Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Ik ga ook een testbank zetten, 40 euro per run. Dan zoek ik op internet hoeveel pk de kar heeft en print ik gewoon een blad met een beetje meer of minder kassa kassa
    Aan die 40 (bij ons is het NOG duurder) ga je niet veel verdienen hoor.
    Ik denk dat er wel andere mogelijkheden zijn om geld te verdienen ;-)

Comment

• Als ik aan DVX denk moet ik automatisch aan een VW Golf denken, en mijn haat voor die auto kunt ge u niet voorstellen (rij zelf met een Golf 7). + Yannick van BR heeft een Clio RS als avatar opt forum, daarmee scoort ge al goeie punten bij mij :p

Comment

• Als Geert/DVX of BRP zo een Dyno Day zou organiseren, zou wel wat volk trekken precies.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
          Ga ook mee?
          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Laat ons allen samen gaan!
          Ik kan er inkomen dat mensen dat interessant vinden, zo'n testbank run. Maar 180 Pk of 190 Pk, mij interesseert het geen bal hoor. Voor mij marcheert dat ding voldoende, en da's het voornaamste. En als je dan nog eens weet dat je op testbank A een andere uitkomst gaat hebben dan op testbank B, dan interesseert het mij al helemaal niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik kan er inkomen dat mensen dat interessant vinden, zo'n testbank run. Maar 180 Pk of 190 Pk, mij interesseert het geen bal hoor.
            Met een gewone auto misschien niet, maar ik zit zo'n 100pk boven standaardwaarden, en wil kijken of ik niet teveel koppel heb. Vorige meting had ik 510nm koppel, en dat met een benzinewagen. Nu hoop ik iets lagere waarden uit te komen, zodat ik met een gerust hart kan planken Met een dyno run ben je zoveel meer dan alleen aflezen hoeveel pk je hebt, zeker als je met tunen bezig bent.

Comment

Ik kan er inkomen dat mensen dat interessant vinden, zo'n testbank run. Maar 180 Pk of 190 Pk, mij interesseert het geen bal hoor. Voor mij marcheert dat ding voldoende, en da's het voornaamste. En als je dan nog eens weet dat je op testbank A een andere uitkomst gaat hebben dan op testbank B, dan interesseert het mij al helemaal niet meer.
              Bah, zo'n instelling is een M-pakket niet waardig! Zoals Int3x0r zou zeggen, zwieren met die e-penis!

Nu even serieus, ik snap je, maar is altijd leuk om te weten (nu spreek ik over mezelf).
              Heb dat ook gedaan bij de 330i, en ja, was gewoon tof om te weten.
              Of heb je schrik dat Geert u DPF eruit gaat halen zonder dat ge het weet?

Comment

• Op Autoweek.nl loopt een rubriek 'op de rollenbank' waar ze meestal speciale auto's of auto's met veel kilometers op de testbank zetten. Ik kijk daar wel graag naar maar betalen om mijn eigen auto op de rollenbank te zetten gewoon om te weten hoeveel pk hij exact heeft dat zou ik niet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Op Autoweek.nl loopt een rubriek 'op de rollenbank' waar ze meestal speciale auto's of auto's met veel kilometers op de testbank zetten. Ik kijk daar wel graag naar maar betalen om mijn eigen auto op de rollenbank te zetten gewoon om te weten hoeveel pk hij exact heeft dat zou ik niet doen.
                  Volg ik ook.

Heb de mijne erop gezet, voor te zien of het een 170pk is of de belgische taksvriendelijke 163.

Het zat tussen in met 165 en een beetje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                    Met een gewone auto misschien niet, maar ik zit zo'n 100pk boven standaardwaarden, en wil kijken of ik niet teveel koppel heb. Vorige meting had ik 510nm koppel, en dat met een benzinewagen. Nu hoop ik iets lagere waarden uit te komen, zodat ik met een gerust hart kan planken Met een dyno run ben je zoveel meer dan alleen aflezen hoeveel pk je hebt, zeker als je met tunen bezig bent.
                    Ja, als je met tuningtoestanden bezig bent is het uiteraard wel aangewezen om dat ding eens op de bank te zetten. Maar da's bij mij niet van toepassing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Bah, zo'n instelling is een M-pakket niet waardig! Zoals Int3x0r zou zeggen, zwieren met die e-penis!

Nu even serieus, ik snap je, maar is altijd leuk om te weten (nu spreek ik over mezelf).
                      Heb dat ook gedaan bij de 330i, en ja, was gewoon tof om te weten.
                      Of heb je schrik dat Geert u DPF eruit gaat halen zonder dat ge het weet?
                      Maar zoals ik al zei. De vraag blijft altijd wel of de gemeten waardes wel juist zijn. Kan goed zijn dat ik 180 Pk bij tuner A heb, en naar tuner B rijdt en ie er plots een Pk of 15 bij heeft. Die banken zijn niet geijkt bij mijn weten.

