Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.er zit grond van waarheid in
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHier ook maar een laag IQ dan
Extreem laag zelfs
Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenExtreem laag zelfs
Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.
Het ding is dat je vanaf een bepaald extra vermogen moet rekening houden met continue herstellingen.
Voor de een is dat een financieel drama, voor een ander part of the game.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenExtreem laag zelfs
Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.
Laat ons even duidelijk zijn. De drijfstangen van een cupra zijn sterker, de turbo is sterker. Deze setup is bedrijfszeker. Zal wel sneller slijten. En persoonlijk zou ik de remmen aanpassen ook. Maar wij kunnen niemand verplichten.Last edited by Geert DVX; 14/06/2015, 10:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk ken kerels met Nissan GTR's met 800 en zelfs een met 1.100pk. Die hebben continu brokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenMisschien eens passeren bij een specialist ter zake ? ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenAllee merci. Moest het om het geld gaan zou ik enkel stages 1 doen. Op de andere stages verdien je een pak minder ;-). Bij mij gaat het om een passie. Tonen wat we kunnen.
Laat ons even duidelijk zijn. De drijfstangen van een cupra zijn sterker, de turbo is sterker. Deze setup is bedrijfszeker. Zal wel sneller slijten. En persoonlijk zou ik de remmen aanpassen ook. Maar wij kunnen niemand verplichten.
Tsja, je mag vertellen wat je wil hoor. Ik vind het niet verantwoord dat iemand een wagen met pakweg standaard 240pk naar 440pk laat opdrijven, net zomin het niet verantwoord is dat een chiptuner dit doet. Het is net door dit soort excessen dat chiptuning uiteindelijk verboden zal worden en dan zal jij je zaakje mogen sluiten, en je post er hier dan nog foto's en waarden van... Zeer verstandig moet ik zeggen, je graaft je eigen graf. Je geeft zelf aan dat je zelf de remmen zou upgraden dus rijdt die auto nu rond met de standaard remmen van een cupra maar met pk's die bijna het dubbele zijn van origineel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenTsja, je mag vertellen wat je wil hoor. Ik vind het niet verantwoord dat iemand een wagen met pakweg standaard 240pk naar 440pk laat opdrijven, net zomin het niet verantwoord is dat een chiptuner dit doet. Het is net door dit soort excessen dat chiptuning uiteindelijk verboden zal worden en dan zal jij je zaakje mogen sluiten, en je post er hier dan nog foto's en waarden van... Zeer verstandig moet ik zeggen, je graaft je eigen graf. Je geeft zelf aan dat je zelf de remmen zou upgraden dus rijdt die auto nu rond met de standaard remmen van een cupra maar met pk's die bijna het dubbele zijn van origineel...
Deze tuner zal zijn deuren eerder sluiten.
ps. Chiptuning is al altijd verboden geweest.
gisteren met de che een repo gemaakt en heb hen gevraagd dit zeker te melden. Hoe dom kan ik toch zijn, zelfs in boekskes mijn eigen graf graven...Last edited by Geert DVX; 14/06/2015, 11:37.
Comment
-
Het grote probleem met remmen aanpassen is dat dit direct opvalt op de keuring, terwijl motortuning veel minder opvalt.
Denk dat daarom er wel meerdere die aanpassing niet doen.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
waarom heeft die dan grotere remmen nodig? als je niet als een gek begint te racen, heb je die grotere remmen niet nodig.
die remmen zijn gebouwd om dat type voertuig met zijn gewicht op de openbare weg tot stilstand te brengen.
of je nu in 15sec naar 200km/h bent, of in 10sec, als je moet afremmen, is dat evenveel werken voor die remmen.
op circuit is het andere zaak. als je daar op een ronde 10keer naar 150 geraakt voor je moet afremmen, of je geraakt 10keer tot 250km/h, dan zullen de remmen niet meer voldoen.
je kan ook de remmen standaard laten en meer luchtkoeling richting de remmen sturen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenwaarom heeft die dan grotere remmen nodig? als je niet als een gek begint te racen, heb je die grotere remmen niet nodig.
die remmen zijn gebouwd om dat type voertuig met zijn gewicht op de openbare weg tot stilstand te brengen.
of je nu in 15sec naar 200km/h bent, of in 10sec, als je moet afremmen, is dat evenveel werken voor die remmen.
op circuit is het andere zaak. als je daar op een ronde 10keer naar 150 geraakt voor je moet afremmen, of je geraakt 10keer tot 250km/h, dan zullen de remmen niet meer voldoen.
je kan ook de remmen standaard laten en meer luchtkoeling richting de remmen sturen
Comment
-
Intexor, jij draait gewoon in welke situatie je bevind.
Indertijd lag je chiptuning te vergruizen, het was slechte , en onverantwoord.
Tot dat je een ( te dure) PPK liet steken van BMW zelf. EN plots was het wel OK.
Nu is een Stage 3 voor jou weer teveel.. waarschijnlijk tot je da kans krijgt om het zelf te doen...
Draaien gelijk de wind noemen ze dat
Nu ja dat hoeft ook niet he.. want je hebt nu al wheelspin tot in 3e op het droge met Mchelin PSS ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenIntexor, jij draait gewoon in welke situatie je bevind.
Indertijd lag je chiptuning te vergruizen, het was slechte , en onverantwoord.
Tot dat je een ( te dure) PPK liet steken van BMW zelf. EN plots was het wel OK.
Nu is een Stage 3 voor jou weer teveel.. waarschijnlijk tot je da kans krijgt om het zelf te doen...
Draaien gelijk de wind noemen ze dat
Nu ja dat hoeft ook niet he.. want je hebt nu al wheelspin tot in 3e op het droge met Mchelin PSS ....
En nog iets, ik rijd nog met Goodyear eagle f1.
Je ziet ook maar wat je wil zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWaar zeg ik dat? Ik zeg dat kerels met stage 3 tuning rekening moeten houden met af en toe brokken. Dat is voor de een miserie en voor de ander part of the game.
En nog iets, ik rijd nog met Goodyear eagle f1.
Je ziet ook maar wat je wil zien.
Comment
Comment