Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een ECU heeft tegenwoordig trouwens een zelflerend vermogen toch ? Wat moet je dan nog optimaliseren ? Denk eerder de juiste lambda waardes verkrachten en wat meer co of Nox in de lucht blazen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
      da's wat ik mij afvraag ....voor een model op de markt komt zijn ze weken en weken bezig om een ECU van de juiste tabellen te voorzien....en dan gaat een tuner dat in een half uurtje ne keer even verbeteren ?
      Kan het echt niet geloven... Mischien een heel klein beetje meer op 1 bepaald kenveld ? Maar da's dan niet optimaliseren maar geluk hebben dat de lucttemperatuur misschien lager ligt dan de originele waarden en zo meer vermogen meten?
      Ik zou het echt eens zwart op wit willen zien met een onafhankelijke persoon die metingen op een geijkte testbank doet... en dan spreken we over ECU optimalisteren zonder iets aan de motor aan te passen ?
      Bij een turbo de turbo druk verhogen ja ...en dan vraag ik me nog af hoe betrouwbaar die onstekingstabellen nog zijn... een turbo diesel geloof ik in maar al de rest zou ik toch zwart wit op papier willen zien.
      Tuners verkopen gewoon lucht. Zo simpel is het.
      Als je denkt dat wij op een half uurtje iets ontwikkelen ben je wel even kort door de bocht aan het gaan als die uitspraken dat een tuner 300 per uur verdient.
      Voor we 1 wagen tunen zit Davy elke dag tot de late uurtjes te studeren en te onderzoeken. Dit zijn zaken die de mensen niet zien.
      Wagens hebben nu eenmaal marges doordat de ontwikkelaars rekening moeten houden met vele factoren die een rol spelen in de verschillende landen waar de wagen moet kunnen rondrijden.
      Ik kan uit ervaring spreken, want ben zelf verantwoordelijk geweest voor de product afdeling van een bepaald merk.
      Als je denkt aan fiscale beperkingen, luchtdrukken, vochtigheid, kwaliteit brandstof en vermogens-versies zal je wel weten dat er een marge is.
      Op atmo is dit een heel ander verhaal. Daar heb je baat bij als je met een gedowntunde motor zit. Andere atmoblokken hebben minder potentieel, doch met een kleine marge.
      Heb je het over turbogeblazen motoren gaat het inderdaad over turbodruk en een hele boel andere kenvelden.
      De interpretatie over turbodruk kan tussen de tuners ook verschillend zijn. Sommige zeggen dat turbodruk nodig is voor vermogen. Anderen zeggen dat deze nodig is voor extra koeling.

Jij lijkt me een persoon dat het eerst moet zien en dan geloven.
      Als je wil kom je maar eens langs, zet je je mee in de wagen op de testbank, volg je alle knopjes die we indrukken mee en vergelijk je voor en na.
      PS, een geijkte bank: herinner je je het verhaal van die in beslag genomen nissan GTR? Het gerecht is deze bij ons komen nameten na een groot marktonderzoek door hen...Dus de bank is betrouwbaar.

Comment

• Dvx dyno is idd betrouwbaar, ook al eens op gestaan.

Comment

• Hoop dat ik niet te grof over kom. Kom gewoon eens langs zodat je het zelf kan zien. In uw tweede post zeg je zelf dat het niet zo eenvoudig is. Er is veel manipulatie nodig om de slimme ecu te misleiden. Gewoon beetje druk verhogen is al jaren niet meer het geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik vraag mij net hetzelfde al jaren af.
            Iedereen weet dat gij U dat al jaren zit af te vragen Jakkel. Er komt dan ook al jaren lang niets anders uit bij U. Het feit dat het antwoord op die vraag meerdere keren per maand moet gegeven worden, en dat gij het dan na AL die jaren nog niet kunt onthouden, spreekt boekdelen over uw kortetermijngeheugen. Of over uw koppigheid, afhankelijk van hoe je het bekijkt...
            Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Iedereen weet dat gij U dat al jaren zit af te vragen Jakkel. Er komt dan ook al jaren lang niets anders uit bij U. Het feit dat het antwoord op die vraag meerdere keren per maand moet gegeven worden, en dat gij het dan na AL die jaren nog niet kunt onthouden, spreekt boekdelen over uw kortetermijngeheugen. Of over uw koppigheid, afhankelijk van hoe je het bekijkt...
              Zet hieronder dan eens een volledige correcte uitleg, dan kan ik die quote opslaan en dan altijd aan Jakkel laten zien als hij het hem nog eens afvraagd.

