Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
    ik heb zo een 3.0TFSI met een 160 pk meer dan origineel, tot nu toe geen problemen door de tuning van DVX.
    de vraag is hoeveel keer gebruik je effectief die +- 500 pk, en 600 NM? misschien 5% van de tijd?
    90% procent van de tijd rij je daarmee gewoon mee, dus...
    En tevreden van de motor? Wat voor karakter heeft deze?

Wat verbruik je ermee?
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      En tevreden van de motor? Wat voor karakter heeft deze?

Wat verbruik je ermee?
      Standaard voelt de motor redelijk tam en flets aan vind ik persoonlijk.
      Als hij origeel staat voel je duidelijk dat er een waste-gate of iets dergelijks opengaat rond de 5d tr/min. Na een tijdje ging mij dit persoonlijk ergeren omdat na dit toerental er het gevoel was dat de motor dood viel. Bij stage 1 laten ze deze dicht waardoor je trekkracht blijft hebben tot aan de 7000/tr . Dit geeft al direct iets van een 400 tal pk. Dan nog een kleinere pulie op de compressor, waardoor je een hoger koppel krijgt lager in de toeren en je zit al rond de 450 Pk. Dan nog koeling, inlaat en uitlaat en je hebt de 500 pk.

Het karakter is volledig verandert , vanaf 2 a 3 d tr/min gaat het echt vooruit. 0 naar 100 in de lage 4 sec is niet slecht vind ik. En het blijft ook gaan . De trekkracht voel je pas minderen eens je de 240 km/u voorbij bent😜. Als het regent en je zet maximaal aan ,komt de tractie controle zelfs op bij een Quattro ( met 4 nieuwe banden&#128516.

Het verbruik hangt af van de rijstijl maar onder de 13,5 liter gemiddeld Aan legale snelheden gaat niet. Aan 90 km/H op cruisecontrol zit je al aan 8 liter😄.Bij regelmatig stoplichtsprintjes en 200+ snelheden zit je gemiddeld rond de 17 liter.

paardjes moeten drinken hebben he😉

Comment

• collega met standaard s5 geraakt ook niet onder de 14

Comment

• Als je dit dan vergelijkt met pakweg een 435i met gelijkaardig vermogen scheelt dit 5l/100km in verbruik lol

Comment

• Sjoemel software hé

(wordt niet oud die mop )
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• 435i met X drive? met 20 duimers?

Comment

• Verbruikt ca 10 liters, ja echt waar en een sdrive richting 9

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                  Verbruikt ca 10 liters, ja echt waar en een sdrive richting 9
                  euhm toch niet hoor. Ik verbruik 9.5 met de 430d xdrive 19inch.
                  Heb zo een 435i gereden 2weken geleden en die verbruikte 14 over hetzelfde traject zonder xdrive .
                  Zo een ah3 verbruikte ik 11.5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    euhm toch niet hoor. Ik verbruik 9.5 met de 430d xdrive 19inch.
                    Heb zo een 435i gereden 2weken geleden en die verbruikte 14 over hetzelfde traject zonder xdrive .
                    Zo een ah3 verbruikte ik 11.5.
                    Ik zit op 6,5 met een 30d....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik zit op 6,5 met een 30d....
                      Zuiniger dan m'n 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Zuiniger dan m'n 118d
                        Ik rijd blijkbaar te traag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Ik rijd blijkbaar te traag.
                          Dat is omdat je overal enkel nog maar traag kunt en moogt rijden.

Comment

• Wij zitten met de ah3 op 9,5 (moeder de vrouw of ikzelf in week-end mode) of 8,5 (ikzelf in werkmode - autostrade).
                            Denk dat ik voor +10l wel heel erg mijn best zou moeten doen.

Comment

• Ik zeg je dat ik kennissen genoeg heb met de x35i motorisatie en zij zitten tss 9-10 en in mijn familie zijn er een paar met x35d en die zitten op 7,5 ca

Comment

Ik zeg je dat ik kennissen genoeg heb met de x35i motorisatie en zij zitten tss 9-10 en in mijn familie zijn er een paar met x35d en die zitten op 7,5 ca
                                7,5 à 8 liter zijn hier zowat normale waardes voor een 30/35 xd. Het staat natuurlijk stoer om te komen zeggen dat je daar (flink) over zit, en op fora kan je bovendien ook komen zeggen wat je wilt uiteraard. Dat is zo een manier om duidelijk te maken van: "Kijk eens hoe snel ik kan en durf rijden".

Comment

Ik zeg je dat ik kennissen genoeg heb met de x35i motorisatie en zij zitten tss 9-10 en in mijn familie zijn er een paar met x35d en die zitten op 7,5 ca
                                  Volgens spritz is het gemiddelde voor een 435i 9,99 : http://www.spritmonitor.de/en/overvi...10&powerunit=2, voor de 335i kom je daar ook bijna op uit (10,2 l/100). Jouw kennissen / familie zijn dus geen uitzonderingen, maar de norm.
                                  Net zoals voor de 430d, want daar is het gemiddelde van spritz 7,3 l/100 km (http://www.spritmonitor.de/en/overvi...20&powerunit=2).
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Ik ken er ook met bvb een 135i, en deze geraakt toch niet onder de 10 liter hoor.
                                    Hij zit op een gemiddelde van 13 a 14 liter...

Ikzelf met de Cupra zit op een gemiddelde van 11liter momenteel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                      Volgens spritz is het gemiddelde voor een 435i 9,99 : http://www.spritmonitor.de/en/overvi...10&powerunit=2, voor de 335i kom je daar ook bijna op uit (10,2 l/100). Jouw kennissen / familie zijn dus geen uitzonderingen, maar de norm.
                                      Net zoals voor de 430d, want daar is het gemiddelde van spritz 7,3 l/100 km (http://www.spritmonitor.de/en/overvi...20&powerunit=2).
                                      De X-varianten verbruiken wel iets meer. In de praktijk een half litertje ongeveer.

Comment

• het wordt een beetje saai om hier al die verbruikscijfers te lezen
                                        ze moeten de dikste en de rapste hebben en zitten dan elke dag of week naar hun gemiddeld verbruik te kijken
                                        ik durf zeggen dat ik in de verste verte niet weet hoeveel mijn Corvette en Camaro verbruikt en dat meen ik

mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
                                        Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                          het wordt een beetje saai om hier al die verbruikscijfers te lezen
                                          ze moeten de dikste en de rapste hebben en zitten dan elke dag of week naar hun gemiddeld verbruik te kijken
                                          ik durf zeggen dat ik in de verste verte niet weet hoeveel mijn Corvette en Camaro verbruikt en dat meen ik

mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
                                          Tja, ik hoop dat het binnen dit en 10 jaar gewoon onbetaalbaar wordt om met een wagen meer dan 5 liter te verbruiken.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X