Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Ik geef u hier geen ongelijk in hoor.
    Maar sommigen willen nu altijd meer en meer... En ik heb al gemerkt, hoe meer rook er uit de banden komt, hoe "cooler" het is.
    Hoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Hoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.
      Oei.... Is dat ook voor achterbanden of enkel voorbanden ? Anders zit ik met een groot probleem
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #83
        Ach ja, zolang de mensen die de mods uitvoeren maar gelukkig zijn..
        Dan heb ik maar een laag IQ omdat ik wat meer vermogen wil

        Comment


        • #84
          Hier ook maar een laag IQ dan



          BMW X5 45e

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Hoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.
            er zit grond van waarheid in
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Hier ook maar een laag IQ dan

              Extreem laag zelfs

              Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Extreem laag zelfs

                Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.
                Ik ken kerels met Nissan GTR's met 800 en zelfs een met 1.100pk. Die hebben continu brokken. Ritje op Autobahn en koppeling vernield.

                Het ding is dat je vanaf een bepaald extra vermogen moet rekening houden met continue herstellingen.

                Voor de een is dat een financieel drama, voor een ander part of the game.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Hoe meer rook er uit de banden komt hoe lager het IQ zeg ik altijd.
                  Oei. Hier is iemand met een hoog iq die dit niet graag zal lezen

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Extreem laag zelfs

                    Nee, ik heb het over types die 440pk uit een Cupra 2.0 willen persen omdat ze het leuk vinden om zomaar banden op te roken. Die combinatie van zodanig ver opdrijven dat het naar mijn mening zeker niet meer betrouwbaar is en misschien niet meer veilig vind ik gewoonweg dom. We zullen het echter nooit horen als zo'n PK verslaafde zijn drijfstangen breken of zijn turbo aan grut draait want zo'n gasten houden dat dan natuurlijk voor zichzelf. Een chiptuner die verantwoord bezig is zou hier naar mijn mening niet in mee mogen gaan maar we weten natuurlijk al veel langer dat het enige wat telt voor die gasten geld is.
                    Allee merci. Moest het om het geld gaan zou ik enkel stages 1 doen. Op de andere stages verdien je een pak minder ;-). Bij mij gaat het om een passie. Tonen wat we kunnen.
                    Laat ons even duidelijk zijn. De drijfstangen van een cupra zijn sterker, de turbo is sterker. Deze setup is bedrijfszeker. Zal wel sneller slijten. En persoonlijk zou ik de remmen aanpassen ook. Maar wij kunnen niemand verplichten.
                    Last edited by Geert DVX; 14/06/2015, 10:09.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik ken kerels met Nissan GTR's met 800 en zelfs een met 1.100pk. Die hebben continu brokken.
                      Misschien eens passeren bij een specialist ter zake ? ...

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Misschien eens passeren bij een specialist ter zake ? ...
                        Die gaan al bij GTR specialisten. Zomaar even 1.100pk uit een V6 puren, gaat niet zomaar. Alles heeft z'n prijs. Maar ze klagen niet als ze brokken hebben.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                          Allee merci. Moest het om het geld gaan zou ik enkel stages 1 doen. Op de andere stages verdien je een pak minder ;-). Bij mij gaat het om een passie. Tonen wat we kunnen.
                          Laat ons even duidelijk zijn. De drijfstangen van een cupra zijn sterker, de turbo is sterker. Deze setup is bedrijfszeker. Zal wel sneller slijten. En persoonlijk zou ik de remmen aanpassen ook. Maar wij kunnen niemand verplichten.

                          Tsja, je mag vertellen wat je wil hoor. Ik vind het niet verantwoord dat iemand een wagen met pakweg standaard 240pk naar 440pk laat opdrijven, net zomin het niet verantwoord is dat een chiptuner dit doet. Het is net door dit soort excessen dat chiptuning uiteindelijk verboden zal worden en dan zal jij je zaakje mogen sluiten, en je post er hier dan nog foto's en waarden van... Zeer verstandig moet ik zeggen, je graaft je eigen graf. Je geeft zelf aan dat je zelf de remmen zou upgraden dus rijdt die auto nu rond met de standaard remmen van een cupra maar met pk's die bijna het dubbele zijn van origineel...

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Tsja, je mag vertellen wat je wil hoor. Ik vind het niet verantwoord dat iemand een wagen met pakweg standaard 240pk naar 440pk laat opdrijven, net zomin het niet verantwoord is dat een chiptuner dit doet. Het is net door dit soort excessen dat chiptuning uiteindelijk verboden zal worden en dan zal jij je zaakje mogen sluiten, en je post er hier dan nog foto's en waarden van... Zeer verstandig moet ik zeggen, je graaft je eigen graf. Je geeft zelf aan dat je zelf de remmen zou upgraden dus rijdt die auto nu rond met de standaard remmen van een cupra maar met pk's die bijna het dubbele zijn van origineel...
                            zo zal het altijd wel iets zijn he. Moest er een ander logo op plakken had je wellicht anders gereageerd. Nogmaals. Voor mij is het een passie. Het gaat niet om het geld. Dus probeer me niet tot reden te brengen dat ik mijn zaakje mag sluiten. Het belangrijkste is dat ik de behoefte van de klant bevredig. Dat is nu net de definitie van economie. Zeg eerlijk. Een tuner die gaat zeggen dat het vermogen dat een klant vraagt niet verantwoord is en het daarom niet doet... Dit uitvlucht heb ik enkel nog maar gehoord van een "tuner" dat het gewoon niet kan.
                            Deze tuner zal zijn deuren eerder sluiten.

