Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
    Das waar. Maakte ook steeds deze redenering. Maar als je 200pk bijpompt is het niet om rustig te rijden. Ik zou ze vergroten. Maar weinigen doen dit.
    kan je ook beginnen om rondom je velgen te vervangen omdat je 275banden nodig hebt ipv 225...
    als ik in het verleden kijk, had een 1.3capri dezelfde schijven en remblokjes als de 3.0V6 versie. tegenwoordig heeft een gewone versie ook al dergelijke goede remmen, als je dan al een top versie hebt met 300pk die je gaat tunen naar 400pk, denk ik niet dat er nog veel 'groter' remmen beschikbaar zijn om te monteren. met een beetje geluk kan je iets grotere schijven steken met je standaard klauwen, daarbij nog een setje betere remblokken en geen kat op de keuring die het ziet.
    kom je daar natuurlijk met 20" wielen binnen omdat je remmen te groot zijn om nog 18" velgen te monteren, dan gaan ze al eens verder nadenken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
      Wat heeft rica dan letterlijk geantwoord als ik zo curieus mag zijn....?
      de aanpassingen die u heeft gedaan zullen geen extra vermogen opleveren dus ik verwacht ook niet meer dan wij opgeven. betreft hier grotere turbointake, intercoolerbuizen en catback

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Ik draai al een hele tijd mee op AW , en kan me best de tijd nog herrinneren dat je ANTI- chiptuning was... tot bmw met de PPK kwam
        Ja een constructeur zelf met behoud van garantie idd. Raar van mij.

        Trouwens anti tuning nooit geweest. Wel verantwoorde tuning. Niet van 105 naar 230pk.
        Last edited by ; 14/06/2015, 13:28.

        Comment


        • Ik heb hier het gevoel dat je als tuner het beste bent als je je enkel met stage 1 bezig houdt. Zo zijn er 13 in een dozijn. De tuners die effectief alles zelf maken proberen zich te onderscheiden van de flashers en dan worden ze afgeschreven als onverantwoord. Maw zal het dus nooit goed zijn...

          behalve als diezelfde tuner het via en voor de constructeur doet?
          Last edited by Geert DVX; 14/06/2015, 15:58.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Ik heb hier het gevoel dat je als tuner het beste bent als je je enkel met stage 1 bezig houdt. Zo zijn er 13 in een dozijn. De tuners die effectief alles zelf maken proberen zich te onderscheiden van de flashers en dan worden ze afgeschreven als onverantwoord. Maw zal het dus nooit goed zijn...

            behalve als diezelfde tuner het via en voor de constructeur doet?
            Is er dan een verschil tussen jou en je collega's en bijvoorbeeld ABT voor vag wagens? Behalve dan de prijs? Heeft ABT meer informatie?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              zo zal het altijd wel iets zijn he. Moest er een ander logo op plakken had je wellicht anders gereageerd. Nogmaals. Voor mij is het een passie. Het gaat niet om het geld. Dus probeer me niet tot reden te brengen dat ik mijn zaakje mag sluiten. Het belangrijkste is dat ik de behoefte van de klant bevredig. Dat is nu net de definitie van economie. Zeg eerlijk. Een tuner die gaat zeggen dat het vermogen dat een klant vraagt niet verantwoord is en het daarom niet doet... Dit uitvlucht heb ik enkel nog maar gehoord van een "tuner" dat het gewoon niet kan.
              Deze tuner zal zijn deuren eerder sluiten.
              De economie zoals wij die kennen gaat helemaal niet over "het bevredigen van de behoeftes van een klant" zoals jij het hier omschrijft, het gaat om cold hard cash. Tuurlijk moet je iemand met een wagen met standaard 240pk niet wegsturen als hij er 440 van wil laten maken maar ik blijf het onverantwoord veel vinden, zowel qua bedrijfszekerheid van de motor maar veel belangrijker qua veiligheid op de openbare weg, en dat is niet alleen zijn eigen veiligheid het gaat over iedereens veiligheid...

              Ik ben niet tegen chiptuning, nooit geweest maar er zijn gewoonweg grenzen en ik blijf erbij dat het dramatisch verhogen van de pk's nefast is voor alle chiptuners. Vroeg of laat komt er toch een verbod want de constructeurs willen het niet meer en het gerecht is er in België ook al mee bezig.


              Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              ps. Chiptuning is al altijd verboden geweest.
              gisteren met de che een repo gemaakt en heb hen gevraagd dit zeker te melden. Hoe dom kan ik toch zijn, zelfs in boekskes mijn eigen graf graven...
              Tuurlijk. En ik ben ook zo dom om niet te weten dat als je als chiptuner benadrukt dat chiptuning in feite illegaal is je daardoor net een pak klanten aantrekt.
              Last edited by ; 14/06/2015, 17:36.

              Comment


              • De bedrijfszekerheid van een wagen en zeker bij hogere stages, zijn puur de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf en echt wel geweten door de eigenaar zelf.
                Iedereen doet met zijn grief wat hij wil.
                Als ik het een aanvaardbaar risico vind naar bedrijfszekerheid toe. Dan is dat mijn probleem, daar hoef jij niet van wakker te liggen. Ik ben oud en wijs genoeg om mijn eigen rekening te maken
                En vertel mij eens, wat is het verschil in veiligheid tussen een 335i met 306 pk, Een stage 1 met 370 pk of een stage 3 met 500 pk.
                Ze gaan in alle vermogens vormen vlotjes over de 250 km per uur, accelereren in elke vorm onder de 5 sec naar 100, en in elke vorm kunnen ze met dtc af in elke bocht oversturen.