Comment

• Geert heeft ons al op snelheid gepakt in post 522
                Mijn Skoda

Comment

Geert heeft ons al op snelheid gepakt in post 522
                  Ik geloof er nog altijd geen reet van, met alle respect naar Geert toe.
                  Zowel Heinz als PPE geven toe aan mijn garagist dat ze stock files gebruiken voor de zoveelste 118d bv.
                  Ik vertrouw mijn garagist blindelings, en ga hier ook geen volledig verhaal gaan neerzetten waarom.
                  Je kan me verwijten dat ik oogkleppen opheb, maar ik wijk niet van bovenstaande feit af.
                  Mij maak je niet wijs dat die 2 stock files gebruiken, en dat Geert dan plots wel de moeite neemt om elke wagen te bekijken.
                  Ook het feit dat er wordt beweerd dat er VOOR elke tuning, 1 wagen altijd grondig tot in de late uurtjes bestudeerd wordt, zet me toch aan het denken.
                  Waarschijnlijk ligt het aan mij en versta ik het verkeerd, maar hoe bestudeer je een wagen als je er nog niet aan geweest bent.
                  Naar mijn ervaring is dat binnenrijden op de dyno, PC aansluiten, paar runs doen en wat aanpassingen, en er dan terug af. Ik zie niet in wat hier tot de late uurtjes studeren aan is, maar goed. Dus TooTall, graag een antwoord dat ik kan geloven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Zowel Heinz als PPE geven toe aan mijn garagist dat ze stock files gebruiken voor de zoveelste 118d bv.
                    Ik vertrouw mijn garagist blindelings, en ga hier ook geen volledig verhaal gaan neerzetten waarom.
                    Je kan me verwijten dat ik oogkleppen opheb, maar ik wijk niet van bovenstaande feit af.
                    Mij maak je niet wijs dat die 2 stock files gebruiken, en dat Geert dan plots wel de moeite neemt om elke wagen te bekijken.
                    Ook het feit dat er wordt beweerd dat er VOOR elke tuning, 1 wagen altijd grondig tot in de late uurtjes bestudeerd wordt, zet me toch aan het denken.
                    Waarschijnlijk ligt het aan mij en versta ik het verkeerd, maar hoe bestudeer je een wagen als je er nog niet aan geweest bent.
                    Naar mijn ervaring is dat binnenrijden op de dyno, PC aansluiten, paar runs doen en wat aanpassingen, en er dan terug af. Ik zie niet in wat hier tot de late uurtjes studeren aan is, maar goed. Dus TooTall, graag een antwoord dat ik kan geloven.
                    Ik denk dat Geert het anders bedoelt. Bij een eerste ontwikkeling tot in de late uren werken. Nadien is het bij de zoveelste 118d al veel minder werk natuurlijk.

Comment

• Zo is het! Dan deze toepassen op alle 118d mits wat aanpassingen naar de wensen vd klant

Comment

Ik geloof er nog altijd geen reet van
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        blindelings
                        ik wijk niet van bovenstaande feit af.
                        Mij maak je niet wijs
                        Dus TooTall, graag een antwoord dat ik kan geloven.
                        Ik denk dat als jij het in je hoofd krijgt dat de aarde vierkant is, er op heel deze aardkloot niet voldoende argumenten te vinden zijn om U te overtuigen van het tegendeel. Iets wat je gemeen hebt met Jakkel trouwens. Daar is niets mis mee, maar het maakt discussiëren met je redelijk nutteloos. Er zijn nuttigere tijdsbestedingen dan tegen een muur argumenteren.
                        Last edited by TooTall; 28/10/2015, 11:15.
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Ik denk dat Geert het anders bedoelt. Bij een eerste ontwikkeling tot in de late uren werken. Nadien is het bij de zoveelste 118d al veel minder werk natuurlijk.
                          Dat vermoed ik ook, daarmee dat ik er maar voor alle zekerheid bijzette dat ik het verkeerd verstond. Nu goed ja, daar kan ik inkomen, maar da's dan naar mijn gevoel eerder om 1 file te maken die dan op alle 118d's wordt geïnstalleerd.

Comment

Ik denk dat als jij het in je hoofd krijgt dat de aarde vierkant is, er op heel deze aardkloot niet voldoende argumenten te vinden zijn om U te overtuigen van het tegendeel. Iets wat je gemeen hebt met Jakkel trouwens. Daar is niets mis mee, maar het maakt discussiëren met je redelijk nutteloos. Er zijn betere dingen te doen dat tegen een muur argumenteren.
                            Om uw aarde als voorbeeld te nemen, dat de aarde rond is, is bewezen.
                            Probleem is dat ik geen bewijs zie, en het nooit zal zien ivm dat chiptunen. En Geert mag me nog uitnodigen, hij kan me gelijk wat wijs maken aangezien ik geen 'ingenieur' ben.
                            Ik liet het trouwens in het midden of zo'n file altijd op maat geschreven werd of niet, totdat ik m'n kar zelf heb laten chippen, en die op 30 - 45 min binnen en buiten was van de dyno. Toen begon ik te twijfelen. Verder dan nog eens die gesprekken met m'n garagist (heb daar trouwens zelf nog tot 23:00 gezeten), die bevestigden dan wat ik vermoedde. Why The f*ck zouden PPE en Heinz dat anders toegeven.
                            Dus om een lang verhaal kort te maken, je kan me inderdaad niet overtuigen van het tegendeel, net zomin als uw mening die daar ook over vast staat.
                            Vanuit mijn oogpunt is discussiëren met u even nutteloos.
                            En toch zijn we allebei even achterlijk om er toch terug over te discussiëren terwijl die discussie al elvendertig keer is gepasseerd.

