Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Yep, 't heeft lang geduurd maar ondertussen al een stuk of 10 gedaan met succes

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
      Yep, 't heeft lang geduurd maar ondertussen al een stuk of 10 gedaan met succes
      Kunnen jullie me trouwens uitleggen wat het verschil is tussen 'eco' en 'stage 1' voor m'n V70.
      Bij eco is het koppel exact hetzelfde als stage 1, echter zijn daar gewoon de pk's weggelaten. Is ook €100 cheaper.
      Uw pk's gaan toch ook wat omhoog als uw koppel verhoogt?
      En waarom is eco €100 goedkoper, terwijl dat toch ook een remap is?
      En 10% verbruikswinst, da's dan 0,75L / 100 km... Da's wel veel in m'n ogen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
        Kan je de roetfilter van mijn cupra verwijderen?
        yes!

        Eerst ene onderhangen en dan er terug onderuit halen
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

        Comment


        • vermogen = koppel x toeren x constante (dacht ik)

          Volgens mij gaan ze dus bij eco-tuning het koppel vroeger laten inkomen, waardoor je op lagere toeren kan rijden.
          Maar daardoor dus ook minder vermogen hebt.

          Of sla ik hier de bal nu compleet mis?
          Last edited by Ralphke; 13/04/2016, 14:54.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            vermogen = koppel x toeren x constante (dacht ik)

            Volgens mij gaan ze dus bij eco-tuning het koppel vroeger laten inkomen, waardoor je op lagere toeren kan rijden.
            Wat je spaart in brandstofverbruik ben je dan kwijt als je uw 2-massa vliegwiel moet laten vervangen ...
            Mss goed voor een automaat met koppelomvormer, alhoewel deze ook zwaarder belast zal worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              vermogen = koppel x toeren x constante (dacht ik)

              Volgens mij gaan ze dus bij eco-tuning het koppel vroeger laten inkomen, waardoor je op lagere toeren kan rijden.
              Maar daardoor dus ook minder vermogen hebt.

              Of sla ik hier de bal nu compleet mis?
              Hoe gaan ze m'n koppel nog vroeger laten opkomen, heb al max koppel bij 1500RPM
              Vliegwiel zal lachen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Hoe gaan ze m'n koppel nog vroeger laten opkomen, heb al max koppel bij 1500RPM
                Vliegwiel zal lachen
                ik heb me laten vertellen dat als jij de jouwe zo maakt, het allemaal binnen de marges is:

                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                  Hoe gaan ze m'n koppel nog vroeger laten opkomen, heb al max koppel bij 1500RPM
                  Vliegwiel zal lachen
                  Bij u zal er dan waarschijnlijk nog meer koppel vrijkomen aan die toeren.
                  Moet toch leuk zijn om overal op ralenti te kunnen rijden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    Bij u zal er dan waarschijnlijk nog meer koppel vrijkomen aan die toeren.
                    Moet toch leuk zijn om overal op ralenti te kunnen rijden.
                    Da is wel, blok is echt

                    Comment


                    • Turbo wat opdrijven.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • Volgens mij is een wagen ook het zuinigste als je op zijn koppelpiek gaat rijden.
                        In het dagelijks verkeer rijden de dieselrijders ergens rond de 1800-2000 toeren. (ik althans)
                        Dus moet het mogelijk zijn om uw curve zodanig te maken dat uw piek rond die toerentallen valt.
                        Zal ook iets gezonder zijn voor uw bima-vliegwiel.

                        Comment


                        • ik gok maar, tis een forum en daar mag het

                          met te tunen ga je de hardware van een motor niet veel kunnen veranderen, uw turbo begint pas te blazen vanaf x toeren, eens op dreef kun je die harder laten blazen, maar nooit eerder

                          mercedes diesels, toch de 651 en de 642 zijn bvb gewoon gebouwd op die superlage toeren en die zien daar ook niet vanaf

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik gok maar, tis een forum en daar mag het

                            met te tunen ga je de hardware van een motor niet veel kunnen veranderen, uw turbo begint pas te blazen vanaf x toeren, eens op dreef kun je die harder laten blazen, maar nooit eerder

                            mercedes diesels, toch de 651 en de 642 zijn bvb gewoon gebouwd op die superlage toeren en die zien daar ook niet vanaf
                            Je hebt gelijk. Die turbo gedraagt zich precies hetzelfde. Wat kan je dan wel opdrijven? Enkel de dieselpomp?
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Da is wel, blok is echt
                              Ik wil daar eens met meerijden met uw kanaalboot.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Ik wil daar eens met meerijden met uw kanaalboot.

                                Heb gehoord dat 'm dit weekend in het Albertkanaal ligt.




                                Nee, ik wil ook wel eens meerijden! Die Volvo van op 't werk bolt ook bangelijk comfy met die 5-cil is wel al enen van 15j oud en bijna 200k km op.

                                Comment


                                • Hmm komt goed uit, is dicht in de buurt dan
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Das ook nie de moeite om te chippen

                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Das ook nie de moeite om te chippen

                                      Lol

                                      Comment


                                      • Ik vind dit precies toch niet slecht +13% vermogen voor een atmo motor.
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Voor een atmo is dit inderdaad nice.
                                          Maar puur qua rijgevoel zou het aanpassen van gasrespons niet een gelijkaardig gevoel gegeven hebben?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X