                Dus volgens uw bevedering kopen we beter allemaal een dacia met 50 pk... Iedereen veilig zo..

                Comment


                • Trouwens ik bedenk net.

                  Er rijden veer meer mongolen rond met een veilige 50 pk dacia, die veel onveiliger rijden dan een persoon die dik over de 10.000 euro investeerd in zijn wagen omdat dat zijn hobby is.
                  Het is de persoon, niet het materiaal..

                  Comment


                  • Klopt volledig.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Ik heb hier het gevoel dat je als tuner het beste bent als je je enkel met stage 1 bezig houdt. Zo zijn er 13 in een dozijn. De tuners die effectief alles zelf maken proberen zich te onderscheiden van de flashers en dan worden ze afgeschreven als onverantwoord. Maw zal het dus nooit goed zijn...

                      behalve als diezelfde tuner het via en voor de constructeur doet?
                      Tuners die hun afstellingen aanbieden met uitlaatgastemperatuur begrenzing open (geen begrenzing) krijgen hogere vermogens dan tuners die het net zo afstellen dat de parameters net goed en veilig zijn, zo zijn er geen 13 in een dozijn...
                      Onverantwoord is je klanten een setup aanbieden die belastend is voor het milieu (DPF delete) en tevens zorgt voor een uitstoot (zwarte rook) die totaal niet passen bij het karakter van de wagen (een wagen van pakweg 2-3 jaar oud).

                      Ik denk dat menig tuners kunnen bevestigen dat een afstelling met grotere turbo, injectoren, ... absoluut niet veel moeilijker is dan een normale afstelling, maar waar is de grens van de betrouwbaarheid? Een TFSI met BWJ motor en TTE420 turbo afstellen met E85 (wat overigens een lagere calorische waarde kent dan gewone benzine (hopelijk houden jullie hier rekening mee want het gaat niet enkel om de "lambda") lijkt me van het goede teveel (vermogen 183% omhoog) zonder aanpassing van het motorblok zelf, maar da's mijn bescheiden mening...

                      Comment


                      • U mening doet er niet toe. Jij wil die keuze niet maken.. Maar je hoeft ze ook niet voor iemand anders te maken.
                        En uw Bull shit over het milieu.. Aub he zeg...
                        Wat jij in je dagdagelijks leven doet, douchen, met warm water, schijten, huisdieren, vlees eten, etc is vermoedelijk eens zo belastend...

                        Comment


                        • Comment


                          • Haha odan da schijten moest erbij hee

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              de aanpassingen die u heeft gedaan zullen geen extra vermogen opleveren dus ik verwacht ook niet meer dan wij opgeven. betreft hier grotere turbointake, intercoolerbuizen en catback
                              Ah, op die manier....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dka Bekijk Berichten
                                Tuners die hun afstellingen aanbieden met uitlaatgastemperatuur begrenzing open (geen begrenzing) krijgen hogere vermogens dan tuners die het net zo afstellen dat de parameters net goed en veilig zijn, zo zijn er geen 13 in een dozijn.

                                Ik denk dat menig tuners kunnen bevestigen dat een afstelling met grotere turbo, injectoren, ... absoluut niet veel moeilijker is dan een normale afstelling
                                Je slaat de nagel op de kop. Je moest eens weten wat er met die online programmas allemaal gebeurd is.

                                In het 2de punt ge je volledig de mist in. Er zijn al heel weinig tuners die hun programmas zelf maken. Laat staan hercalibraties van injectoren, herberekenen van nieuwe pompdebieten,...
                                Waarom? Ervaring en zoals eerder aangehaald, tijd en geldverlies.

                                We gaan een stap verder: wat heb je te zeggen over volledige herprogrammatie van de ecu waarbij multimap gegenereerd wordt? Of launche control? Ook zo simpel als een stage 1?
                                Last edited by Geert DVX; 15/06/2015, 06:59.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Die gaan al bij GTR specialisten. Zomaar even 1.100pk uit een V6 puren, gaat niet zomaar. Alles heeft z'n prijs. Maar ze klagen niet als ze brokken hebben.
                                  Zo'n toestanden zet ik al onder de categorie racewagen, en geen voertuig meer voor de openbare weg.
                                  En daarbij hoort dan inderdaad het kostenplaatje van een racewagen, waarbij je ook onderdelen mag swappen na elke 'race'.

                                  Comment


                                  • dan krijg je zoiets
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                      Haha odan da schijten moest erbij hee
                                      Met dat verschil dat iedereen moet schijten, maar niet iedereen een DPF delete doet
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Iedereen mag van mij doen wat hij wil....maar als ik er eentje zie optrekken met zijn diesel en daar komt vanachter een zware roetwolk uit krijg ik plaatsvervangende schaamte....echt marginaal
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                        Comment


                                        • Het meest afgrijselijke aan een diesel vind ik ook die zwarte rook. Met een DPF is dat compleet verleden tijd. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat iemand dat verwijdert, enerzijds voor het zicht, maar anderzijds ook voor de slechte lucht. En alvast op voorhand mijn welgemeende excuses dat ik als autoliefhebber wat begaan ben met het milieu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X