                            ps. Chiptuning is al altijd verboden geweest.
                            gisteren met de che een repo gemaakt en heb hen gevraagd dit zeker te melden. Hoe dom kan ik toch zijn, zelfs in boekskes mijn eigen graf graven...
                            Last edited by Geert DVX; 14/06/2015, 11:37.

                            Comment


                            • #94
                              Het grote probleem met remmen aanpassen is dat dit direct opvalt op de keuring, terwijl motortuning veel minder opvalt.
                              Denk dat daarom er wel meerdere die aanpassing niet doen.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • #95
                                waarom heeft die dan grotere remmen nodig? als je niet als een gek begint te racen, heb je die grotere remmen niet nodig.
                                die remmen zijn gebouwd om dat type voertuig met zijn gewicht op de openbare weg tot stilstand te brengen.
                                of je nu in 15sec naar 200km/h bent, of in 10sec, als je moet afremmen, is dat evenveel werken voor die remmen.

                                op circuit is het andere zaak. als je daar op een ronde 10keer naar 150 geraakt voor je moet afremmen, of je geraakt 10keer tot 250km/h, dan zullen de remmen niet meer voldoen.
                                je kan ook de remmen standaard laten en meer luchtkoeling richting de remmen sturen

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  waarom heeft die dan grotere remmen nodig? als je niet als een gek begint te racen, heb je die grotere remmen niet nodig.
                                  die remmen zijn gebouwd om dat type voertuig met zijn gewicht op de openbare weg tot stilstand te brengen.
                                  of je nu in 15sec naar 200km/h bent, of in 10sec, als je moet afremmen, is dat evenveel werken voor die remmen.

                                  op circuit is het andere zaak. als je daar op een ronde 10keer naar 150 geraakt voor je moet afremmen, of je geraakt 10keer tot 250km/h, dan zullen de remmen niet meer voldoen.
                                  je kan ook de remmen standaard laten en meer luchtkoeling richting de remmen sturen
                                  Das waar. Maakte ook steeds deze redenering. Maar als je 200pk bijpompt is het niet om rustig te rijden. Ik zou ze vergroten. Maar weinigen doen dit.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Intexor, jij draait gewoon in welke situatie je bevind.
                                    Indertijd lag je chiptuning te vergruizen, het was slechte , en onverantwoord.
                                    Tot dat je een ( te dure) PPK liet steken van BMW zelf. EN plots was het wel OK.
                                    Nu is een Stage 3 voor jou weer teveel.. waarschijnlijk tot je da kans krijgt om het zelf te doen...


                                    Draaien gelijk de wind noemen ze dat

                                    Nu ja dat hoeft ook niet he.. want je hebt nu al wheelspin tot in 3e op het droge met Mchelin PSS ....

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Intexor, jij draait gewoon in welke situatie je bevind.
                                      Indertijd lag je chiptuning te vergruizen, het was slechte , en onverantwoord.
                                      Tot dat je een ( te dure) PPK liet steken van BMW zelf. EN plots was het wel OK.
                                      Nu is een Stage 3 voor jou weer teveel.. waarschijnlijk tot je da kans krijgt om het zelf te doen...


                                      Draaien gelijk de wind noemen ze dat

                                      Nu ja dat hoeft ook niet he.. want je hebt nu al wheelspin tot in 3e op het droge met Mchelin PSS ....
                                      Waar zeg ik dat? Ik zeg dat kerels met stage 3 tuning rekening moeten houden met af en toe brokken. Dat is voor de een miserie en voor de ander part of the game.

                                      En nog iets, ik rijd nog met Goodyear eagle f1.

                                      Je ziet ook maar wat je wil zien.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oei dan gaat die wel heel goed... Die supersports geven wagen met meer 300pk op de voorwielen quasi niks van spin in de eerste versnellingen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Waar zeg ik dat? Ik zeg dat kerels met stage 3 tuning rekening moeten houden met af en toe brokken. Dat is voor de een miserie en voor de ander part of the game.

                                          En nog iets, ik rijd nog met Goodyear eagle f1.

                                          Je ziet ook maar wat je wil zien.
                                          Ik draai al een hele tijd mee op AW , en kan me best de tijd nog herrinneren dat je ANTI- chiptuning was... tot bmw met de PPK kwam

                                          Comment

                                          Working...
                                          X