Of bij een gedowntunede motor, mini one bv.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenOf bij een gedowntunede motor, mini one bv.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenOf bij een gedowntunede motor, mini one bv.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk BerichtenDie weet inderdaad waar hij over praat, maar als je in grote lijnen iets of wat begrijpt over verbrandingsmotoren is zijn uitleg niet zo moeilijk te begrijpen en erg logisch.
Waar ik het niet mee eens ben is dat hij beweert dat alle atmosferische motoren nul baat hebben bij een ECU optimalisatie.
Hij gaat vrij kort door de bocht door niet te nuanceren en scheert zo alle cylinder inhouden over dezelfde kam.
Bij grote cylinder inhouden is er wel degelijk winst te behalen door optimalisatie van de ECU, bijv. de BMW M3 en zo zullen er nog wel meer merken zijn.
Nu, die winsten zijn natuurlijk niet zo spectaculair maar net dat beetje meer koppel en die paar extra pk's kunnen de rijbeleving toch duidelijk wat prettiger maken, of je daar het geld voor over hebt is weer een andere zaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenOngeveer 20-25pk dat vind ik toch al iets hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenDe vraag is of je dat echt gaat voelen op 420 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMss, mss ook niet.
Punt is wel dat als je een wagen koopt met 105pk op papier hij minstens de 105pk moet halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMss, mss ook niet.
Punt is wel dat als je een wagen koopt met 105pk op papier hij minstens de 105pk moet halen.
dan zou bijna iedereen zijn auto mogen terugbrengen want een heleboel van de autos haalt het niet eens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenen waar staat dat ergens? naar wat ik op autopapieren zie is dat die MAX 105pk zou halen. nergens dat dat een minimum zou zijn.
dan zou bijna iedereen zijn auto mogen terugbrengen want een heleboel van de autos haalt het niet eens.
Haalde zijn waardes niet en veel wagens zijn teruggeroepen voor nieuwe software.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMss, mss ook niet.
Punt is wel dat als je een wagen koopt met 105pk op papier hij minstens de 105pk moet halen.
Comment
-
Dat is zoals alle s2000's die halen enkel hun pk's in Japan> hogere luchtvochtigheid en hoger octaangehalte in de benzine en dan komt er nog bij dat de kleppen regelmatig gestelt moeten worden.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Moet niet altijd extra vermogen zijn, je kunt ook zaken als gaspedaalrespons aanpassen op een atmo
Tegenwoordig hebben meer en meer auto's dat standaard (comfort-normal-sport-sport+, al dan niet in combinatie met actief onderstel), vermogen blijft hetzelfde maar telkens wel andere rij-karakteristiek door afzonderlijke mappings in de ECUMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenQuid die verhalen van E92 M3's die volgens de tuners op hun rollenbank quasi nooit de 420pk halen?
RS4 B7 was nog erger
E46 M3 haalt ook zelden 343 stockMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenWel nu we het over sport+ hebben . Mijn bmw is in deze stand juist trager omdat hij te hoog in toeren gaat.
Je kan ook laten chippen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk BerichtenWaar ik het niet mee eens ben is dat hij beweert dat alle atmosferische motoren nul baat hebben bij een ECU optimalisatie.
Kan het echt niet geloven... Mischien een heel klein beetje meer op 1 bepaald kenveld ? Maar da's dan niet optimaliseren maar geluk hebben dat de lucttemperatuur misschien lager ligt dan de originele waarden en zo meer vermogen meten?
Ik zou het echt eens zwart op wit willen zien met een onafhankelijke persoon die metingen op een geijkte testbank doet... en dan spreken we over ECU optimalisteren zonder iets aan de motor aan te passen ?
Bij een turbo de turbo druk verhogen ja ...en dan vraag ik me nog af hoe betrouwbaar die onstekingstabellen nog zijn... een turbo diesel geloof ik in maar al de rest zou ik toch zwart wit op papier willen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenda's wat ik mij afvraag ....voor een model op de markt komt zijn ze weken en weken bezig om een ECU van de juiste tabellen te voorzien....en dan gaat een tuner dat in een half uurtje ne keer even verbeteren ?
Kan het echt niet geloven... Mischien een heel klein beetje meer op 1 bepaald kenveld ? Maar da's dan niet optimaliseren maar geluk hebben dat de lucttemperatuur misschien lager ligt dan de originele waarden en zo meer vermogen meten?
Ik zou het echt eens zwart op wit willen zien met een onafhankelijke persoon die metingen op een geijkte testbank doet... en dan spreken we over ECU optimalisteren zonder iets aan de motor aan te passen ?
Bij een turbo de turbo druk verhogen ja ...en dan vraag ik me nog af hoe betrouwbaar die onstekingstabellen nog zijn... een turbo diesel geloof ik in maar al de rest zou ik toch zwart wit op papier willen zien.
Comment
Comment