Comment

• Het is gewoon een blauw veld met 2 witte blokjes naast elkaar.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Het is gewoon een blauw veld met 2 witte blokjes naast elkaar.
                                Voor u misschien, een ingenieur ziet dit zo;

Comment

Voor u misschien, een ingenieur ziet dit zo;

BMW X5 45e

Comment

Tuners zullen je altijd vertellen dat je ingenieur moet zijn en dat het ongelofelijk moeilijk is om een auto te chiptunen. Ze hebben er immers geen baat bij dat er op elke hoek van de straat een idioot met een laptop zelf wagens begint te tunen.

Comment

• Begrijp eigenlijk niet goed wat de verwarring of discussie hier is, een tuner maakt gewoon een basis mapping per wagen, waar veel tijd in kruipt,en dan kan je dezelfde basis mapping gebruiken bij al die wagens en waar nodig aanpassen aan het specifieke voertuig. Zie niet in waarom je iedere keer van 0 zou beginnen als die wagens allemaal ongeveer hetzelfde zijn. En zie ook niet in waarom dit niet op maat zou zijn, mapping wordt aangepast aan het specifieke voertuig.

Comment

Dat vermoed ik ook, daarmee dat ik er maar voor alle zekerheid bijzette dat ik het verkeerd verstond. Nu goed ja, daar kan ik inkomen, maar da's dan naar mijn gevoel eerder om 1 file te maken die dan op alle 118d's wordt geïnstalleerd.
                                        Om uw aarde als voorbeeld te nemen, dat de aarde rond is, is bewezen.
                                        Probleem is dat ik geen bewijs zie, en het nooit zal zien ivm dat chiptunen. En Geert mag me nog uitnodigen, hij kan me gelijk wat wijs maken aangezien ik geen 'ingenieur' ben.
                                        Ik liet het trouwens in het midden of zo'n file altijd op maat geschreven werd of niet, totdat ik m'n kar zelf heb laten chippen, en die op 30 - 45 min binnen en buiten was van de dyno. Toen begon ik te twijfelen. Verder dan nog eens die gesprekken met m'n garagist (heb daar trouwens zelf nog tot 23:00 gezeten), die bevestigden dan wat ik vermoedde. Why The f*ck zouden PPE en Heinz dat anders toegeven.
                                        Dus om een lang verhaal kort te maken, je kan me inderdaad niet overtuigen van het tegendeel, net zomin als uw mening die daar ook over vast staat.
                                        Vanuit mijn oogpunt is discussiëren met u even nutteloos.
                                        En toch zijn we allebei even achterlijk om er toch terug over te discussiëren terwijl die discussie al elvendertig keer is gepasseerd.
                                        Het is niet omdat zij dit doen dat een ander dit doet. Bij ons ben je niet op een half uur buiten. En als je goed oplet zie je dat wij enorm veel custom stages doen. Niet alleen de stages die we aanbieden. De ene wil dan stage 3 zonder intercooler, de andere wil iets extra. Dat doen we allemaal. Te zwijgen over de extrema zoals de golf 6 gti met aangepaste tte420, 1.8t met +500 pk. Of deze week bmw n54 met hybrids. Of op de bestlijst een n54 met tte550 turbos.
                                        Wat wel is, is dat bevoorbeeld een stage 1 voor, ik zeg maar, een 1.6 tdi sneller gaat omdat je die al zoveel gedaan hebt. Maar stock files gebruiken doen we niet. Tenzij (mocht) iemand een generic file wil zonder testbank aan verminderde prijs. Maar dan zal het bij ons in samenspraak zijn en uitzonderkijk. De laatste tijd heb ik veel goesting om dit te beginnen aan te bieden gezien ze overal met kortingen zwaaien. Hoeveel krijg ik niet te horen dat het bij een andere gekende tuner voor de helft van de prijs is.
                                        Onderschat echt niet hoeveel studiewerk davy niet heeft. De reden dat wij nu verdeler binnen krijgen van rusland, oekraine en zelfs malaisie is omdat ze beginnen door te hebben dat davy zaken kan omdat hij er echt wel elke dag mee bezig is.

Moesten we met generic files werken doen we net zoals velen meer dan 10 wagens per dag. Wij beperken ons tot 5-6. Met het gevolg dat mensen in aug 1,5 maand moesten wachten. Wij hebben zelfs in juni al onze marketing gestopt om het beperkt te houden. Anders kan je idd niet meer alles op maat maken.
                                        Last edited by Geert DVX; 28/10/2015, 12:02.

Comment

• Dit kan ik ook beamen wat hierboven staat. Zoon van me heeft bij PPE zijn BMW laten doen,was binnen en buiten zoals men zegt.Met als gevolg turbo naar de kloten na amper 10000 km.
                                          Hebben hem dan binnen gestoken bij DVX,hier werd er met een pak meer aandacht naar gekeken,wat uiteraard veel meer tijd vergt.Maar het eindresultaat mag er zekers zijn,waarvoor mijn dank

Comment

Working...
                                          X