Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Had interox geen link of iets dat bv bij de 3 serie een 320i en 328i er al verschillen waren in onderdelen terwijl deze volgens sommige "1 op 1" dezelfde zijn?
    Geen idee of het dezelfde link is maar, dit is redelijk juist http://www.f30driver.com/forum/showthread.php?t=966132
    Met vergelijking van de onderdeelnummers incl; Enkel de pistons zijn anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
      Geen idee of het dezelfde link is maar, dit is redelijk juist http://www.f30driver.com/forum/showthread.php?t=966132
      Met vergelijking van de onderdeelnummers incl; Enkel de pistons zijn anders.
      Forged piston heads voor de 28i.

Comment

• Ik rij toch liever rond met de 312mm schijven van een 118i dan met de 284mm schijven van een 114i met 220 pk.
        Vergeet niet dat 90% op stock remblokken blijft rijden.

Comment

• Iemand ervaring met het chippen van een Volvo D4 2liter versie , 181/190pk?
          Mijn nonkel wil dit doen op zijn auto.
          Vroeger heb ik dit zelf ook nog laten doen en vond ik terug wat het maximum koppel was dat een specifieke versnellingsbak aankon.
          Maar van de nieuwe 8traps automaat kan ik dat niet terugvinden.
          Er is het maximum dat een constructeur opgeeft wat een bak aankan. Het zou de bedoeling zijn om daaronder te gaan zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
            Ik rij toch liever rond met de 312mm schijven van een 118i dan met de 284mm schijven van een 114i met 220 pk.
            Vergeet niet dat 90% op stock remblokken blijft rijden.
            Dat speelt hier allemaal geen rol jong. Als het maar goed sleurt, dat remmen is toch voor achteraf
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Stoere chippers remmen op de motor!

Comment

• Valt allemaal wel mee. Remmen zijn op elke moderne auto ruim bemeten (wat ooit anders was, zeker bij BMW). De remmen zullen misschien wat sneller verslijten maar voor straatgebruik zullen ze nog altijd voldoende zijn. Het is nu niet dat 284mm remmen ondermaats klein zijn hé. Als je ziet hoe men de gewenste grootte berekend van uit BMW zelf. Is net hetzelfde als met de motor die gechipt wordt, er zijn marges. Bij remmen kennen meeste mensen die gewoon minder.
                Akkoord, de 118i zal beter remmen dan de 114i, maar het is niet dat de 114i een zeepkist wordt met fietsremmen

Edit: link van die 284 mm ? ik vind ze niet terug hoor.
                Achteraan hebben de 114i en de 118i DEZELFDE remmen (290mm)?

118i:
                300mm vooraan, 290mm achteraan

114i
                284mm vooraan, 290mm achteraan (zelfde als 118i, zie code)
                Last edited by CaliforniaDream; 03/03/2016, 10:59.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Er zijn mooie prestatiewinsten te halen, maar waarom zou je eig geen 118i kopen ipv een 114i (of in F20 LCI termen: 120i ipv een 3-pitter 116i). Er is uiteraard een prijsverschil maar dan heb je tenminste wel garantie/coulance als er iets misgaat, ook buiten de garantieperiode (heb het zelf paar weken meegemaakt, motor kapot net buiten garantie, normaal 10000 euro kosten maar bmw komt er volledig in tussen - buiten de vloeistoffen).
                  Er zijn meerdere hardwarematige verschillen tussen de lichte en zwaardere versies:
                  - turbo
                  - pistons
                  - uitlaat
                  - remmen

Plus dan nog het feit dat je niet in orde bent qua inschrijving en verzekering.

Comment

• Ik zie dat er inderdaad een verschil in die remmen zit maar wat voor impact heeft dat verschil?
                    Een auto zal aan 120 per uur dan wel geen 30 meter langere remweg hebben bij een zelfde automodel met verschillende motor?

garantieperiode, verzekeringen,...
                    Ik kijk met een licht kritische blik naar chippen maar ik heb het in het verleden ook nog laten doen.
                    Vroeger met een brommerke als je dat ding liet vast lopen dan moest je eerst wat in het weekend gaan werken om nieuwe stukken te kunnen kopen.
                    Als het met een auto misgaat dan loop je inderdaad het risico van een volledig jaar te moeten gaan werken als je pech hebt.
                    En in het extreme geval als de verzekering bij een ongeval erop uitkomt dan kan je volledig je leven gaan betalen.
                    Maar dat weet je toch op voorhand?

Ik ben voorstander van een "europese" wetgeving op dat vlak.
                    In Nederland mag je een V8 inbouwen(of chippen) in je auto als je dat leuk vindt. Hetzelfde in Duitsland.
                    In belgië mag je niks.

Ooit heb ik me es laten wijsmaken dat een auto die goedgekeurd is in Nederland of Duitsland ook in België op de weg zou moeten mogen.
                    Daar zou je dan een rechtzaak kunnen van maken.

Vorige week nog met een flik gesproken die zijn Volvo ook had laten chippen.
                    Onder het mom van: Ze kunnen het toch niet zien.
                    Kheb enen getrakteerd en hem zijn gelijk gegeven

Comment

• Heeft er iemand een idee of het 2.0 TDci/150Pk motorblok van een Ford Focus hetzelfde blok is als in de mondeo 2.0 TDci 180/210Pk is???

Comment

• Met je auto te chippen gaat de massa ervan niet verhoogd worden. En sneller optrekken en hernemen hoeft niet noodzakelijk te resulteren in harder remmen. Over de remcapaciteiten van een gechipte wagen zou ik nu niet meteen wakker liggen. Of je zou op circuit moeten gaan knallen, dan is het misschien wel eens nuttig de remmerij aan te passen.

Comment

• Bmw biedt met de optionele M-remmen op de zwakste modellen de oplossing om je gechipt i'tje of d'tje goed te doen stoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Bmw biedt met de optionele M-remmen op de zwakste modellen de oplossing om je gechipt i'tje of d'tje goed te doen stoppen
                            Oké, tijd om m'n N47 kletterend ding zwaar te gaan chippen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ben je zeker dat je niet wil investeren in zo een zitmatje voor over je belabberde zetels?

Comment

Die remmen doen hun ding op mijn ongechipte 118d. Ze gaan vooral lang mee. Ik heb nu 99k erop zitten en volgens de computer gaan ze vooraan nog 60k en achteraan nog 15 mee. Ik ga de investering nog terug verdienen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Ben je zeker dat je niet wil investeren in zo een zitmatje voor over je belabberde zetels?
                                  Ja misschien wel, want die skai zetels beginnen al fameus te blinken.

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  Die remmen doen hun ding op mijn ongechipte 118d. Ze gaan vooral lang mee. Ik heb nu 99k erop zitten en volgens de computer gaan ze vooraan nog 60k en achteraan nog 15 mee. Ik ga de investering nog terug verdienen
                                  Voilà, en nog een dubbele pijp erop en je rijdt met een echte M!!

Comment

Dubbele pijp zit er al lang op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Dubbele pijp zit er al lang op
                                      Allright!!

Comment

Ja misschien wel, want die skai zetels beginnen al fameus te blinken.

Wat met een fake dubbele pijp zoals de uwe ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Wat met een fake dubbele pijp zoals de uwe ?
                                          Hey gast, wat traag van begrip ofzo? Awel, ik rij met een echte M hé, heb je dat nu nog altijd niet door??

Comment

Working...
                                          X