Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie Geert!

Het is zoals je zegt een heel persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik voel dat de Cupra wel wat meer aankan voorzien van een goede band.

Wat zou je persoonlijk zelf aanraden op de Cupra? Stage 1 of stage 2? (beiden inclusief DSG aanpassing)
    Indien Stage 2 welke aanpassingen/onderdelen zou je dan gebruiken?
    de aanpassingen en zo kunnen we per mail in detail uitleggen.
    Stage 1 of stage 2 is een persoonlijke keuze. Het makkelijkste voor ons en de meeste return voor u ifv de prijs is een stage 1.
    Maar zoals je weet maakt het ons niet uit welke stage je neemt. Vandaag zijn we aan dezelfde blok bezig met iets leuks op. Laat de uitdagingen maar komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Geert blijft mijn favoriete chipper!
    Ist echt? Niet te veel zeggen of ik krijg een dikke nek.
    Last edited by Geert DVX; 08/04/2016, 16:18.

Comment

• Hahahaha

Ok is goed Geert, ik zal jullie via een mailtje sturen voor de aanpassingen.

Nu maak je ons wel nieuwschierig wat jullie aan het blok aan het doen zijn

Comment

• Hmm tempting!

Comment

Hey mannen, het kriebelt serieus om de Cupra te laten mappen. Dit zou ik laten doen door de mannen van DVX.

De grootste twijfel is om hem ofwel stage 1 te laten doen met DSG remap of toch de stage 2 met DSG remap te opteren.
          Aan stage 2 hangt natuurlijk een ander prijskaartje, het resultaat scheelt een kleine 20pk.
          Grootste voordeel voor mij van stage 2 is voor mij het extra geluid, daar een Cupra standaard een stofzuiger geluid heeft
          Heeft het voor de rest nog voordelen? Beter voor de motor? (in en uitlaat worden veranderd, meer 'ademruimte'?)
          Hier een review van een stage 2 cupra r DSG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten

Ist echt? Niet te veel zeggen of ik krijg een dikke nek.
            Tuurlijk, heb ik toch nog al gezegd? Geen arrogantie en zever, en rechtuit, zo moet het. Maar je blijft uiteraard wel een commerçant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Dimi Bekijk Berichten
              Hier een review van een stage 2 cupra r DSG
              http://www.autoweek.nl/autoreview/39...-tsi-cupra-280
              Inderdaad dat is dezelfde persoon als die in mijn link
              Is er dus uitermate tevreden over

Comment

Inderdaad dat is dezelfde persoon als die in mijn link
                Is er dus uitermate tevreden over
                Haalt ook wel het probleem van grip aan. Niet zo uitgebreid, maar toch ...
                Verder kan 365pk niets anders dan fun zijn hé

Comment

• Grip in het nat is natuurlijk hopeloos, maar dat had mijn VI GTI met 210pk ook al

365pk? Lol denk dat je het artikel nog eens goed moet lezen, draait net geen 400pk

Comment

Grip in het nat is natuurlijk hopeloos, maar dat had mijn VI GTI met 210pk ook al

365pk? Lol denk dat je het artikel nog eens goed moet lezen, draait net geen 400pk
                    Had het wel gelezen dat hij 395pk had. Maar stage 1 bij dvx is 365pk. Daar doelde ik op.

Comment

• Inderdaad, al gaan ze daar normaal vlotjes over met een resultaat tussen de 370 en 380pk meestal.
                      Contact is gelegd met Geert we zullen zien wat eruit komt

Comment

• Iemand al ervaring met het chippen met een d4 fwd 190pk geartronic?
                        Vroeger een d5 gehad met een berg koppel en precies is zo een d4 niet echt in een stage 2 te krijgen.
                        Polestar kan de reactie van de automaat versnellen maar doen ze niet op een belgische auto spijtig genoeg.

Comment

• Ik ken wel iemand met een huidig model s60 2.4 d5 en die heeft nu bijna 500koppel en net geen 240pk maar dat is nu niet te vergelijken alleen ja veel wielspin op de lage versnellingen . Welke volvo heb jij?

Stage 2 zal wel dpf off zijn alleen doen ze dat niet rap op de euro 5 normen tenzij je er achter vraagt ..
                          Last edited by ; 09/04/2016, 21:14.

Comment

• Geraak je nu effectief nog door keuring met een DPF delete bij EURO5?
                            Heb al op andere fora gelezen van wel, maar 't is blijkbaar geen zekerheid zoals een EURO4?
                            Heb nu nog geen last van de DPF op de D5, maar als die op termijn moet vervangen worden, dan liever leegstampen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Geraak je nu effectief nog door keuring met een DPF delete bij EURO5?
                              Heb al op andere fora gelezen van wel, maar 't is blijkbaar geen zekerheid zoals een EURO4?
                              Heb nu nog geen last van de DPF op de D5, maar als die op termijn moet vervangen worden, dan liever leegstampen.
                              Jot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Ik ken wel iemand met een huidig model s60 2.4 d5 en die heeft nu bijna 500koppel en net geen 240pk maar dat is nu niet te vergelijken alleen ja veel wielspin op de lage versnellingen . Welke volvo heb jij?

Stage 2 zal wel dpf off zijn alleen doen ze dat niet rap op de euro 5 normen tenzij je er achter vraagt ..
                                Heb nog pak meer pk en koppel op C30 D5,bijna niks van wielspin ,ook niet in lage versnelling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                                  Jot
                                  Zijde serieus of aan't lachen?

Comment

Zijde serieus of aan't lachen?
                                    Nee.. over die zaken ben ik altijd serieus

Comment

Geraak je nu effectief nog door keuring met een DPF delete bij EURO5?Heb al op andere fora gelezen van wel, maar 't is blijkbaar geen zekerheid zoals een EURO4?Heb nu nog geen last van de DPF op de D5, maar als die op termijn moet vervangen worden, dan liever leegstampen.
                                      Dvx heeft er al genoeg leeg gemaakt in een euro5, maar wss zijn er nog niet veel gekeurd geweest. Anders op het autokerkhof een dpf kopen, leeg maken, je volle dpf er mooi vanonder halen, mooi opbergen, lege eronder hangen en zien bij keuring. Geraak je er niet door, hang je de volle er terug onder. Nadeel: omslachtig en was redelijk duur ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                        Dvx heeft er al genoeg leeg gemaakt in een euro5, maar wss zijn er nog niet veel gekeurd geweest. Anders op het autokerkhof een dpf kopen, leeg maken, je volle dpf er mooi vanonder halen, mooi opbergen, lege eronder hangen en zien bij keuring. Geraak je er niet door, hang je de volle er terug onder. Nadeel: omslachtig en was redelijk duur ;-)
                                        Ge kunt die der ni zomaar insteken.. als ge die verwijderd moet ge al serieus kloppen en volgens mij moet ge echt ne krak zijn om da terug perfect te maken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yeanke Bekijk Berichten
                                          Ge kunt die der ni zomaar insteken.. als ge die verwijderd moet ge al serieus kloppen en volgens mij moet ge echt ne krak zijn om da terug perfect te maken..
                                          Om de dpf te verwijderen slijpen ze hem in twee, halen hem leeg en lassen hem terug toe. Lastig werk is dit niet, enkel heel slecht voor de gezondheid.

Comment

Working...
                                          X