Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Stuur anders is een mailtje naar ons en dan zal ik is horen ivm de tool en in onze database bekijken of de investering van de tool tov de vraag meevalt. Kga ook intussen uitzoeken wat er allemaal specifiek kan aangepast worden bij uw zf.
Hoe verloopt jullie huidige actie eigenlijk?
tot €500 25%?
en +€500 40%
Geert, kunnen jullie bmw's programmeren naargelang drive select modus (comfort, sport) zoals BR dat blijkbaar kan?
Hangt af van type wagen. Soms is het keuzeverschil geprogrammeerd in de versnellingsbak en dan blijven de verschillen zo. Soms zit het echt in de motorsturing onder de vorm van een multimap en dan kan je inderdaad afzonderlijke mappen gaan maken. Bij mijn m bevoorbeeld blijft het 1 map (m-knop) omdat het origineel ook 1 map is.
Bij vag maken we zelf een multimap aan in de originele sturing. Dit is en heel ander verhaal.
Hangt af van type wagen. Soms is het keuzeverschil geprogrammeerd in de versnellingsbak en dan blijven de verschillen zo. Soms zit het echt in de motorsturing onder de vorm van een multimap en dan kan je inderdaad afzonderlijke mappen gaan maken. Bij mijn m bevoorbeeld blijft het 1 map (m-knop) omdat het origineel ook 1 map is.
Bij vag maken we zelf een multimap aan in de originele sturing. Dit is en heel ander verhaal.
Kan dat dan geen kwaad van al rijdend tussen mappings te switchen?
Een vraag die ik heb over chippen in algemeen. Als je gewoon rijdt met een gechipte wagen, ga je dan sowieso meer uitstoot hebben dan standaard? Of is dat enkel bij vollast? Kwestie van de roetfilter niet te overbelasten.
Als leek lijkt het mij alsof jullie die velden aanpassen bij hogere belasting.
Kan dat dan geen kwaad van al rijdend tussen mappings te switchen?
Een vraag die ik heb over chippen in algemeen. Als je gewoon rijdt met een gechipte wagen, ga je dan sowieso meer uitstoot hebben dan standaard? Of is dat enkel bij vollast? Kwestie van de roetfilter niet te overbelasten.
Als leek lijkt het mij alsof jullie die velden aanpassen bij hogere belasting.
Programmatie zal beslissen of het veilig is of niet te switchen tijdens rijden. Bij vag hebben we voorzien dat je stil moet staan. Bij bmw is het wel mogelijk.
Uitstoot. Wederom afhankelijk van type. Maar vooral afwijkend tijdens vollast.
Stel je hebt de mapping bij een m3 op de M knop geprogrammeerd en met stage 3 mapping krijg je een dikke 150pk bij dan moet dat toch geschift aanvoelen als je dat knop vanaf 4000rpm indrukt.
Stuur anders is een mailtje naar ons en dan zal ik is horen ivm de tool en in onze database bekijken of de investering van de tool tov de vraag meevalt. Kga ook intussen uitzoeken wat er allemaal specifiek kan aangepast worden bij uw zf.
Stel je hebt de mapping bij een m3 op de M knop geprogrammeerd en met stage 3 mapping krijg je een dikke 150pk bij dan moet dat toch geschift aanvoelen als je dat knop vanaf 4000rpm indrukt.
Feitelijk dus gewoon softwarematig een NOS effect geven!
Geert, hebben jullie feitelijk al NOS installaties geïnstalleerd?
Geert, als jullie een wagen met automaat chippen. Worden die schakelmomenten dan ook softwarematig gewijzigd? Want als pakweg een 320d, 50 pk en een bak koppel extra krijgt, dan kan ie toch bijvoorbeeld vroeger opschakelen in een bepaalde modus, niet?
Geert, als jullie een wagen met automaat chippen. Worden die schakelmomenten dan ook softwarematig gewijzigd? Want als pakweg een 320d, 50 pk en een bak koppel extra krijgt, dan kan ie toch bijvoorbeeld vroeger opschakelen in een bepaalde modus, niet?
bij de automaten waar we aanpassingen aan doen hebben we ook stages waaronder ook schakelmomenten.
Feitelijk dus gewoon softwarematig een NOS effect geven!
Geert, hebben jullie feitelijk al NOS installaties geïnstalleerd?
Ik heb vroeger een NOS kit gehad in mijn ex Honda NSX ,70 pk extra vanaf 4000 toeren ,wel plezant omdat het vermogen plots vrij komt,nadeel is wel dat na een 15 tal sprintjes de fles al zo goed als leeg was...(Toen was het 30 euro om te vullen),installatie is vrij simpel en ook nooit problemen mee gehad....Nog een groot pluspunt aan NOS is wanneer je je een beetje down voelde gewoon een snuifke aan de fles en je was terug een gelukkig man :-)
Comment