Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met mijn auto heb ik weinig te zoeken qua stoplichtsprintjes aan de lichten.
Binnenkort heb ik een sper en ben dan eens benieuwd of er veel verschil is.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Dus jij zet een E92 35d in drive met DTC op en plankt en dat ding gaat goed vooruit op nat wegdek?
yes. Dan heeft die auto er weinig last mee vind ik.
Zelfs als je alles afzet, zet die z'n gat wel maar dan is het gewoon kwestie van beetje bijsturen. Voordeel is wel dat dat een enorm trage automaat is. Dus tegen dat die opschakelt is de auto ook al wat meer gezet op de baan.
Goed dat ge dat terug aanhaalt want had een vraag voor de kenners!
Hoe komt het feitelijk dat bij een RWD bij het doorslippen van de wielen, de wielen mooi op de grond blijven, terwijl bij een FWD de wielen precies 'botten' in de wielkassen en dus niet mooi op de grond blijven. Vermoedelijk de stijfheid van dempers en veren ofzo?
Geen last van gehad bij mijn ibiza 1.9 met 220pk en ook niet bij die van een maat, 1.8T met 360pk
Bij mij was het een 6L FR en bij hem een 6K2 Cupra.
In principe is de FR de dichtgeknepen versie van de Cupra, dat dacht ik toch.
In 2009 heb ik een testrit gedaan met de 6L Cupra, ik kwam van een 6L Ecomotive ( ). Dat was een ervaring die mij lang is bijgebleven
In de regen is dat feitelijk een hel, ge kunt nooit stoplichtsprintjes winnen
Sta ik dan met m'n sleeper bompabak, peist ge dat ge wat kunt winnen omdat ge een deftige motor hebt, krijgt ge die schamele 205 pk niet aan de grond.
Jij zit met een serieuze koppelbegrenzing in de eerste 2 versnellingen he.
Volvo's zijn nooit de ideale sprintbakken.
Altijd maar het volle koppel vanaf 3de versnelling.
Jij zit met een serieuze koppelbegrenzing in de eerste 2 versnellingen he.
Volvo's zijn nooit de ideale sprintbakken.
Altijd maar het volle koppel vanaf 3de versnelling.
Inderdaad.
Ik zou blijkbaar al 450Nm op 1500 RPM hebben, da's stationair bij wijze van spreke. Als ge dat in de regen dumpt op de voorwielen bij het vertrekken, tsja...
Inderdaad.
Ik zou blijkbaar al 450Nm op 1500 RPM hebben, da's stationair bij wijze van spreke. Als ge dat in de regen dumpt op de voorwielen bij het vertrekken, tsja...
Ik heb het vorig model. 2.4D met D5 software (185pk - 400Nm ofzo) EN 195/65R15 bandjes . Doorslippen tot in derde vitesse. Dan heb ik nog 2 versnellingen zonder gripverlies (is een vijfbak). Leuk is euhm... anders.
Dat ge bij FWD sneller doorslipt is een ding. Gewicht gaat naar achter en weg van de voorwielen. Grip vermindert en als een van de wielen te weinig grip krijgt gaat alles naar daar en begint die door te draaien. Een sper beperkt dat effect zodat ge langer grip houdt. Gewichtsverdeling naar voor beperkt dat ook. Demping zorgt er ook voor dat ge langer grip houdt.
Maar trappelen is een resonantie bij doorslippen. Van wat ik erover gelezen heb llijkt het erop dat ge resonanties niet echt weg krijgt maar ge ge kunt ze verschuiven tot buiten het gebied waar ge er last van hebt - en dat komt soms op t zelfde neer. Dus andere banden of andere bandenspanning kan wat helpen zowel door verschuiven van grip als door verschuiven van de resonantie. Soms wat stukken die te veel meegeven verstrakken, rubbertje hier of daar.
En door sleet kan de resonantie verschuiven naar ambetant gebied. Daarom dat bij oudere autos de versleten rubbers van de motor en soms schokdempers het trappelen verergeren.
In principe is de FR de dichtgeknepen versie van de Cupra, dat dacht ik toch.
In 2009 heb ik een testrit gedaan met de 6L Cupra, ik kwam van een 6L Ecomotive ( ). Dat was een ervaring die mij lang is bijgebleven
Nee hoor, FR had kleine intercooler, andere v-bak verhoudingen, andere turbo, andere injectoren, holle ophangingsrubbers, kleinere remmen, ....
Ik heb het vorig model. 2.4D met D5 software (185pk - 400Nm ofzo) EN 195/65R15 bandjes . Doorslippen tot in derde vitesse. Dan heb ik nog 2 versnellingen zonder gripverlies (is een vijfbak). Leuk is euhm... anders.
195 van bandjes, wtf :lol
Heb momenteel 235 liggen en heb het nog.
Dat ge bij FWD sneller doorslipt is een ding. Gewicht gaat naar achter en weg van de voorwielen. Grip vermindert en als een van de wielen te weinig grip krijgt gaat alles naar daar en begint die door te draaien. Een sper beperkt dat effect zodat ge langer grip houdt. Gewichtsverdeling naar voor beperkt dat ook. Demping zorgt er ook voor dat ge langer grip houdt.
Maar trappelen is een resonantie bij doorslippen. Van wat ik erover gelezen heb llijkt het erop dat ge resonanties niet echt weg krijgt maar ge ge kunt ze verschuiven tot buiten het gebied waar ge er last van hebt - en dat komt soms op t zelfde neer. Dus andere banden of andere bandenspanning kan wat helpen zowel door verschuiven van grip als door verschuiven van de resonantie. Soms wat stukken die te veel meegeven verstrakken, rubbertje hier of daar.
En door sleet kan de resonantie verschuiven naar ambetant gebied. Daarom dat bij oudere autos de versleten rubbers van de motor en soms schokdempers het trappelen verergeren.
Hmm ja, een V70 staat nu niet bekend om een performant onderstel te hebben.
Kan misschien m'n banden druk wat verlagen, maar zit mooi in het midden tussen de min en max opgegeven waarden.
Zal als volgende band eens een Michelin PSS monteren, eens zien of het helpt
Ik had die weg gedaan voor de S3, welke ik redelijk wat plannen voor had....maar spijtig genoeg nooit van was gekomen.
Binnen een paar jaar komt er wel terug een hot hatch op den hof
Klopt, daarvoor dienen ze niet. Als ge het tegoei wilt doen doet ge een rolling start, of ge ziet dat ge genoeg pk hebt om uw zwakke start goed te maken
Klopt, daarvoor dienen ze niet. Als ge het tegoei wilt doen doet ge een rolling start, of ge ziet dat ge genoeg pk hebt om uw zwakke start goed te maken
Feit, echt zalig hoe die I5 diesel doortrekt tot de begrenzer.
Comment