Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb zo een 3.0TFSI met een 160 pk meer dan origineel, tot nu toe geen problemen door de tuning van DVX.
de vraag is hoeveel keer gebruik je effectief die +- 500 pk, en 600 NM? misschien 5% van de tijd?
90% procent van de tijd rij je daarmee gewoon mee, dus...
En tevreden van de motor? Wat voor karakter heeft deze?
En tevreden van de motor? Wat voor karakter heeft deze?
Wat verbruik je ermee?
Standaard voelt de motor redelijk tam en flets aan vind ik persoonlijk.
Als hij origeel staat voel je duidelijk dat er een waste-gate of iets dergelijks opengaat rond de 5d tr/min. Na een tijdje ging mij dit persoonlijk ergeren omdat na dit toerental er het gevoel was dat de motor dood viel. Bij stage 1 laten ze deze dicht waardoor je trekkracht blijft hebben tot aan de 7000/tr . Dit geeft al direct iets van een 400 tal pk. Dan nog een kleinere pulie op de compressor, waardoor je een hoger koppel krijgt lager in de toeren en je zit al rond de 450 Pk. Dan nog koeling, inlaat en uitlaat en je hebt de 500 pk.
Het karakter is volledig verandert , vanaf 2 a 3 d tr/min gaat het echt vooruit. 0 naar 100 in de lage 4 sec is niet slecht vind ik. En het blijft ook gaan . De trekkracht voel je pas minderen eens je de 240 km/u voorbij bent😜. Als het regent en je zet maximaal aan ,komt de tractie controle zelfs op bij een Quattro ( met 4 nieuwe banden😄.
Het verbruik hangt af van de rijstijl maar onder de 13,5 liter gemiddeld Aan legale snelheden gaat niet. Aan 90 km/H op cruisecontrol zit je al aan 8 liter😄.Bij regelmatig stoplichtsprintjes en 200+ snelheden zit je gemiddeld rond de 17 liter.
Verbruikt ca 10 liters, ja echt waar en een sdrive richting 9
euhm toch niet hoor. Ik verbruik 9.5 met de 430d xdrive 19inch.
Heb zo een 435i gereden 2weken geleden en die verbruikte 14 over hetzelfde traject zonder xdrive .
Zo een ah3 verbruikte ik 11.5.
euhm toch niet hoor. Ik verbruik 9.5 met de 430d xdrive 19inch.
Heb zo een 435i gereden 2weken geleden en die verbruikte 14 over hetzelfde traject zonder xdrive .
Zo een ah3 verbruikte ik 11.5.
Wij zitten met de ah3 op 9,5 (moeder de vrouw of ikzelf in week-end mode) of 8,5 (ikzelf in werkmode - autostrade).
Denk dat ik voor +10l wel heel erg mijn best zou moeten doen.
Ik zeg je dat ik kennissen genoeg heb met de x35i motorisatie en zij zitten tss 9-10 en in mijn familie zijn er een paar met x35d en die zitten op 7,5 ca
Ik zeg je dat ik kennissen genoeg heb met de x35i motorisatie en zij zitten tss 9-10 en in mijn familie zijn er een paar met x35d en die zitten op 7,5 ca
7,5 à 8 liter zijn hier zowat normale waardes voor een 30/35 xd. Het staat natuurlijk stoer om te komen zeggen dat je daar (flink) over zit, en op fora kan je bovendien ook komen zeggen wat je wilt uiteraard. Dat is zo een manier om duidelijk te maken van: "Kijk eens hoe snel ik kan en durf rijden".
het wordt een beetje saai om hier al die verbruikscijfers te lezen
ze moeten de dikste en de rapste hebben en zitten dan elke dag of week naar hun gemiddeld verbruik te kijken
ik durf zeggen dat ik in de verste verte niet weet hoeveel mijn Corvette en Camaro verbruikt en dat meen ik
mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
het wordt een beetje saai om hier al die verbruikscijfers te lezen
ze moeten de dikste en de rapste hebben en zitten dan elke dag of week naar hun gemiddeld verbruik te kijken
ik durf zeggen dat ik in de verste verte niet weet hoeveel mijn Corvette en Camaro verbruikt en dat meen ik
mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
Tja, ik hoop dat het binnen dit en 10 jaar gewoon onbetaalbaar wordt om met een wagen meer dan 5 liter te verbruiken.
Comment