Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is volvotune het meest aan te raden?
Hun zoekfunctie voor een wagen te zoeken trekt wel op niet veel, m'n type staat er niet eens tussen.
Is sponsor op volvoforum en wordt daar telkens vol lof over gesproken.
Ik heb mijn distributieriem laten doen bij volvoservice (volvotune en volvoservice zijn twee kerels die samen een loods huren en daar hun bedrijfje in hebben. de ene doet onderhouden en de andere doet chiptuning)
Dus stel eens voor dat ge die mods doet icm grotere intercooler, turbo-upgrade etc...
Klopt, heb 205pk en 420Nm.
Als ge die mods doet moet ge toch sowieso ook ophanging aanpassen en sper steken?
'K zeg het, vooras kan het stock vermogen nog maar net deftig aan zonder torque steer te hebben.
Voor EGR en DPF delete moet je wel het volgende weten.
Lees dit is heel goed door, want ik schrijf dit dagelijks in mails, en vooral naar diegene die we niet kunnen doen:
Als je iemand vindt die beweert dat hij ALLE merken kan op vlak van DPF en EGR delete heb je te maken met iemand die werkt met een geautomatiseerd programma.
Dit programma filtert automatische ALLE foutcodes weg.
Lees goed: ALLE: dus ook deze mbt turbodruk etc.
Wij vertikken het om met zoiets te werken omdat dit achteraf schadelijk kan zijn. je hebt over alle andere zaken geen controle mee.
Onze werkwijze: specifiek per type in de software tussen al die miljoenen bits en bytes de foutcodeS van EGR, regeneratie en DPF opzoeken en enkel deze foutcodes manipuleren.
Dit is iets dat je enkel kan als je zelf kan programmeren en het is een hele tijdrovende job dat je na je uurtjes moet doen.
Gezien dit zoveel tijd neemt en wij deze tijd zorgvuldig moeten verdelen, gaan wij dit natuurlijk eerst in de merken steken zoals VAG en BMW.
Vandaar dat wij DPF delete niet voor alle wagens aanbieden en dat we bij aanvragen soms na enkele dagen of weken antwoorden omdat we het dan moeten uitzoeken hebben.
Bij deze; let op wat je doet gezien de makkelijkste wijze veel gebruikt wordt en niet de veiligste wijze is.
Voor Volvo: ik zou naar Rica gaan. Zij richten zich meer op volvo dus dit merk zal bij hen prioriteit krijgen.
Ralphke zijn volvo hebben we gedaan en is uiteindelijk gelukt, maar uiteraard is deze niet dezelfde als alle andere volvos.
Dus als het om dezelfde gaat, met plezier, deze hebben we reeds onder loop genomen op vlak van DPF en EGR.
Voor mijn type motor zijn ze nog niet mee precies. Daar zitten ze nog met oude waardes.
Hangt er vanaf welk type denk ik, er zijn er zoveel verschillende varianten van de 1.4 tsi, compressor/turbo, enkel turbo, met cilinderuitschakeling en zonder, dan nog verschillende vermogensversies ook (122/125/140/150/160,...)
Comment