Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hmmh ik snap wat je zegt maar wat ik dacht is het volgende:
De auto's gingen pas in deze modus als er inderdaad bepaalde omstandigheden voordeden. ESP uit en op een rollenbank (en waarschijnlijk een fluwelen rechtervoet?). Nu zou ik denken dat die sjoemelsoftware toch ooit eens toevallig moet opgeroepen zijn bij jullie, of niet?
En hier zou ik bruno dan ook in tegenspreken. ALS je gewoon de ECU kunt uitlezen en alles kunt zien, zou dit toch al veel vroeger aan het licht gekomen zijn?
En tuurlijk lopen ze allemaal de kantjes er af, ik vraag me gewoon af als je de ECU's volledig nakijkt, of je dan zo niks kunt tegenkomen. Die software kan toch niet zichzelf wissen hé.
Klopt.
Maar dan ga ik even repliceren op wat Bruno zei en hij zo grappig vond:
Hij zegt dat er geen verborgen mappen zijn.
Het gaat over inactieve mappen, ongebruikte mappen. Deze komen voor in sommige software versies, ook al gaat het over dezelfde wagen.
Als je als tuner alle begrenzingen en veiligheden weg schrijft, dan gaat zo een inactieve map vanzelf uitgeschakeld blijven. En als je dus zoveel wagens doet op een dag, dan wil je toch niet dat de klanten en verdelers u bellen met wagens dat in noodloop gaan. Dus schrijf je al die beveiligingen gewoon weg. Laat maar gaan die boel.
Wij doen dit niet. Laat ze maar bellen (en ja hoor, dat gebeurt wel) dat hun wagen in noodloop gaat. Dan passen we het aan. Maar daar dient het voor.
Bij deze verborgen (onopgemerkte) mappen was er een actie dat wanneer de dpf weggeschreven werd hij wel in actie kwam en dus alles reduceerde. (niet rechstreeks door de dpf-off, maar wel de gevolgen ervan. En eerlijk gezegd wordt het nu chinees voor mij, maar niet voor Davy.)
Als je hier dus al jaren niet op let en er nooit mee geconfronteerd wordt omdat je toch alles uitschakelt, dan is het inderdaad lachwekkend om zoiets te horen. Want je bent een top tuner en weet alles beter dan een ander. "het is me nog nooit opgevallen, dus dat bestaat niet".
Ook zo bij die software. Als je het gewoon bent deze software elke dag tegen te komen, hoe kan je dan weten dat het een "sjoemelsoftware" is?
Het gaat echt niet over een normale software waar je plots een rood bultje ziet in een TURBOmap hoor.
Het rode dat je ooit op TV zag is wat wij aanpassen en niet origineel is vergeleken met de originele software.
De zogenaamde sjoemelsoftware was een software met betere resultaten op een bepaalde plaats onder bepaalde omstandigheden etc.
Nu dat we weten hoe het in elkaar zit zijn we er nog niet volledig uit hoe ze dit geflikt hebben. Hiervoor dien je een ingenieur te zijn en helaas ben ik dit niet en heb ik een barman die de software maakt en te diep in het glas gekeken heeft.
Als je dit doorleest kan je alles teruglinken naar mijn uitleg wat het verschil is tussen werken met een zelfgemaakte file en deze finetunen of omslachtig van 0 beginnen en soms zaken vinden dat voor verbetering zorgen.
Ik denk dat de cirkel zo wel rond en duidelijk is, niet?
Comment