Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
    Dan is het wel de bedoeling dat je de tuner daarop aanspreekt om het vermogen alsnog te verminderen naar ongeveer de waarden die jij voorop stelde...of is dat verder maar zo gelaten?
    Hozee, als ik bij de bakker 10 pistolets bestel, dan is 't de bedoeling dat hij mij er 10 geeft, en geen 15 hé.

Comment

• Tja. Ik heb uit goede bron vernomen dat ze het koppel etc wel kunnen verminderen hoor.

Kameraad ging er, na de chip kwam het op 410Nm ofzoiets. Hebben ze erna wat verminderd om de versnellingsbak te sparen.

Rijdt nog altijd goed
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
        Tja. Ik heb uit goede bron vernomen dat ze het koppel etc wel kunnen verminderen hoor.

Kameraad ging er, na de chip kwam het op 410Nm ofzoiets. Hebben ze erna wat verminderd om de versnellingsbak te sparen.

Rijdt nog altijd goed
        Ik denk dat ik op mijn Lolvo ook een slechte 'tune op maat' heb. Op de dyno 480Nm, geen wonder dat mn versnellingsbak weeral kapot is.

Is er een manier om een tune te verwijderen, of moet ik hiervoor naar een tuner gaan (en veel geld betalen?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
          Ik denk dat ik op mijn Lolvo ook een slechte 'tune op maat' heb. Op de dyno 480Nm, geen wonder dat mn versnellingsbak weeral kapot is.

Is er een manier om een tune te verwijderen, of moet ik hiervoor naar een tuner gaan (en veel geld betalen?)
          Laten bijtunen (lees: lagere waarden)? En anders de versnellingsbak versterken ?
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
            Laten bijtunen (lees: lagere waarden)? En anders de versnellingsbak versterken ?
            kan ik beter sparen voor een fatsoenlijke tune. De PKs moeten omhoog, de Nms omlaag :p
            & versterken ben ik van plan, maar dat is pas voor volgend jaar, want dat kost $$$$$ Dure hobby dit :p

Comment

kan ik beter sparen voor een fatsoenlijke tune. De PKs moeten omhoog, de Nms omlaag :p
              & versterken ben ik van plan, maar dat is pas voor volgend jaar, want dat kost $$$$$ Dure hobby dit :p
              Ik ben benieuwd, hoeveel kost zo iets ongeveer ? Bij m'n amerikanen kost dit niet zo heel veel maar dat zijn wel simpelere bakken veronderstel ik
              Kan je misschien niet terug gaan naar de tuner en zeggen dat het hoge koppel je bak sloopt ? Misschien krijg je dan wel wat extra korting op een remap.
              Je kan altijd proberen ......
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Ik ben benieuwd, hoeveel kost zo iets ongeveer ? Bij m'n amerikanen kost dit niet zo heel veel maar dat zijn wel simpelere bakken veronderstel ik
                Kan je misschien niet terug gaan naar de tuner en zeggen dat het hoge koppel je bak sloopt ? Misschien krijg je dan wel wat extra korting op een remap.
                Je kan altijd proberen ......
                Denk dat ik blij mag zijn als ik met 3000 euro toekom. Enkel differentieel kost al 1200
                & ik ga mijn tune laten doen door een Amerikaans bedrijf, Elevate.

Comment

... De PKs moeten omhoog, de Nms omlaag :p
                  PK's en Nm's hangen aan elkaar vast hoor, als je de pk's (vermogen) verhoogt zullen ook de Nm's (koppel) verhogen. Heel simpel geschreven is koppel een voorstelling van vermogen aan een bepaald toerental (dus als het vermogen verhoogt aan een bepaald toerental zal het koppel aan dat toerental ook verhogen). De enige mogelijkheid om het vermogen te verhogen zonder het koppel te verhogen is het vermogen pas later in toeren te laten komen.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Mijne heeft al meer dan 5j remap met nog meer nm,nog nooit probleem met gehad.Gebruik het ook als ik het nodig heb....

