Oorspronkelijk geplaatst door ReV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDit topic heet: "Het grote chiptuning topic". 99% van de tuningvragen en dergelijke, gaan hier over de Pk's en koppelwaarden verhogen.
Ik weet wel, mijn vorige BMW (E91) had (bij de nieuwe eigenaar) op een gegeven moment een defecte ECU. Wagen startte op een keer simpelweg niet meer. ECU bleek stuk te zijn gegaan door waterinsijpeling. Kosten nieuwe ECU, inclusief werkuren enzomeer was 3.800 euro! Maar, de wagen was altijd dealeronderhouden (bij mij als eerste eigenaar, en bij hem ook) en nooit was er geklooid geweest aan de ECU. Gevolg: alle kosten werden door BMW gedekt, ook al was de wagen al 2 jaar buiten garantie (4 jaar oud)! Ik ben er vrij zeker van dat die ooit gechipt was of nog zou zijn, of er duidelijk sporen waren dat die ECU ooit open gemaakt was geweest. Je had die 3.800 euro mooi uit eigen zak mogen betalen.
Ik herhaal het nog eens. Want sommigen blijven hier tot in den treure maar doordrammen dat ik tegen chiptuning zou zijn enzomeer, wat helemaal niet zo is. Ik geef gewoon mee dat dat chippen niet allemaal rozengeur en maneschijn is, iets wat door velen zo wel wordt voorgesteld. Daar zijn een pak risico's aan verbonden. Geef je gewoon één of meer van die risico's mee, dan word je door een bepaalde groep verscheten voor moraalridder, anti tuning,... enz... . Iedereen doet wat 'm wilt met zijn centen hé, ook al dopeer je die 116d met 115 Pk tot 300 Pk, mij interesseert dat geen bal hoor. Doe maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEuh je kan ECU's voor enkele honderden euro's kopen? 3800 is een belachelijk bedrag. Was er niet meer aan de hand?
Ik heb de mails nog in m'n mailbox zitten. 3.800 euro, kortsluiting in ECU. Misschien nog andere dingen stuk? Of hij loog, of BMW loog.
Comment
-
Heb bij m'n BMW GS een ABS-sturing defect gehad.
Plaatsen van origineel nieuwe sturing bij BMW zou bijna 2000 euro kosten.
Mijn technieker heeft een tweedehands sturing gezocht en gevonden in Duitsland.
Geplaatst met de garantie dat hij een nieuwe zou zoeken, moest deze niet werken.
Kostprijs : 250 euro. Probleem was opgelost.
Dikke fooi gegeven, verdiend is verdiend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEuh je kan ECU's voor enkele honderden euro's kopen? 3800 is een belachelijk bedrag. Was er niet meer aan de hand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenIs wel een premium ECU hé, is geen van Kia of Opel ofzo.
Netjes gestolen door oostblokkers?
Comment
-
Bij Leebmann heb ik een ECU voor een N47 (318d) gevonden voor 1.261,39 euro.
Comment
-
Het balanceren van je motorblok valt dus ook onder tuning? Kleppen polieren en gelijk zetten van gewicht. Want als alles goed gedaan is draait je motor beter en genereert hij ook meer vermogen. Nada electronica komt daar aan te pas.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenNieuwe ecu bij Renault voor mijn Megane was een 400 euro...
Normaal gezien spreek je in het algemeen makkelijk over 1300 euro voor een nieuwe ECU indien je deze bij een officiële dealer zou bestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenHet balanceren van je motorblok valt dus ook onder tuning? Kleppen polieren en gelijk zetten van gewicht. Want als alles goed gedaan is draait je motor beter en genereert hij ook meer vermogen. Nada electronica komt daar aan te pas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenJa ma Dixie gij hebt connecties hé bij Renault, da telt ni
Normaal gezien spreek je in het algemeen makkelijk over 1300 euro voor een nieuwe ECU indien je deze bij een officiële dealer zou bestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenVanaf wanneer zijn deze niet meer te tunen dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk herhaal het nog eens. Want sommigen blijven hier tot in den treure maar doordrammen dat ik tegen chiptuning zou zijn enzomeer, wat helemaal niet zo is. Ik geef gewoon mee dat dat chippen niet allemaal rozengeur en maneschijn is, iets wat door velen zo wel wordt voorgesteld. Daar zijn een pak risico's aan verbonden. Geef je gewoon één of meer van die risico's mee, dan word je door een bepaalde groep verscheten voor moraalridder, anti tuning,... enz... . Iedereen doet wat 'm wilt met zijn centen hé, ook al dopeer je die 116d met 115 Pk tot 300 Pk, mij interesseert dat geen bal hoor. Doe maar.
Ik heb het gevoel dat dat al ferm geminderd is tegen over een paar jaar geleden, nie?
In ieder geval, ik ben wel voorstander van een lichte chiptuning op maat van 20 a 30pk ofzo. Alleja, voorstander. Ik begrijp dat mensen het doen. Wij hebben hetzelfde gedaan met de mini omdat dat blokje gedowntuned was door bmw zelf.
114ikes met inneens een vermogen x2 aangezien dat "hetzelfde" blok is als een 18i of 20i of hoe het ook was, daar geloof ik niet zo veel vanBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichtenzolang je geen inlaatkanalen uitfreest zal dat wel mogen zeker ?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenErgens rond 03/2015. Als je die software hebt kan je hem niet tunen. Je verandert 1bit en de wagen start niet meer. Terug origineel zetten en opgelost. Ze zin ermee bezig, maar strategie speelt ook een rol wanneer ze dit vrijgeven.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenHoly smoke, mijne is van begin april 2015, productiedatum eind maart
Comment
Comment