per land te werken? Ik zie zelfs ook een APR logo op de site van BRP staan...

JD doet intussen ook ODB Tuning.
            Die nieuwe generatie TFSI's zijn al meer dan een jaar gekraakt
            2.0 JTDm

Comment

• Dag chippers,

Zijn hier mensen die twee eeproms kunnen uitlezen of eventueel een reader kunnen aanraden? Ik heb chips liggen, socket reeds ingesoldeerd, maar ze werken niet. Al tweemaal nieuwe gekregen en de auto detecteert de ECU gewoonweg niet. Of tips om uit te proberen?

Bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                is niet noodzalelijk bij deze wagens ;-)
                APR heeft nochtans een upgrade uitgebracht die ze in combo aanbieden met een stage 1 voor de R/S3 DSG/S-Tronic
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Als je het blijkbaar ook bij DVX kan krijgen dan zie ik het nut niet echt om met een verdeler per land te werken? Ik zie zelfs ook een APR logo op de site van BRP staan...
                  Op zich boeit het me niet wie de 'leverancier' is, ik wil alleen geen vodden
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Dus toch niet zo goed?
                    Apr is zeer goed en niet te vergelijken. Is een firma vol ingenieurs en bosch ex medewerkers. Weten waar ze mee bezig zijn. Maar persoonlijk hebben wij er een iets minder goede ervaring mee. Onze verdeler in servie doet heel veel apr en zegt dat ze met de 1.8 tfsi stage 3 nog steeds een probleem hebben.
                    Apec is idd hoofdinvoerder voor be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      APR heeft nochtans een upgrade uitgebracht die ze in combo aanbieden met een stage 1 voor de R/S3 DSG/S-Tronic
                      Ik zeg toch niet dat het niet kan... Ik zeg dat het niet noodzakelijk is.😉
                      Last edited by Geert DVX; 21/08/2015, 20:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Als je het blijkbaar ook bij DVX kan krijgen dan zie ik het nut niet echt om met een verdeler per land te werken? Ik zie zelfs ook een APR logo op de site van BRP staan...
                        Wij bestellen af en toe wat materiaal bij APR (air intakes bijvoorbeeld) maar hun software gebruiken we niet hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                          Wij bestellen af en toe wat materiaal bij APR (air intakes bijvoorbeeld) maar hun software gebruiken we niet hoor.
                          Iedereen zal het wel eens geprobeerd hebben. Er is niets mis mee om als tuner alternatieven te testen zoals apr, cobb,... Ook jullie hebben jaren geleden een iets minder goede ervaring gehad met apr ( rode golf 6 gti met k04 van een zekere kristof),dus ik deel uw mening.
                          Eigen programmatie is nog steeds het beste. Indien nodig kan je na enkele testritten nog bij aanpassen volgens de wensen van de klant.
                          MAAR soms krijgt men vraag om absoluut met apr prog te werken en kan je proberen te overtuigen met uw programmatie te werken, maar lukt niet altijd ( reeds 2x bij ons )
                          Last edited by Geert DVX; 22/08/2015, 11:18.

Comment

• Mijn vorige meting was toen het 15° was en het licht regende. Nu meet ik vandaag slechts 163 g/s. Iets meer dan 30 g/s minder. Is het vermogen werkelijk zo afhankelijk van het weer?

Naar mijn mening ging de auto nog steeds als een speer

Comment

• Is het mogelijk voor een tuner om zelf de pk's te bepalen?

bv stage 1 geeft 280pk/575Nm

Kan dat op vraag 255-260pk/550Nm worden?
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Is het mogelijk voor een tuner om zelf de pk's te bepalen?

bv stage 1 geeft 280pk/575Nm

Kan dat op vraag 255-260pk/550Nm worden?
                                Ik veronderstel dat als men spreekt van 'tuning op maat', dat geen probleem kan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik veronderstel dat als men spreekt van 'tuning op maat', dat geen probleem kan zijn.

tja, ik heb al tuningen op maat meegemaakt waar dat niet zo is
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    tja, ik heb al tuningen op maat meegemaakt waar dat niet zo is
                                    Idem hier, uit mails van mij;

Ik rijd met een BMW 118d E81 12/2008 ED, en ga hem ergens in de toekomst laten chippen (kan binnen 2 maand zijn, 6 maand...).

Ik zou hem liefst op +- 175PK en +- 380 Nm zien, zodat ik nog wat reserve heb (jullie waarden zijn er iets boven, maar aangezien ik veronderstel dat jullie wel chippen op maat, zou dit geen probleem moeten zijn?).

Nu is de vraag, op hoeveel zou dit komen? Zou direct ook een DPF delete willen doen, dat ik van die eco zever vanaf ben.
                                    Dus chip + DPF delete.

Alvast bedankt!

Mvg,
                                    Kevin
                                    Antwoord;

Dag Kevin,

Gezien we alles op maat maken is het dus geen enkel probleem om hem niet zoveel vermogen te geven.

Normaal gezien bedraagt de kostprijs voor de herprogrammatie met het ledigen van de DPF 949€.

Momenteel loopt er een actie waardoor dit op 785€ komt.
                                    Ik weet natuurlijk niet of er al dan niet een actie zal zijn wanneer jij je wagen zou laten herschrijven. Maar daar vinden we wel een oplossing voor.

Je moet er wel rekening mee houden dat vermogen en koppel sterk van elkaar afhankelijk zijn, maar uw vraag is realistisch.
                                    Ik kan natuurlijk niet garanderen dat de cijfers er pal op zullen liggen he.
                                    Resultaat:
                                    192 pk en 420Nm, de cijfers lagen er inderdaad niet pal op...

Comment

• Dan is het wel de bedoeling dat je de tuner daarop aanspreekt om het vermogen alsnog te verminderen naar ongeveer de waarden die jij voorop stelde...of is dat verder maar zo gelaten?

Comment

• Een maat van me ging met z'n 316i naar BR en vroeg minder dan 300 Nm wegens z'n ZF automaat. Kwam buiten met 330 Nm.

Volledig op maat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Een maat van me ging met z'n 316i naar BR en vroeg minder dan 300 Nm wegens z'n ZF automaat. Kwam buiten met 330 Nm.

Volledig op maat!
                                          Volledig BR Performance!

Comment

Working...
                                          X