Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    ..., m'n type staat er niet eens tussen.
    goeie voorzet, nu zien wie dit binnenkopt

Comment

Is volvotune het meest aan te raden?
      Hun zoekfunctie voor een wagen te zoeken trekt wel op niet veel, m'n type staat er niet eens tussen.
      Rica Engineering

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
        Rica Engineering
        Hmm, 245pk en 500Nm. En €700 kost. Wel duur voor een DPF delete, €545.

DVX geeft 240pk en 490Nm, voor €750.
        Vind wel geen DPF delete terug bij hen.

Comment

Is volvotune het meest aan te raden?
          Hun zoekfunctie voor een wagen te zoeken trekt wel op niet veel, m'n type staat er niet eens tussen.
          Is sponsor op volvoforum en wordt daar telkens vol lof over gesproken.
          Ik heb mijn distributieriem laten doen bij volvoservice (volvotune en volvoservice zijn twee kerels die samen een loods huren en daar hun bedrijfje in hebben. de ene doet onderhouden en de andere doet chiptuning)

maar denk dat er betere bedrijven zijn in belgie
          Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

Hmm, 245pk en 500Nm. En €700 kost. Wel duur voor een DPF delete, €545.

DVX geeft 240pk en 490Nm, voor €750.
            Vind wel geen DPF delete terug bij hen.
            De D5 kunt ge ook een turbo-upgrade geven bij Rica

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
              De D5 kunt ge ook een turbo-upgrade geven bij Rica
              Lol, kan nu z'n vermogen al bijna niet kwijt
              Welke waardes krijgt die dan?

Comment

• zie net da uw blok origineel 205pk heeft ?

Bij de V50 is dit 180pk / 400Nm, indien ge bij rica de turbo upgrade icm chiptuning doet zit ge aan 253pk / 548Nm

Sharkperformance heeft zelfs nog stapje verder gegaan bij de D5
                254,3 Pk / 629Nm !!! ( http://forums.t5d5.org/topic/20460-t...to-the-limits/ )

Dus stel eens voor dat ge die mods doet icm grotere intercooler, turbo-upgrade etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                  zie net da uw blok origineel 205pk heeft ?

Bij de V50 is dit 180pk / 400Nm, indien ge bij rica de turbo upgrade icm chiptuning doet zit ge aan 253pk / 548Nm

Dus stel eens voor dat ge die mods doet icm grotere intercooler, turbo-upgrade etc...
                  630 nm op de vooras zonder sper.

Must be fun.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    630 nm op de vooras zonder sper.

Must be fun.
                    Exactly what I was thinking
                    Die 630Nm gaat echt teveel zijn denk ik.
                    Ale toch in het vertrekken.

Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                    zie net da uw blok origineel 205pk heeft ?

Klopt, heb 205pk en 420Nm.
                    Als ge die mods doet moet ge toch sowieso ook ophanging aanpassen en sper steken?
                    'K zeg het, vooras kan het stock vermogen nog maar net deftig aan zonder torque steer te hebben.

Comment

• 205pk/420nm is toch genoeg

Een DPF delete oke, maar andere aanpassingen zou ik laten voor wat het is.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Echt hé, en chippen mag niet
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          205pk/420nm is toch genoeg

Een DPF delete oke, maar andere aanpassingen zou ik laten voor wat het is.
                          Da's genoeg maar ge zijt altijd curieus naar dat beetje meer

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Echt hé, en chippen mag niet
                          Sorry kefkie, ik weet dat jij dat nooit van z'n leven zou doen

Comment

• Tja ik ben ook curieus als ik mijn chip, maar ik doe het gewoon niet. Meer dan genoeg
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Blijkbaar heeft APR wel al de 2016 ECU's gekraakt voor de TSI's heb ik gelezen. Zijn er intussen ook al Belgische tuners die dit kunnen?

edit: link bijgevoegd =>

http://www.golfmk7.com/forums/showpo...&postcount=105
                              BRP is intussen ook al mee zie ik

Bij de anderen is het precies nog radiostilte
                              2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Voor mijn type motor zijn ze nog niet mee precies. Daar zitten ze nog met oude waardes.
                                BMW X5 45e

Comment

• Voor EGR en DPF delete moet je wel het volgende weten.
                                  Lees dit is heel goed door, want ik schrijf dit dagelijks in mails, en vooral naar diegene die we niet kunnen doen:

Als je iemand vindt die beweert dat hij ALLE merken kan op vlak van DPF en EGR delete heb je te maken met iemand die werkt met een geautomatiseerd programma.
                                  Dit programma filtert automatische ALLE foutcodes weg.
                                  Lees goed: ALLE: dus ook deze mbt turbodruk etc.
                                  Wij vertikken het om met zoiets te werken omdat dit achteraf schadelijk kan zijn. je hebt over alle andere zaken geen controle mee.

Onze werkwijze: specifiek per type in de software tussen al die miljoenen bits en bytes de foutcodeS van EGR, regeneratie en DPF opzoeken en enkel deze foutcodes manipuleren.
                                  Dit is iets dat je enkel kan als je zelf kan programmeren en het is een hele tijdrovende job dat je na je uurtjes moet doen.
                                  Gezien dit zoveel tijd neemt en wij deze tijd zorgvuldig moeten verdelen, gaan wij dit natuurlijk eerst in de merken steken zoals VAG en BMW.

Vandaar dat wij DPF delete niet voor alle wagens aanbieden en dat we bij aanvragen soms na enkele dagen of weken antwoorden omdat we het dan moeten uitzoeken hebben.

Bij deze; let op wat je doet gezien de makkelijkste wijze veel gebruikt wordt en niet de veiligste wijze is.

Voor Volvo: ik zou naar Rica gaan. Zij richten zich meer op volvo dus dit merk zal bij hen prioriteit krijgen.
                                  Ralphke zijn volvo hebben we gedaan en is uiteindelijk gelukt, maar uiteraard is deze niet dezelfde als alle andere volvos.
                                  Dus als het om dezelfde gaat, met plezier, deze hebben we reeds onder loop genomen op vlak van DPF en EGR.
                                  Last edited by Geert DVX; 12/04/2016, 16:36.

Comment

• Duidelijk samengevat en mooi dat je toegeeft dat je voor Volvo iemand anders aanraad.

Comment

m'n type staat er niet eens tussen.
                                      Heb gelezen dat BR-performance boten doet..?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Voor mijn type motor zijn ze nog niet mee precies. Daar zitten ze nog met oude waardes.
                                        Hangt er vanaf welk type denk ik, er zijn er zoveel verschillende varianten van de 1.4 tsi, compressor/turbo, enkel turbo, met cilinderuitschakeling en zonder, dan nog verschillende vermogensversies ook (122/125/140/150/160,...)
                                        2.0 JTDm

Comment

• Kan je de roetfilter van mijn cupra verwijderen?

Comment

Working...
                                          X