Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenMet die oude sequentiële automaatbakken als de SMG kon dat inderdaad meer kwaad dan met die nieuwe gerobotiseerde maar die bestonden nog niet in de tijd van de E46dus meer slijtagegevoelig.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Vraagje voor de rollenbankeigenaars of wie dit kan verklaren.
Nu het warmere weer eraan komt vind ik dat de swift sport boven de 15 graden minder goed presteert, nu dat is logisch, al is het wel een significant verschil dan bij 5 of 10 graden celsius.
De twingo RS en de mazda mx5 NB van vrienden die presteren dan weer beter boven de 15 graden. duidelijk meer koppel onderin.
Hoe is dit te verklaren?
Comment
-
Naar aanleiding van een discussie op een ander merkforum: gebeurt een dyno test met de motorkap open of dicht?
Met omgevingstemperaturen boven 25 gr. zoals nu zou ik zeggen kap open want anders krijg je toch een te lage waarde (wegens intercooler te warm en ventilator die dit onvoldoende kan compenseren)?
Comment
-
Toe normaal, maar tuners hebben dacht ik toch een blazer om rijwind te simuleren om te koelen?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenNaar aanleiding van een discussie op een ander merkforum: gebeurt een dyno test met de motorkap open of dicht?
Met omgevingstemperaturen boven 25 gr. zoals nu zou ik zeggen kap open want anders krijg je toch een te lage waarde (wegens intercooler te warm en ventilator die dit onvoldoende kan compenseren)?
Je rijdt toch ook niet met de kap open. Ik vraag me af wat er gebeurt als we de kap open zetten en de blazer op.
Soms is er eens een wagen zonder motorkap dat we testen, maar dat is dan puur omdat hij nog niet volledig afgemonteerd is, maar wel uitzonderlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichtentuners hebben dacht ik toch een blazer om rijwind te simuleren om te koelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenJe rijdt toch ook niet met de kap open. Ik vraag me af wat er gebeurt als we de kap open zetten en de blazer op.
Punt is dat als je een vermogensmeting doet en tegelijk de data logt en daarbij ziet dat de intercooler temp. te hoog oploopt, dan is het toch duidelijk dat de koeling onvoldoende is en je geen correct resultaat gaat krijgen?
Met de kap open gaat die zijn warmte al een pak beter wegkrijgen.
Bij een omgevingstemp. van bvb. 10-15 graden is dat allemaal geen issue natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIk heb toch al veel dyno runs gezien op Youtube met de kap open, ofwel hebben die allemaal een heel zwakke blazer dan?
Punt is dat als je een vermogensmeting doet en tegelijk de data logt en daarbij ziet dat de intercooler temp. te hoog oploopt, dan is het toch duidelijk dat de koeling onvoldoende is en je geen correct resultaat gaat krijgen?
Met de kap open gaat die zijn warmte al een pak beter wegkrijgen.
Bij een omgevingstemp. van bvb. 10-15 graden is dat allemaal geen issue natuurlijk.
Comment
-
-
Die testbankblazers gaan bij warme omgevingstemp. inderdaad nooit het koelend effect van de rijwind kunnen. compenseren
Als uit de loggings blijkt dat e.e.a te warm wordt dan moet je extra koelen, anders gaat je meting niet accuraat zijn. En ja kap openzetten is de meest simpele oplossing dan.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
De vermogens die gemeten worden zijn dyn vermogens. Er zit een meetstation in de testcel die hier allemaal rek mee gaat houden.
Maar inderdaad, warme lucht gaat minder koelen (intercooler) en kan een verschil in vermogen geven.
Een goede blazer is een must. Hier een foto van die van ons.
je kan er niet voor blijven staan als hij op volle toeren staat. Ik moet is opzoeken hoe snel de wind is, maar het zal toch enorm snel zijn.
Als we geen overdrukkanalen hebben blaast die onze poort er gewoon uit.
Dit is wat je ziet in de cel:
Dit is de mastodont van 1.7m hoog dat erachter staat (ook een geluidsdemper om het aanzuiggeluid weg te werken)
En dit zijn de overdrukkanalen om ervoor te zorgen dat alles op zijn plaats blijft staan (meer dan 2x 80cm diameter met geluidsdempers op het dak)
Last edited by Geert DVX; 10/05/2016, 19:14.
Comment
Comment