Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Ik zou de meerprijs niet geven, bij dvx/br zal je al een goede mapping krijgen.
    Voila of nog beter voor een powerbox gaan .

    Comment


    • Ben er zeker van dat je voor deze prijs ook bij dvx uw wagen een paar weken langer mag laten staan.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Olicarlover Bekijk Berichten
        @geert dvx
        Bedankt voor je antwoord
        Ik bedoelde inderdaad het ontwikkelen en perfectioneren van de map.
        Ze hebben de tuning op hun eigen mini f56jcw maanden verbeterd.

        Ze mappen natuurlijk tientallen wagens per jaar voor klanten met hun software.

        Ze vragen een 1150 euro voor mijn wagen (mini f56 handbak)

        Nu ik vraag me af of deze tunes zoveel beter zouden zijn dan van de betere tuners in belgie omdat ze echt veel tijd hebben gestoken in het ontwikkelen van de tuning?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Als ik heel eerlijk mag zijn: ik ben niet het type dat gaat zeggen dat wij de beste zijn. Wij doen gewoon ons best en laat de klanten daar over oordelen.
        Alles kan beter.
        Davy, mijn collega en de persoon die de software maakt, is nooit tevreden van wat hij doet.
        Onze files van de GTi's bevoorbeeld zijn heden helemaal anders dan hoe we het enkele jaren geleden deden. (dus nu kan ik zeggen dat we hier jaren aan ontwikkeld hebben...)

        Dus ja, wat is nu het beste?

        Bij ons zijn de prijzen lager omdat hier in dit belgenlandje iedere tuner met prijzen begint te smijten en het niet anders meer kan (goed voor u). Maar dit wil niet zeggen dat wij (en dan spreek ik enkel over ons, de rest weet ik niet) minder ons best gaan doen.
        Ik heb wel ooit een mail gekregen van een tuner die zei dat tunen even makkelijk is als de was te doen waar ik dan weer niet akkoord mee ben, dan weet je al hoe laat het is.

        Comment


        • Ok dat is duidelijk. Bedankt voor de eerlijke uitleg. Hoe verhoudt een jb4 box zich tov een tune op maat? Ik zag dat het wel nog maar een beta versie is op de b48 motor..


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Bij BMS is er veel beta rij al 2j met jb4 op mijn n55. Zeer tevreden van. Doet met de wagen wat tuners hier in BE niet kunnen

            Btw Geert het is de 190pk quattro geworden. Levering april/mei dan 3000km inrijden en dan 320pk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten

              Btw Geert het is de 190pk quattro geworden. Levering april/mei dan 3000km inrijden en dan 320pk
              Er rijst mij altijd de zelfde verontrusting als ik dit lees : kunnen de onderdelen die af-fabriek voorzien zijn deze krachten wel aan. We spreken hier over een bijna verdubbeling van de krachten. Daarmee wil ik de upgrade zeker niet afbreken. Weinig geld voor veel pk. De droom van elke tuner denk ik dan . Maar zelf zou ik voor geen meter gerust zijn. Misschien wel onterecht... Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Er rijst mij altijd de zelfde verontrusting als ik dit lees : kunnen de onderdelen die af-fabriek voorzien zijn deze krachten wel aan. We spreken hier over een bijna verdubbeling van de krachten. Daarmee wil ik de upgrade zeker niet afbreken. Weinig geld voor veel pk. De droom van elke tuner denk ik dan . Maar zelf zou ik voor geen meter gerust zijn. Misschien wel onterecht... Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
                Als dat fabrieks af een gedowntunede wagen is kan dat geen kwaad en krijg je de gechipte waardes van de niet begrensde versie + minder co en verzekering.
                Een win win situatie.
                Er zijn nog wagens op de markt waar je met een chip alleen +100pk krijgt.
                Last edited by ; 28/02/2016, 11:53.

                Comment


                • Mijn vrouw haar 116i oa

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                    Mijn vrouw haar 116i oa
                    daar zal wel geen 130pk verschil op zitten
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      daar zal wel geen 130pk verschil op zitten
                      Van 136 naar 220 peejkaa

                      De 114i van 102 naar 220 peejkaa

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Van 136 naar 220 peejkaa

                        De 114i van 102 naar 220 peejkaa
                        LOL
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
                          Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Wel oppassen met je uitspraken, want sommigen durven je al snel anti-tuning noemen als je zoiets zegt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                            Bij BMS is er veel beta rij al 2j met jb4 op mijn n55. Zeer tevreden van. Doet met de wagen wat tuners hier in BE niet kunnen

                            Btw Geert het is de 190pk quattro geworden. Levering april/mei dan 3000km inrijden en dan 320pk
                            Correctie. Bij ons is het 330 pk ;-)

                            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Er rijst mij altijd de zelfde verontrusting als ik dit lees : kunnen de onderdelen die af-fabriek voorzien zijn deze krachten wel aan. We spreken hier over een bijna verdubbeling van de krachten. Daarmee wil ik de upgrade zeker niet afbreken. Weinig geld voor veel pk. De droom van elke tuner denk ik dan . Maar zelf zou ik voor geen meter gerust zijn. Misschien wel onterecht... Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
                            De quattro die hij neemt is een begrensde 272 pk motor. Dus we spreken van 58 pk wat nog meevalt he.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Wel oppassen met je uitspraken, want sommigen durven je al snel anti-tuning noemen als je zoiets zegt.
                              Dat is niks nieuws e jakkel. En jij bent hun woordvoerder ;-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                Dat is niks nieuws e jakkel. En jij bent hun woordvoerder ;-)
                                In het land der blinden...
                                Mijn Skoda

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                  Dat is niks nieuws e jakkel. En jij bent hun woordvoerder ;-)
                                  Helemaal niet. En bedenkingen hebben bij bepaalde dingen is iets anders dan tegen iets zijn hé.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

                                    De quattro die hij neemt is een begrensde 272 pk motor. Dus we spreken van 58 pk wat nog meevalt he.
                                    voila dan zou ik het ook doen
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      De 114i van 102 naar 220 peejkaa
                                      114i = 118i = 170pk dus het verschil is eigenlijk zo gigantisch niet.

                                      Comment


                                      • Ja moest ik overtuigd zijn dat mijn vrouw haar 116i = 118i zou ik dat nog overwegen maar dat zal zeker niet zo zijn. (Toch niet 100%)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                          Ja moest ik overtuigd zijn dat mijn vrouw haar 116i = 118i zou ik dat nog overwegen maar dat zal zeker niet zo zijn. (Toch niet 100%)
                                          Toch wel hoor . Dit is niet altijd het geval zoals bv de 316/318d en de 320d, maar bij de 114/16/18i is het blok volledig hetzelfde, enkel de software is anders.

                                          Moet maar eens op onze FB pagina kijken, we tunen elke dag wel 2 of 3 van die motoren en tot op heden bijna 0% return.
                                          Last edited by ; 28/02/2016, 17:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X