Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik heb opgevangen dat oude logdata ook terug achterhaald kunnen worden. Dus volledig terug stock zetten zou niet helpen.
    Bij een full backup terugzetten worden ook een EEPROM gegevens terug gezet, dwz dat eventuele logdata (die in de EEPROM staan) ook terug staan, MAAR ze kunnen alsnog zien dat de wagen getuned werd adh van CVN (calibration verification number) en flashcounter (bvb. 1 flash af fabriek met de huidige sw stand en 1 update naar de nieuwe sw stand = meer flashes dan voorzien = niet origineel).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
      Bij VAG kunnen ze blijkbaar weten ze hoeveel keer de wagen (via OBD) geflashed werd, dus als ze de wagenhistoriek bij de hand nemen en zien dat er bv 2 updates doorgevoerd werden, maar de wagen is 3x geflashed ruiken ze onraad .

      Bij BMW kunnen ze het bij de F-reeksen zien indien het paswoord 'gekraakt' zou zijn of niet heb ik gehoord, maar technisch gezien met de full back-up is het gewoon onzichtbaar. Veel hangt blijkbaar af van de kunde van de dealer hebben we al gemerkt. Maar sowieso ALLE logs zijn weg, dus geen gegevens meer van de tuning zelf. Datum wordt teruggeschroefd, ... het is dan ook een back-up.
      Helaas niet zo... ze houden de flashcounter per datum gewoon bij... die kan je niet resetten via de EEPROM. Enige mogelijkheid is updaten naar een nieuwere software stand via BMW tool zonder eerst online te gaan, dan staat de CVN origineel en doen ze niet moeilijk ivm garantie...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Los daarvan, is het idd frappant dat een motor gewoon in de soep draait bij zo'n lage kilometerstand. Er worden allerlei technologien toegepast om de uitstoot naar beneden te krijgen en toch nog deftige prestaties te leveren, zoals variabele kleppentiming, kleine cilinderinhoud, turbo, een automaat die in D stand altijd een zo hoog mogelijke versnelling kiest om toch maar niet te veel toeren te maken... en voor de rest wordt er wel eens bespaard op kwaliteit om de winstmarge zo hoog mogelijk te houden. 'built to last' is niet meer van toepassing tegenwoordig, wel hoge verkoopsaantallen en marges.
        Exact... Idem bij de N20 hoor, ook issues mee... helaas. En indien getuned = fout van de tuner

        Comment


        • Tuningkid is back.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Tuningkid is back.
            Waarom, omdat ik zeg wat er aan hand is?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk Berichten
              Waarom, omdat ik zeg wat er aan hand is?
              Vooral om deze post

              Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk Berichten
              Of jij bent te duur, of je concurrenten zijn te duur, of je concurrenten zijn je te slim af met lagere kosten
              Was jij het niet die aan te telefoon hang met aan andere grote tuner om prijsafspraken te maken? Want ja, er zijn maar 2 grote tuners in België, en 't is allemaal in Willebroek te doen... :grootheidswaanzin:
              Als ge dan beschuldigingen uit, toon dan ook liefst bewijzen. lijkt/leek zo'n typische tuningkid post.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Vooral om deze post



                Als ge dan beschuldigingen uit, toon dan ook liefst bewijzen. lijkt/leek zo'n typische tuningkid post.
                Oh, sorry, ik kan niet bewijzen dat Geert naar BRP gebeld heeft ivm prijsafspraken, jammer toch... Geloof je me niet, negeer me dan maar, da's wat anders dan TK he Ik ben overigens niet contra tuning, wel contra het constante gesjoemel en zogenaamde prijsafspraken
                Last edited by ; 04/02/2016, 19:03.

                Comment


                • Tjiens: http://www.dvxperformance.be/stage/a...39/30-tdi-v6/1 een andere tuner haalt maar max 320Pk, en hier zien we 349Pk... tzal wel aan mij liggen... DVX tuned verdomme goed!

                  Comment


                  • Mij maakt het ook niet uit wat jij beweerd hoor, ik heb er geen nadeel aan. ben geen tuner en mijn vwatuur is ook niet getjoened. Maar is gewoon tof dat als er zo'n uitspraken gedaan worden er toch iets of wat bewijs is. Met al tuningkid zijn geblaat waar ook nooit iets van bewiizen van kwamen weet men hier anders niet meer wat te geloven.