Comment

Dan is het wel de bedoeling dat je de tuner daarop aanspreekt om het vermogen alsnog te verminderen naar ongeveer de waarden die jij voorop stelde...of is dat verder maar zo gelaten?
                      Als ge op voorhand de cijfers op papier hebt die gewenst zijn, rijdt ge de wagen toch niet van de dyno voor dat alles in orde is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Hozee, als ik bij de bakker 10 pistolets bestel, dan is 't de bedoeling dat hij mij er 10 geeft, en geen 15 hé.
                        Je kan een tuner beter vergelijken met een beenhouwer, als je daar 500 gram vraagt, zal die ook vragen "mag het een beetje meer zijn".
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          PK's en Nm's hangen aan elkaar vast hoor, als je de pk's (vermogen) verhoogt zullen ook de Nm's (koppel) verhogen. Heel simpel geschreven is koppel een voorstelling van vermogen aan een bepaald toerental (dus als het vermogen verhoogt aan een bepaald toerental zal het koppel aan dat toerental ook verhogen). De enige mogelijkheid om het vermogen te verhogen zonder het koppel te verhogen is het vermogen pas later in toeren te laten komen.
                          Die hangen idd aan elkaar vast, maar bestaat er geen mogelijkheid om het koppel sowieso te beperken? AMG doet dat toch altijd? Lees je van: begrensd koppel om de automaat te sparen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Je kan een tuner beter vergelijken met een beenhouwer, als je daar 500 gram vraagt, zal die ook vragen "mag het een beetje meer zijn".
                            Een beenhouwer verdient aan dat 'mag het een beetje meer zijn'. Die tuner doet een tuning volgens een vooraf afgesproken bedrag. Plus, ik veronderstel dat ie hier niet gevraagd heeft of het ietsjes meer mag zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Als ge op voorhand de cijfers op papier hebt die gewenst zijn, rijdt ge de wagen toch niet van de dyno voor dat alles in orde is?
                              Neemt niet weg dat je hen erop had kunnen wijzen dat je niet akkoord bent met het resultaat, tenminste zo zou ik toch reageren.

Comment

Een tuner vergelijken met een bakker? Lijkt op appels met peren vergelijken.

En daarbij, om bij je pistolets te blijven, al bakt die er honderd ik neem er toch maar tien en anders houdt hij ze maar en ga ik naar een ander, als je begrijpt wat ik bedoel.
                                Last edited by JMM; 16/09/2015, 18:04.

Comment

Een tuner vergelijken met een bakker? Lijkt op appel met peren vergelijken.

En daarbij, om bij je pistolets te blijven, al bakt die er honderd ik neem er toch maar tien en anders houdt hij ze maar en ga ik naar een ander, als je begrijpt wat ik bedoel.
                                  je kan het ook anders stellen.
                                  Sommige 'bakkers' kopen hun voorverpakt brood aan en verkopen het door.

Andere bakkers maken zelf hun brood, beheersen hun vak en zijn dus ook in staat om eventueel wijzigingen aan te brengen.

Hangt er dus vanaf naar welke bakker je gaat.

Best mogelijk dat zelfs de ervaren bakker liefst niets wijzigt aan het complex geheel.
                                  Last edited by taiko; 16/09/2015, 17:33.

Comment

Een beenhouwer verdient aan dat 'mag het een beetje meer zijn'. Die tuner doet een tuning volgens een vooraf afgesproken bedrag. Plus, ik veronderstel dat ie hier niet gevraagd heeft of het ietsjes meer mag zijn.

Inderdaad. Wanneer een klant aan een chiptuner vraagt om niet boven een bepaalde waarde te gaan omdat die klant terecht bang is om stukken te krijgen dan dient een tuner zich daaraan te houden. En trouwens, die tuner dient zich volgens mij altijd aan bepaalde veilige marges te houden zodat er niks in de soep draait tenzij een klant specifiek vraagt naar een bepaald hoger of te hoog vermogen.

Het getuigt van slechte service als een chiptuner zich niet aan de wensen van een klant houdt, zo simpel is dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      je kan het ook anders stellen.
                                      Sommige 'bakkers' kopen hun voorverpakt brood aan en verkopen het door.

Andere bakkers maken zelf hun brood, beheersen hun vak en zijn dus ook in staat om eventueel wijzigingen aan te brengen.

Hangt er dus vanaf naar welke bakker je gaat.

Best mogelijk dat zelfs de ervaren bakker liefst niets wijzigt aan het complex geheel.
                                      Eindelijk ene die 't snapt...

Comment

• Slechte vergelijking jongens, dan vind ik de beenhouwer iets beter.
                                        Wat een stof wordt er weer opgewaaid.

Comment

Eindelijk ene die 't snapt...
                                          Idd.

Benieuwd dan of iemand kan antwoorden of tuners dat kunnen/willen
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X