Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Te veel gelaunched: sinds wanneer heeft dat invloed op uw garantie. Mag volgens mij niet.
    Vermoedelijk circuitgebruik: aan hun om het te bewijzen.

Bende zeikerds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      hmmh ik snap wat je zegt maar wat ik dacht is het volgende:
      De auto's gingen pas in deze modus als er inderdaad bepaalde omstandigheden voordeden. ESP uit en op een rollenbank (en waarschijnlijk een fluwelen rechtervoet?). Nu zou ik denken dat die sjoemelsoftware toch ooit eens toevallig moet opgeroepen zijn bij jullie, of niet?
      En hier zou ik bruno dan ook in tegenspreken. ALS je gewoon de ECU kunt uitlezen en alles kunt zien, zou dit toch al veel vroeger aan het licht gekomen zijn?

En tuurlijk lopen ze allemaal de kantjes er af, ik vraag me gewoon af als je de ECU's volledig nakijkt, of je dan zo niks kunt tegenkomen. Die software kan toch niet zichzelf wissen hé.
      Klopt.
      Maar dan ga ik even repliceren op wat Bruno zei en hij zo grappig vond:
      Hij zegt dat er geen verborgen mappen zijn.
      Het gaat over inactieve mappen, ongebruikte mappen. Deze komen voor in sommige software versies, ook al gaat het over dezelfde wagen.
      Als je als tuner alle begrenzingen en veiligheden weg schrijft, dan gaat zo een inactieve map vanzelf uitgeschakeld blijven. En als je dus zoveel wagens doet op een dag, dan wil je toch niet dat de klanten en verdelers u bellen met wagens dat in noodloop gaan. Dus schrijf je al die beveiligingen gewoon weg. Laat maar gaan die boel.
      Wij doen dit niet. Laat ze maar bellen (en ja hoor, dat gebeurt wel) dat hun wagen in noodloop gaat. Dan passen we het aan. Maar daar dient het voor.
      Bij deze verborgen (onopgemerkte) mappen was er een actie dat wanneer de dpf weggeschreven werd hij wel in actie kwam en dus alles reduceerde. (niet rechstreeks door de dpf-off, maar wel de gevolgen ervan. En eerlijk gezegd wordt het nu chinees voor mij, maar niet voor Davy.)
      Als je hier dus al jaren niet op let en er nooit mee geconfronteerd wordt omdat je toch alles uitschakelt, dan is het inderdaad lachwekkend om zoiets te horen. Want je bent een top tuner en weet alles beter dan een ander. "het is me nog nooit opgevallen, dus dat bestaat niet".

Ook zo bij die software. Als je het gewoon bent deze software elke dag tegen te komen, hoe kan je dan weten dat het een "sjoemelsoftware" is?
      Het gaat echt niet over een normale software waar je plots een rood bultje ziet in een TURBOmap hoor.
      Het rode dat je ooit op TV zag is wat wij aanpassen en niet origineel is vergeleken met de originele software.
      De zogenaamde sjoemelsoftware was een software met betere resultaten op een bepaalde plaats onder bepaalde omstandigheden etc.

Nu dat we weten hoe het in elkaar zit zijn we er nog niet volledig uit hoe ze dit geflikt hebben. Hiervoor dien je een ingenieur te zijn en helaas ben ik dit niet en heb ik een barman die de software maakt en te diep in het glas gekeken heeft.

Als je dit doorleest kan je alles teruglinken naar mijn uitleg wat het verschil is tussen werken met een zelfgemaakte file en deze finetunen of omslachtig van 0 beginnen en soms zaken vinden dat voor verbetering zorgen.

Ik denk dat de cirkel zo wel rond en duidelijk is, niet?
      Last edited by Geert DVX; 29/04/2016, 14:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Hiervoor dien je een ingenieur te zijn en helaas ben ik dit niet en heb ik een barman die de software maakt en te diep in het glas gekeken heeft.
        Lap, het was te denken he.
        Nu voel ik me wel zwaar in het zak gezet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Lap, het was te denken he.
          Nu voel ik me wel zwaar in het zak gezet!
          Nieuw topic openen genaamd "Het DVX schandaal", moord en brand schreeuwen en massaal refunds vragen.

Geen dank!

Comment

• €5000 schadevergoeding per klant!

Comment

• Sommige hun wagen kost zoveel niet!

Comment

€5000 schadevergoeding per klant!
                Ik zou meer vragen. Wij hebben al genoeg verzekering betaald en denk wel dat ik als crimineel dit via de verzekering kan regelen ;-)

Comment

• 10.000!!!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Wa ne zever hier.....ons moe is nog interessanter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                      Wa ne zever hier.....ons moe is nog interessanter
                      Aan jou de eer om iets interessant te vertellen.

Comment

Te veel gelaunched: sinds wanneer heeft dat invloed op uw garantie. Mag volgens mij niet.
                        Vermoedelijk circuitgebruik: aan hun om het te bewijzen.

Bende zeikerds.
                        eerst generatie nissan GTR35 => bij gebruik launch-control = bye bye garantie
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                          eerst generatie nissan GTR35 => bij gebruik launch-control = bye bye garantie
                          Bij Ferrari Enzo na 2x launch control => nieuwe versnellingsbak.

#swag

Comment

• Wtf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                              Wtf!
                              Ik meen me dat te herinneren uit een reportage van vroeger.

Bij een bmw E46 M3 met die DCT stond een enkele launch gelijk met 15 a 20.000 km slijtage....

Comment

• Dat zou dit toch duidelijk in de garantievoorwaarden moeten staan. (moest dit nog niet zo zijn)

Comment

• Een ferrari koppeling van die tijd sleet met 3 a 5% per launch control.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  BMW X5 45e

Comment

• Waarom steken ze het er op, als je het toch niet mag gebruiken?

Comment

• Voor stoer te doen op cafe zekr?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                        Wa ne zever hier.....ons moe is nog interessanter
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Aan jou de eer om iets interessant te vertellen.

Ik had al zo'n vermoeden dat het stil ging blijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Bij een bmw E46 M3 met die DCT stond een enkele launch gelijk met 15 a 20.000 km slijtage....
                                          E46 en DCT?
                                          Ik neem aan dat je SMG bedoelt
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X