                    Bij Opel zien ze het allessinds ook als hij getjoend geweest is'
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                      Mij maakt het ook niet uit wat jij beweerd hoor, ik heb er geen nadeel aan. ben geen tuner en mijn vwatuur is ook niet getjoened. Maar is gewoon tof dat als er zo'n uitspraken gedaan worden er toch iets of wat bewijs is. Met al tuningkid zijn geblaat waar ook nooit iets van bewiizen van kwamen weet men hier anders niet meer wat te geloven.

                      Bij Opel zien ze het allessinds ook als hij getjoend geweest is'
                      Kan ik ontkrachten, bij Opel zien ze het NIET Voor bewijs moet je maar met je Opel tot bij mij komen en erna bij de dealer
                      Last edited by ; 04/02/2016, 19:10.

                      Comment


                      • Ik heb geen opel, werk bij Opel. hzdden over het laatst eentje die gechipt was, (volgens eigenaar terug standaard) maar zagen het nog. Heb het erna wel niet meer gevolgd, kan het wel eens zan de mechanicien vragen die er mee bezig was.

                        En waar is 'bij mij'?
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Ik heb geen opel, werk bij Opel. hzdden over het laatst eentje die gechipt was, (volgens eigenaar terug standaard) maar zagen het nog. Heb het erna wel niet meer gevolgd, kan het wel eens zan de mechanicien vragen die er mee bezig was.

                          En waar is 'bij mij'?
                          Helaas ben ik al geruime tijd niet meer actief in België, ik zit in Duitsland, maar volg deze topics op de voet. Het is niet te geloven hoe Belgische tuners er met hun schoenen naar gooien en er nog mee wegkomen ook... Opel kan het NIET zien tenzij ze een proefrit doen en een logfile maken tijdens de proefrit, bij Opel is nog geen sprake van checksum, CVN en flashcounter check. Heb al klanten gehad uit België met EGR problemen op de 1.7CDTI (gekend probleem) die ook MET tuning gewoon garantie kregen.
                          Nog meer zelfs: de nieuwste Opel update files bevatten "truken" die tuners gebruiken om de EGR "minder" van dienste te laten zijn... Laat maar sijpelen wat dit wil zeggen...

                          Comment


                          • Apec bestaat toch nog steeds?

                            Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Apec bestaat toch nog steeds?

                              Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Apec bestaat toch nog steeds?

                                Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
                                Zitten die nu in Duitsland?
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Apec bestaat nog, die zitten in Deinze en zij houden zich niet bezig met praatjes maken op een forum.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk Berichten
                                    Exact... Idem bij de N20 hoor, ook issues mee... helaas. En indien getuned = fout van de tuner
                                    In se zijn de motoren gewoon niet betrouwbaar genoeg moet eigenlijk het eerste echt betrouwbaar downsize turbo benzine blok nog tegenkomen... misschien de nieuwste TSI's?
                                    Bij die BMW motoren zit de distributieketting mee in de motor, als er even geen smering is loopt de distributie in de soep en is de schade dusdanig dat het goedkoper is voor de constructeur om een nieuw blok te plaatsen dan het te herstellen. Wat ook niet helpt, is dat ze tegenwoordig met een "on-demand oil pump" werken, die door een ingenieus tandwiel wordt aangeschakeld enkel op de momenten dat het nodig is. Als dat systeem even faalt is je motor er dus aan, en als je op die moment geen garantie of coulance hebt, om welke reden dan ook ..

                                    voor de rest wil ik hier niemand ontraden om te chippen hoor

                                    Comment


                                    • Zoals Diabolic zegt... Wij houden ons afzijdig van fora en zijn zeker de laatste om onze collega's de duivel aan te doen. Ons landje is al zo klein, laat ons gewoon ons werk doen en overeen komen.

                                      Comment


                                      • Met een dubbelaccount werken is inderdaad vals spelen. Spijtig, want ik vond het net wel interessant worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                                          Zoals Diabolic zegt... Wij houden ons afzijdig van fora en zijn zeker de laatste om onze collega's de duivel aan te doen. Ons landje is al zo klein, laat ons gewoon ons werk doen en overeen komen.

                                          En toch zit je hier.
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                          Comment

                                          Working...
                                          X