Comment

Maar zoals ik al zei. De vraag blijft altijd wel of de gemeten waardes wel juist zijn. Kan goed zijn dat ik 180 Pk bij tuner A heb, en naar tuner B rijdt en ie er plots een Pk of 15 bij heeft. Die banken zijn niet geijkt bij mijn weten.
                        Compleet mee akkoord.
                        Ik weet dat een bepaalde tuner zijn bank te positief staat, maar daar hebben we het nu niet over.
                        Ik kan het niet onderbouwen, maar naar mijn gevoel verkies ik DVX. Nu ja, het is en blijft een deel voor de fun gewoon he. De reden waarom ik het ook doe is feitelijk om de curve van de V70 te zien, de waardes boeien me minder.

Comment

Het is ook voor het gezelschap hé

Comment

• ik denk dat als ik mijn auto op de testbank zet voor zo'n run, die helemaal uiteen vliegt...

heeft 16k niet boven de 2200 geweest en das al zeldzaam, 1700 bij 120

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik denk dat als ik mijn auto op de testbank zet voor zo'n run, die helemaal uiteen vliegt...

heeft 16k niet boven de 2200 geweest en das al zeldzaam, 1700 bij 120
                              Ach gewoon even gedag zeggen. Mannen onder elkaar.

Comment

• als ik vrij ben en niet moet slapen

Comment

Ik kan er inkomen dat mensen dat interessant vinden, zo'n testbank run. Maar 180 Pk of 190 Pk, mij interesseert het geen bal hoor.
                                  Bizar, geen bal interesse maar toch beslaat 75% van je posts niets anders dan 'Pk's', 'testbankresultaten' en 'M-pakket'...

Ik denk dat je gewoon schrik hebt dat je madam erachter komt dat je langsgeweest bent
                                  Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                    Bizar, geen bal interesse maar toch beslaat 75% van je posts niets anders dan 'Pk's', 'testbankresultaten' en 'M-pakket'...

Ik denk dat je gewoon schrik hebt dat je madam erachter komt dat je langsgeweest bent
                                    Ja, want als je over Pk's spreekt, in eender welke context, dan moet je op zo'n bank gaan staan. En testbankresultaten (bij anderen...) interesseren mij inderdaad enorm, vooral de afwijkingen in de resultaten van de verschillende 'geijkte' testbanken. En dat M-pakket, sorry dat ik er wat lyrisch van word en ik er maar niet over kan zwijgen. Het is dan ook de meest sublieme optie die je kan aanvinken op een BMW. Voor een paar duizend euro extra heb je een BMW die er identiek hetzelfde uitziet als de echte M's. Plus, je krijgt identiek hetzelfde onderstel als de echte M's, wat resulteert in het even snel bochten kunnen nemen als de echte M's! Je zou voor minder laaiend enthousiast zijn hé, niet?
                                    Last edited by Jakkel; 05/01/2016, 12:18.

Comment

• M-pakket en vooral onderstel vergelijken met de echte M's? Ge zijt toch aan 't zwanzen, eh Jakkel?

Maar wat het M-pakket betreft, een BMW zonder M-pakket is voor mij ook not done.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                        M-pakket en vooral onderstel vergelijken met de echte M's? Ge zijt toch aan 't zwanzen, eh Jakkel?

Maar wat het M-pakket betreft, een BMW zonder M-pakket is voor mij ook not done.
                                        Stel nu dat je de M Performance vering laat plaatsen. In hoeverre verschilt dat nog van de echte M? Hoeveel % bv?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                          M-pakket en vooral onderstel vergelijken met de echte M's? Ge zijt toch aan 't zwanzen, eh Jakkel?

Bwa, ik vind zo'n luxury line ook wel iets hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Stel nu dat je de M Performance vering laat plaatsen. In hoeverre verschilt dat nog van de echte M? Hoeveel % bv?
                                          Moeilijk uit te drukken in percentages denk ik. Onderstel zal wel wat gemeen hebben met het gewone 3-reeks onderstel, zeker met de zwaardere gewone 3-reeksen (330, 335, 340). Maar veel andere onderdelen zullen wel steviger en anders uitgevoerd zijn. En de optische verschillen gaan ook al een invloed hebben op het rijgedrag en de beleving. Grotere spoorbreedte, breder schoeisel, niet-RFT,... .

Comment

Working...
                                          X