Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenBij VAG kunnen ze blijkbaar weten ze hoeveel keer de wagen (via OBD) geflashed werd, dus als ze de wagenhistoriek bij de hand nemen en zien dat er bv 2 updates doorgevoerd werden, maar de wagen is 3x geflashed ruiken ze onraad.
Bij BMW kunnen ze het bij de F-reeksen zien indien het paswoord 'gekraakt' zou zijn of niet heb ik gehoord, maar technisch gezien met de full back-up is het gewoon onzichtbaar. Veel hangt blijkbaar af van de kunde van de dealer hebben we al gemerkt. Maar sowieso ALLE logs zijn weg, dus geen gegevens meer van de tuning zelf. Datum wordt teruggeschroefd, ... het is dan ook een back-up.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenLos daarvan, is het idd frappant dat een motor gewoon in de soep draait bij zo'n lage kilometerstand. Er worden allerlei technologien toegepast om de uitstoot naar beneden te krijgen en toch nog deftige prestaties te leveren, zoals variabele kleppentiming, kleine cilinderinhoud, turbo, een automaat die in D stand altijd een zo hoog mogelijke versnelling kiest om toch maar niet te veel toeren te maken... en voor de rest wordt er wel eens bespaard op kwaliteit om de winstmarge zo hoog mogelijk te houden. 'built to last' is niet meer van toepassing tegenwoordig, wel hoge verkoopsaantallen en marges.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenTuningkid is back.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk BerichtenWaarom, omdat ik zeg wat er aan hand is?
Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk BerichtenOf jij bent te duur, of je concurrenten zijn te duur, of je concurrenten zijn je te slim af met lagere kosten
Was jij het niet die aan te telefoon hang met aan andere grote tuner om prijsafspraken te maken? Want ja, er zijn maar 2 grote tuners in België, en 't is allemaal in Willebroek te doen... :grootheidswaanzin:lijkt/leek zo'n typische tuningkid post.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenVooral om deze post
Als ge dan beschuldigingen uit, toon dan ook liefst bewijzen.lijkt/leek zo'n typische tuningkid post.
Ik ben overigens niet contra tuning, wel contra het constante gesjoemel en zogenaamde prijsafspraken
Comment
-
Tjiens: http://www.dvxperformance.be/stage/a...39/30-tdi-v6/1 een andere tuner haalt maar max 320Pk, en hier zien we 349Pk... tzal wel aan mij liggen... DVX tuned verdomme goed!
Comment
-
Mij maakt het ook niet uit wat jij beweerd hoor, ik heb er geen nadeel aan.ben geen tuner en mijn vwatuur is ook niet getjoened. Maar is gewoon tof dat als er zo'n uitspraken gedaan worden er toch iets of wat bewijs is. Met al tuningkid zijn geblaat waar ook nooit iets van bewiizen van kwamen weet men hier anders niet meer wat te geloven.
Bij Opel zien ze het allessinds ook als hij getjoend geweest is'2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenMij maakt het ook niet uit wat jij beweerd hoor, ik heb er geen nadeel aan.ben geen tuner en mijn vwatuur is ook niet getjoened. Maar is gewoon tof dat als er zo'n uitspraken gedaan worden er toch iets of wat bewijs is. Met al tuningkid zijn geblaat waar ook nooit iets van bewiizen van kwamen weet men hier anders niet meer wat te geloven.
Bij Opel zien ze het allessinds ook als hij getjoend geweest is'Voor bewijs moet je maar met je Opel tot bij mij komen en erna bij de dealer
Comment
-
Ik heb geen opel, werk bij Opel.hzdden over het laatst eentje die gechipt was, (volgens eigenaar terug standaard) maar zagen het nog. Heb het erna wel niet meer gevolgd, kan het wel eens zan de mechanicien vragen die er mee bezig was.
En waar is 'bij mij'?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIk heb geen opel, werk bij Opel.hzdden over het laatst eentje die gechipt was, (volgens eigenaar terug standaard) maar zagen het nog. Heb het erna wel niet meer gevolgd, kan het wel eens zan de mechanicien vragen die er mee bezig was.
En waar is 'bij mij'?
Nog meer zelfs: de nieuwste Opel update files bevatten "truken" die tuners gebruiken om de EGR "minder" van dienste te laten zijn... Laat maar sijpelen wat dit wil zeggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenApec bestaat toch nog steeds?
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met TapatalkToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenApec bestaat toch nog steeds?
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalkden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk BerichtenExact... Idem bij de N20 hoor, ook issues mee... helaas. En indien getuned = fout van de tunermoet eigenlijk het eerste echt betrouwbaar downsize turbo benzine blok nog tegenkomen... misschien de nieuwste TSI's?
Bij die BMW motoren zit de distributieketting mee in de motor, als er even geen smering is loopt de distributie in de soep en is de schade dusdanig dat het goedkoper is voor de constructeur om een nieuw blok te plaatsen dan het te herstellen. Wat ook niet helpt, is dat ze tegenwoordig met een "on-demand oil pump" werken, die door een ingenieus tandwiel wordt aangeschakeld enkel op de momenten dat het nodig is. Als dat systeem even faalt is je motor er dus aan, en als je op die moment geen garantie of coulance hebt, om welke reden dan ook ..
voor de rest wil ik hier niemand ontraden om te chippen hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenZoals Diabolic zegt... Wij houden ons afzijdig van fora en zijn zeker de laatste om onze collega's de duivel aan te doen. Ons landje is al zo klein, laat ons gewoon ons werk doen en overeen komen.
En toch zit je hier.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
Comment