Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagske voor de tuners.

Ik heb mezelf een 1.4TSI 125pk gekocht en ik vergelijk op de sites en ik zie dat tuner x tot 170pk/300Nm gaat en tuner y tot 145pk/250Nm.

Hoe komt dat er zo'n groot verschil is.

Normaal zijn de gerichte waardes op de sites toch zo goed als gelijk?
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Vraagske voor de tuners.

Ik heb mezelf een 1.4TSI 125pk gekocht en ik vergelijk op de sites en ik zie dat tuner x tot 170pk/300Nm gaat en tuner y tot 145pk/250Nm.

wat is eigenlijk het verschil tussen de 122 en de 125?
      (buiten die 3pk dan )

Comment

Vraagske voor de tuners.

Was de 1 reeks geen optie de 114i gaan naar 230pk .

Comment

• Kun je ook launchcontrollen met zo een 114?
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            wat is eigenlijk het verschil tussen de 122 en de 125?
            (buiten die 3pk dan )

Geen idee

122 is euro 5 en 125 is euro 6.
            BMW X5 45e

Comment

• 125/150pk zijn de 'nieuwe' 1.4 met COD/ACT hoe je het ook noemt
              122/140/160pk zijn de oude
              zijn in feite totaal verschillende motoren
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• 125 heeft geen COD/ACT dacht ik. Alleja de mijne toch nie
                BMW X5 45e

Comment

Vraagske voor de tuners.

Omdat tuner x meer opfokt dan tuner y???

Comment

• Tjoener X schrijft zelf en tjoener y pakt een 150pk versie file. Because racekar!

Effe serieus, is wel eej groot verzchil, normaal liggen de waardes meestal +- gelijk.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Omdat tuner x meer opfokt dan tuner y???

Tuurlijk, maar normaal geven tuners op hun site toch meestal dezelfde waardes op qua richtvermogen.
                      BMW X5 45e

Comment

Tuurlijk, maar normaal geven tuners op hun site toch meestal dezelfde waardes op qua richtvermogen.
                        JD geeft zelf 150pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          JD geeft zelf 150pk
                          Nee die geeft ook 170 en nog wat meer koppel.

Vermogen 122-125pk 170pk 699
                          Koppel 200Nm 310Nm
                          BMW X5 45e

Comment

• Sommige tuners verdiepen zich meer in een bepaald merk en zijn niet tevreden met de eerste resultaten die ze halen.
                            Door steeds opnieuw van 0 te beginnen en te doen alsof je deze motor nog nooit gedaan hebt gaat er soms ergens een lampje branden en kan je wel wat meer.
                            En als het dan nog een verantwoorde tuner is zal die stoppen bij een resultaat dat nog bedrijfszeker blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                              Sommige tuners verdiepen zich meer in een bepaald merk en zijn niet tevreden met de eerste resultaten die ze halen.
                              Door steeds opnieuw van 0 te beginnen en te doen alsof je deze motor nog nooit gedaan hebt gaat er soms ergens een lampje branden en kan je wel wat meer.
                              En als het dan nog een verantwoorde tuner is zal die stoppen bij een resultaat dat nog bedrijfszeker blijft.

Met alle respect maar als ik zoiets lees dan stel ik mij de vraag hoe een tuner weet wanneer en hoe een tuner weet dat een resultaat nog bedrijfszeker zou zijn? Toen Bruno hier vroeger nog postte beweerde hij dat hij van elk onderdeel van elke wagen die hij deed de limieten kent... Dan ben je volgens mij toch een zeveraar, zeker als blijkt dat je al verschillende wagens hebt gedaan die kapot draaiden nadat je ze getuned hebt, wat in het geval van Bruno zeker zo is.

Comment

• Chippers kunnen verkondigen wat ze willen. Zo lang de meute het allemaal slikt is het oké.

Comment

• En wat te denken van de zeveraars onder de meute, die maken in no time van een mug een olifant..om vervolgens een ander deel van de meute op stang te jagen.

Comment

• Er zou volgend mij wel een verschil kunnen zijn met een 220i van 184pk naar 290pk te chippen en een 3 liter naar 300pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                      En wat te denken van de zeveraars onder de meute, die maken in no time van een mug een olifant..om vervolgens een ander deel van de meute op stang te jagen.
                                      Als realiteit verkondigen zeveren is, dan geef ik u gelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Er zou volgend mij wel een verschil kunnen zijn met een 220i van 184pk naar 290pk te chippen en een 3 liter naar 300pk.
                                        Een 3-liter gechipt tot 'amper' 300 Pk? Dan ben je in 't zak gezet hé! Beter een goedkoop 2 litertje kopen en voor een paar honderd euro hetzelfde vermogen geven als die 3-liter. Veel slimmer, en betrouwbaar, ook op lange termijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Een 3-liter gechipt tot 'amper' 300 Pk? Dan ben je in 't zak gezet hé! Beter een goedkoop 2 litertje kopen en voor een paar honderd euro hetzelfde vermogen geven als die 3-liter. Veel slimmer, en betrouwbaar, ook op lange termijn!
                                          Een 2 liter is gewoon identiek aan een 3 liter. Ze plakken er gewoon 2 cilinders bij. De rest is hetzelfde.

Comment

Working...
                                          X